SECURITY на залізниці

Трохи менше року тому в ПАТ «Укрзалізниця» була створена єдина вертикаль SECURITY. Оновлений та посилений особовий склад відомчої охоронної служби, зробив акцент на якості охорони вантажів, крадіжках майна та  елементів інфраструктури. Поточного року статистика має свої особливості: стрільці воєнізованої охорони впіймали за руку втричі більше співробітників компанії, ніж торік.

Свої несуть

 

За дев’ять місяців 2017 р. розкрито та попереджено 792 випадки крадіжок майна залізничної інфраструктури та вантажів, що на 20% більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Сторонні грабіжники (часто організовані злочинні групи) традиційно віддавали пріоритет пристроям СЦБ — 1 тис. 613 шт. і елементам верхньої будови колії (ВБК) — 1 тис. 414, а також комплектуючим деталям рухомого складу — 283 і пристроям та обладнанню електропостачання — 221.

Проте поточного року неприваблива статистика має й свої особливості. Зокрема, серед співробітників залізничної галузі бажаючих взяти те, що погано лежить, стало значно більше — майже втричі. Так серед затриманих порушників — 72 залізничники (у 2016-му таких було 27). Вони намагалися поліпшити своє матеріальне становище як індивідуально, так і спільно з колегами або знайомими.

Найбільшим попитом у них користувалися пально-мастильні матеріали. Здебільшого йдеться про незаконний відбір дизельного пального як з баків локомотивів, так і на винос (вивіз) його з підприємств — від декількох літрів до півтонни.

Користуються попитом також металомісткі елементи рухомого складу. Не гребують зловмисники і демонтажем верхньої будови колії. Найнахабніший злочин стався 18 січня в локомотивному депо станції Львів (ТЧ-1), де у машиніста та слюсаря з огляду та ремонту локомотивів ПТО було вилучено 21 секцію охолодження дизеля, орієнтованою вартістю 230 тис. грн.

Всього ж попереджено та розкрито крадіжок на понад 9,5 млн грн. (для порівняння: у 2016 р. — майже на 6,6 млн грн).

 

Скрізь охоронця не поставиш

Виведення цього року охоронців з підпорядкування керівництва регіональних філій мало на меті покращити основні показники роботи ЦУО. Адже фахівців постійно відволікали, приміром, на прибирання території, допомогу посадочним бригадам тощо. Тепер же з’явилася можливість більше уваги приділити заходам протидії щодо розкрадання вантажів та майна інфраструктури. Відповідно з січня по вересень було супроводжено: поїздів — 127,2 тис. і вагонів — 1067,1 тис. Треба зазначити, що відповідно до аналогічного періоду 2016 р. цифри збільшилися, однак це лише 78 % від пред’явлених поїздів і 81 % від пред’явлених вагонів. Низький відсоток зафіксований у чотирьох регіональних філіях: Львівській, Одеській, Південно-Західній та Південній. Причому вкрай негативна ситуація склалася на Південній: супроводжено поїздів — 63 %, вагонів — 66 %).

«Основні причини незабезпечення охорони номенклатурних вантажів — відсутність особового складу в стрілецьких підрозділах на момент відправлення поїздів, — продовжує нашу розмову Володимир Анатолійович. — Так 140 фахівців у зв’язку із погіршенням стану антитерористичної захищеності та за рекомендацією Служби безпеки України були задіяні на охорону 66 додаткових об’єктів, приміром, інженерних споруд, вокзалів, депо тощо. Крім того, щодобово формувалися додаткові наряди (61 оперативна група в кількості 122 спеціалістів) з метою попередження та недопущення розкрадання майна залізничної інфраструктури. Додам: недокомплект особового складу становить 612 працівників».

 

Про збитки

 

Щодо збитків від крадіжок вантажів і майна інфраструктури, то у шести регіональних філіях вони становлять 8 млн 858 тис. грн (у 2016 р. — майже 8 млн 629 тис. грн). Причому з них на відповідальність підрозділів воєнізованої охорони регіональних філій віднесено майже 1 млн 53 тис. грн, однак після відшкодування (за рахунок винних працівників, а також реалізації знайдених вантажів) ця сума зменшилася до 702 тис. грн, що менше в 2,6 раза, порівняно з 2016 р.

 

 

Начальник Головного управління воєнізованої охорони ПАТ «Укрзалізниця» Володимир Паращук:

«Щоб покращити показники роботи, розроблений план заходів. Необхідно укомплектувати професійними кадрами наші підрозділи (відповідно до штатного розпису) у регіональних філіях. А також узгодити проект спільного наказу Мінінфраструктури України та МВС України «Про затвердження Порядку взаємодії органів і підрозділів Національної поліції з підрозділами ПАТ «Укрзалізниця». Йдеться про пропозиції правоохоронців щодо надання їхнім працівникам, які виконують покладені на них завдання, права на безоплатний проїзд у пасажирських та приміських поїздах. Це питання буде винесено на розгляд правління ПАТ «Укрзалізниця».