Розсувні вхідні двері, зручна висота поручнів на сходах та зрозумілі піктограми. Наскільки вокзал станції Запоріжжя І адаптований для маломобільних громадян, нещодавно перевіряли представники низки організацій. Про остаточний вердикт Запорізького конгресу осіб з інвалідністю, Українського товариства сліпих і управління містобудування та архітектури Запорізької ОДА — далі.

 

Орієнтація на місцевості 

     

Позитивне враження справили не лише піктограми, що підказують візочникам оптимальні маршрути пересування (місця розташування пандуса, спеціалізованої вбиральні, кімнати відпочинку, стоянки автомобільного транспорту). Дуже важливим елементом чимало представників комісії назвали кнопку для виклику чергової групи працівників вокзалу.

 

Враховуючи те, що залізничники готові допомогти маломобільним людям дістатися місця у вагоні, здолати відстань від купе до привокзальної площі або до зали очікування, переоцінити цей аспект складно. 

Варто уточнити, що послуги доступні в будь-який час доби

Ручна поклажа вагою до 36 кг працівників галузі не налякає. Надаються ці послуги безкоштовно. Замовити можна у чергового помічника начальника вокзалу. За потреби він також попередить колег про необхідність зустріти пасажира на станції прибуття.

 

 У спеціалізованих кімнатах відпочинку в розпорядженні маломобільних пасажирів — зручні крісла й телевізор

Туалетна кімната обладнана сучасною сантехнікою та душовою. Щоби на допомогу прийшов черговий помічник начальника вокзалу, теж достатньо натиснути кнопку виклику.

 

Дістатись у вагон поїзда або спуститися на платформу візочникам допомагає механічний підйомник.

 

Працює система інформування 

Звукові маячки, встановлені на вході до центральної вокзальної зали, є своєрідним гідом для тих людей, які дуже погано бачать або втратили зір.

 Ставлення колективу вокзалу станції Запоріжжя І до пасажирів з особливими потребами не лишається непоміченим. Це підтверджують цифри. Так, упродовж 2019 р. вокзальна група з надання допомоги виконала замовлення понад 2 тис. 600 осіб. Чимало схвальних відгуків можна прочитати у тутешній «Книзі скарг і пропозицій», та ще 19 подяк надійшло до контакт-центру «Якість і сервіс» АТ «Укрзалізниця».

 «Щиро дякую керівництву та працівникам вокзалу станції Запоріжжя І за увагу до людей з вадами зору. Такі пасажири завжди отримують необхідні послуги та допомогу, забезпечені супроводом до потрібної зупинки громадського транспорту і взагалі почуваються на вокзалі максимально комфортно», - висловлює свою подяку представник Запорізької обласної організації Українського товариства сліпих Олександр Пошукай.

 

Зміни по всій країні    

За інформацією Департаменту з організації внутрішніх та міжнародних пасажирських перевезень АТ «Укрзалізниця», до кінця поточного року залізничні вокзали та станції, зокрема Києва, Вінниці, Хмельницького, Житомира, Чернігова, Трускавця, будуть облаштовані 120 підіймальними платформами для посадки у вагони й висадки маломобільних груп населення. Водночас передбачається встановити 27 пандусів до пасажирських платформ, входів до вокзалів, 18 спеціалізованих туалетних кімнат. Також заплановано придбання п’яти перонних візків для перевезення осіб з інвалідністю.

Для поліпшення сервісу маломобільних груп населення залізничники встановлюють на вокзалах піктограми та інформаційні таблиці. Наразі на 11 вокзалах уже оновлено засоби навігації та інформаційні покажчики. Для людей із вадами зору облаштовують тактильні й аудіопокажчики.

      Заступник директора Департаменту з організації внутрішніх та міжнародних пасажирських перевезень АТ «Укрзалізниця» Володимир Максимов розповів: «Загалом цього року на адаптацію інфраструктури вокзалів та станцій до потреб осіб з інвалідністю АТ «Укрзалізниця» передбачає витратити понад 25,5 млн грн. Заходи впроваджуються відповідно до Плану-графіка щодо поетапного оснащення залізничних вокзалів, станцій і зупинних пунктів АТ «Укрзалізниця» підіймальними платформами (механізмами) для посадки/висадки у/з вагона осіб з інвалідністю, які пересуваються на кріслах колісних, та інших маломобільних груп населення, тактильними, візуальними та іншими елементами доступності, у тому числі аудіопокажчиками, на 2020—2023 рр.  Документ розроблений на виконання Указу Президента України «Про підвищення ефективності заходів у сфері прав осіб з інвалідністю». Тож протягом найближчих років роботи будуть продовжені».

 

 

Звернення до контакт-центру «Якість і сервіс» АТ «Укрзалізниця»:

 

Вт, 11.06.2019

Інвалід Ніна Сергіївна (тел. 0938327…) висловила подяку працівникам вокзалу станції Запоріжжя І за допомогу при посадці та висадці з поїзда, а також за уважне ставлення до пасажирів.

 

Пт, 06.09.2019

Лідія Михайлівна (тел. 0962038…) подякувала працівникам вокзалу станції Запоріжжя І (черговим та носію Сергію Стойловському) за допомогу інваліду І групи.

 

Пт, 27.09.2019

Ольга (тел. 0982128…) з донькою-інвалідом ІІ групи, які 02.09.2019 їхали поїздом № 243 сполученням Івано-Франківськ—Бердянськ з Києва до Запоріжжя, подякували працівникам вокзалів станцій Київ-Пасажирський і Запоріжжя І за допомогу при посадці й висадці пасажира з обмеженими можливостями.