Експерти оцінюють резерв енергозбереження ПАТ «Укрзалізниця» у 160 млн. грн

За підрахунками департамент енергоменеджменту ПАТ «Укрзалізниця», резерв енергозбереження у галузі — 16,7 тис. т палива в умовному обчисленні майже на 160 млн грн. Це — 1 % витрат на придбання паливно-енергетичних ресурсів ПАТ «Укрзалізниця». Наразі відпрацьовуються кроки, які допоможуть досягнути такого результату.

Так, у другому півріччі розпочато розробку і впровадження єдиної автоматизованої системи контролю та обліку витрати пального. Фіксуватиметься все: від моменту подачі цистерни під наливання до моменту витрати пального тепловозом.

Також економії сприятимуть, на думку начальника локомотивної служби регіональної філії «Південна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» Володимира Гуляєва, кадрові рішення. Так, за нормуванням, обліком і контролем використання пального в тязі, має слідкувати не машиніст-інструктор, який і крім цього виконує безліч обов’язків, а фахівець (цю посаду можна назвати «інженер-тяговик» чи «енергоменеджер по тязі»), який зосереджуватиметься лише на питаннях паливної складової. Адже навіть 1—2 % економії в тязі поїздів дадуть відчутний економічний ефект.

В ПАТ «Укрзалізниця» діє галузева Програма енергозбереження. Виконання її заходів дозволило лише регіональній філії «Південна залізниця» з початку поточного року зекономити 1632 т умовного палива на суму 11,6 млн грн.

А у виробничих підрозділах регіональної філії «Одеська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» активно замінюють старе освітлювальне обладнання на сучасне світлодіодне. Впровадження освітлення нового покоління у повному обсязі знизить споживання електроенергії в 4,4 рази. Тут застосовують LED-технології, дбаючи не лише про економію коштів, що цілком природно в умовах зростання цін на електроенергію, а й про надання якісних послуг, навіть у такому питанні, як освітлення. До речі, в Європі вже давно відмовилися від ламп розжарювання. Крім того, світлодіодні лампи не лише забезпечують досить яскраве світло: вони не нагріваються і не містять шкідливих парів, як  люмінесцентні.

 

 

Євген ДУДКА заступник начальника Департаменту енергоменеджменту ПАТ «Укрзалізниця»:

 

«На сьогодні нашим важливим завданням є виділення енергоменеджменту в окрему службу. Оскільки наразі вирішенням питань енергозбереженням займається відділ з контролю використання енергоресурсів служби локомотивного господарства. Погодьтеся, такі фахівці не повинні так чи інакше залежати від керівництва служби, в роботі якої використовується левова частка енергоносіїв».

 

 

 

Джерело: газета «Магістраль» ПАТ «Укрзалізниця» №46 (2281), 29 листопада — 5 грудня 2017 р.