Залізничні вокзали можна перетворити на прибуткові активи

14 листопада 2019, 10:12
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Валентин Бердута, «Магістраль». Фото автора

Міністр інфраструктури України Владислав Криклій та голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов у вівторок, 12 листопада, проінспектували вокзал станції Харків-Пасажирський. Мета — з’ясувати, чи можливо передати окремі об’єкти вокзалу в концесію терміном до 30 років.

Переглянути джерела надходжень

Робочий візит керівників розпочався зі спілкування з журналістами. Владислав Криклій наголосив, що довгі роки АТ «Укрзалізниця» тягне валізу без ручки: і викинути шкода, і нести незручно. Йдеться про неприбуткові структури. За словами міністра, збитки вокзалу Південний станції Київ-Пасажирський у минулому році становили понад $ 2 млн. Поруч з ним розташований McDonald’s, який посідає третє місце у світі за кількістю відвідувачів. Між спорудами — кілька сотень метрів, а різниця в прибутковості вражає. Збитки вокзалу Харків-Пасажирський становлять 50 млн грн…

— Ми мусимо кардинально переглянути джерела надходжень та позбутися тягаря, або ж переформатувати його в об’єкт, який би давав серйозні надходження, — підкреслив міністр.

Поруч із вокзалом Харків-Пасажирський — готель на 90 місць, облаштована Привокзальна площа, парковка. Є заклади громадського харчування, побутового обслуговування, надання медичних послуг. Структура дуже зручна, проте буде модернізована й оновлена — за рахунок капіталу бізнесменів, які візьмуть об’єкти інфраструктури у концесію.

Також Владислав Криклій зазначив, що передача в концесію не означає повного й остаточного надання концесіонеру майна. Приміром, контактна мережа, колії, СЦБ, зв’язок, водопостачання та інші комунікації обслуговуватимуться відповідними підрозділами регіональної філії, але на підставі попередньо укладеної та підписаної угоди. Тобто думка, що всі служби та системи, які забезпечують безпеку руху, будуть передані концесіонерам, — хибна.

— Окремо скажу про персонал. Скорочень не буде. У кадровому питанні постане необхідність професійної перепідготовки. Йдеться про перекваліфікацію за профілем сучасних професій, які нерозривно пов’язані з діджиталізацією транспортної галузі. Це виклик часу, і ми мусимо на нього відгукнутися, інакше опинимося на узбіччі. Приміром, одним із таких завдань є єдиний електронний транспортний квиток для пасажира, який даватиме можливість подорожувати літаком, потягом, морським лайнером, автобусом, — наголосив міністр інфраструктури України.

 

Із чого все почалося

— Процес концесії стартував із портів Ольвія та Херсон. Уже зараз бачимо, що на це є попит. Тому прагнемо, щоб подібних результатів досягли й залізничні вокзали. Якщо вокзал Харків-Пасажирський буде переданий у концесію, то тут, крім постійно працюючих ліфтів та ескалаторів, неодмінно з’явиться зручна територія для відпочинку, сервісна зона, сучасні торговельні та розважальні центри. Завдяки попиту на послуги держава отримуватиме прибуток, — констатував Владислав Криклій.

За його словами, орієнтовна сума, яку Міністерство інфраструктури планує отримати від продажу непрофільних активів і здачі об’єктів у концесію, становитиме понад 10 млрд грн. Щодо вокзалу Харків-Пасажирський, то тут привабливими для концесії можуть стати готель «Експрес», приміський комплекс (Північний термінал) та вокзал і прилегла територія.

— Ми розраховуємо, що за 2020 р. (і не пізніше) цей проєкт буде втілено в життя. Звісно, все миттю не робиться: потрібно сім разів відміряти. Приміром, якщо говорити про морські порти, то ми готували концесійні проєкти 1,5 року. Я сподіваюся, що нинішній проєкт реалізуємо швидше, і до кінця наступного року вже буде оголошено конкурс і надійдуть інвестиційні пропозиції від майбутніх концесіонерів, — зазначив Владислав Криклій.

Вокзал Харків-Пасажирський філії «Пасажирська компанія» — не єдиний об’єкт АТ «Укрзалізниця», який розглядається як потенційний для концесії. Також привабливими з цієї точки зору можуть бути вокзали в Дніпрі, Миколаєві, Хмельницькому, Чопі.

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі


Читайте також



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?