Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци! Глобальна система Maersk довірила Укрзалізниці своїх клієнтів

Минув рік з моменту старту реалізації ідеї контейнерного поїзда між станціями Чорноморська (ТІС) та Київ-Ліски. Досягнуті показники свідчать про високу затребуваність цього маршруту. Читайте про те як Укрзалізниця стала частиною глобальної логістичної системи Maersk та основні напрями розвитку даного проекту.

Як будували логістичний ланцюг

Протягом 2017 р. велися активні перемови з керівництвом і фахівцями Maersk-Україна та компанії «ТІС» щодо організації курсування регулярного щотижневого контейнерного поїзда за маршрутом Чорноморська (ТІС)—Київ-Ліски—Чорноморська (ТІС).

Ключовою особливістю проекту є організація на території України комплексного сервісу з доставки вантажів у контейнерах безпосередньо одержувачу за схемою «від дверей до дверей» у межах глобальної логістичної системи Maersk. Раніше ця міжнародна компанія мала в Україні налагоджену доставку автотранспортом. Але на швидкість та якість таких перевезень негативно впливають багато факторів: погода, обмеження ваги, якість вітчизняних доріг і значно вища вартість послуг.

Тоді ж, у 2017 р., фахівці Укрзалізниці ретельно проаналізували ринок і вартість комплексу таких послуг. Було розроблено схему, згідно з якою доставку контейнерів з усього світу морськими суднами до порту Южний (термінал ТІС) та комплекс операцій з обробки контейнерів у порту (зняття з борту судна, документальне оформлення, навантаження на фітингові платформи) здійснює ТОВ «ТІС-Контейнерний термінал», яке є головним агентом Maersk Line в Україні. Безпосередньо перевезення у складі контейнерного поїзда за маршрутом Чорноморська (ТІС)—Київ-Ліски—Чорноморська (ТІС) й обробку контейнерів на терміналі станції Київ-Ліски забезпечує філія «Центр транспортного сервісу «Ліски» АТ «Укрзалізниця».

Потім перейшли до перших, пробних відправлень контейнерів. Після попереднього відпрацювання технології роботи всього логістичного ланцюжка 31 січня 2018 р. відбувся урочистий старт першого рейсу регулярного контейнерного поїзда.

«Ми починали з одного потяга на тиждень. Тоді у його складі прямувало 35—40 контейнерів, сьогодні — мінімум 65—70, — розповідає перший заступник начальника філії «Центр транспортного сервісу «Ліски» АТ «Укрзалізниця» Олександр Поліщук. — Починали з експорту пиломатеріалів та напоїв, тепер номенклатура експортного вантажу значно зросла. З’явилося багато імпорту, зокрема вантаж мереж великих гіпермаркетів, магазинів спортивного одягу та побутової електроніки. Раніше доставка таких товарів здійснювалася автомобільним транспортом. Завдяки швидкості й стабільності сервісу все це перевозиться залізницею. Графіковий час витримується: відстань у 748 км поїзд долає за 19 год».

Фахівець наголосив, що вантажовідправники, які користуються сервісом із перевезення контейнерів у цьому проекті, задоволені його якістю.

Обсяги перевезень зростають

За рік зростання обсягів перевезення на 13 % стало можливим завдяки двом основним факторам. По-перше, контейнерний потяг дотримується графіка руху, незалежно від погодних умов, і має гарантований термін доставки.

По-друге, структура українського експорту суттєво розширюється. Тут варто наголосити, що якщо імпорт контейнерних вантажів надходить більш-менш стабільно (товари із Південно-Східної Азії), то експорт зростає в напрямку портів Чорного моря та країн Балтії. Тож перевезення стають все більш затребуваними. Для забезпечення безперешкодного пропуску і надання належного сервісу організовано курсування чотирьох регулярних контейнерних поїздів зі станції Одеса-Порт (експорт) та чотирьох зі станції Чорноморська (ТІС).

Нині досліджено й проаналізовано ринок Вінницької та Кіровоградської областей, де функціонує значна кількість потужних промислових підприємств. Також там багато експортоорієнтованої продукції, плюс є потенціал імпорту. Ведуться перемови з вантажовласниками з метою відстеження конкурентного середовища, умов та якості надання послуг задля формування прийнятної цінової політики і задоволення логістичних потреб клієнтів. Відкрите питання щодо Західного регіону. На жаль, там поки що немає термінала для прийняття контейнерних вантажів, а відповідно і гарантії 100 % повернення контейнерів у навантаженому вигляді. Отже, поки це питання розглядається на перспективу.

Коментар експерта

Перший заступник начальника філії «Центр транспортного сервісу «Ліски» АТ «Укрзалізниця» Олександр Поліщук:

«Термінали філії «ЦТС «Ліски» мають повний спектр сервісних послуг для вантажоотримувачів. Контейнерний потяг прибуває на станцію призначення, клієнт оформив вантаж, тут же пройшов митницю, далі ми своїм автотранспортом перевозимо вантаж до складу або туди, куди бажає клієнт. Коли АТ «Укрзалізниця» розпочало реалізовувати цей проект, відома на весь світ компанія Maersk додала «ЦТС «Ліски» до своєї глобальної системи доставки. Якщо раніше будь-яка компанія або країна бажала доставляти/вивозити вантажі у нашій країні, вони орієнтувалися на кінцевий пункт порт Одеса. Тепер є пункт доставки Київ із гарантованим сервісом. Наразі філія веде перемови з іншими контейнерними лініями щодо організації таких депо на терміналах Києва, Дніпра, Харкова».