10 машиністів, які навчалися водити американські тепловози, повернулися з Астани

На сталеву магістраль України вже нинішнього року вийдуть перші тепловози ТЕ33А виробництва американської компанії General Electric, що в Україні отримали назву «Тризуб». І, звичайно, для того щоб управляти цими сучасними машинами, потрібно підготувати кваліфікованих фахівців.

Процес уже розпочався. Нещодавно з Астани повернулися 10 українських машиністів, котрі з 12 до 22 серпня навчалися водити американські тепловози.

Протягом цього часу вони прослухали курс теоретичної підготовки, мали можливість попрацювати на спеціальному тренажері й навіть сходили у рейси зі своїми казахстанськими колегами, які вже протягом декількох років працюють на тепловозах ТЕ33А.

Ці спеціалісти не лише поведуть новенькі «Тризуби» у перші рейси українськими коліями, а й будуть залучені до проведення курсів підвищення кваліфікації інших машиністів ПАТ «Укрзалізниця».

Нагадаємо, що, згідно з укладеним торік контрактом, General Electric до кінця першого кварталу наступного року поставить для України 30 нових локомотивів.

 

Директор Департаменту розвитку персоналу та кадрової політики ПАТ «Укрзалізниця» Людмила Василега:

«Ми плануємо найближчим часом розгорнути навчання машиністів в Україні, в першу чергу в регіональних філіях «Одеська залізниця» та «Придніпровська залізниця», де працюватимуть перші тепловози.

І, звичайно, ми розраховуємо на машиністів, котрі пройшли навчання в Казахстані, як на людей, котрі першими оволоділи навичками роботи з цією складною технікою і мають тепер необхідні знання, якими можуть поділитися з колегами. З їхньою допомогою ми підготуємо програму навчання, необхідні методичні посібники та наочні матеріали.

Керівництво Укрзалізниці усвідомлює, що навчання машиністів потрібно розгортати якнайшвидше, оскільки нові тепловози надійдуть до підрозділів компанії найближчим часом. Отож потрібна буде достатня кількість персоналу для того, щоб на них працювати.

Також ми плануємо активно впроваджувати вивчення нових тепловозів у програму профільних залізничних навчальних закладів. З нинішнього року низка установ переходить на навчання за дуальною системою, за якою студенти значну частину часу (до 60 % навчального плану) перебувають на робочих місцях, здобуваючи практичні навички своєї майбутньої професії. І, звичайно, їм буде надано можливість не лише вивчити теоретичний матеріал, що стосується тепловозів «Тризуб», а й згодом під керівництвом кваліфікованих наставників оволодіти навичками практичної роботи на них. Завдяки цьому у подальшому майбутні випускники зможуть працювати на сучасній техніці вже без додаткового підвищення кваліфікації».

Машиніст-інструктор, викладач Центру професійного розвитку персоналу регіональної філії «Одеська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» Володимир Лапко:

«Наші відчуття, коли ми познайомилися з новими тепловозами, можна порівняти з тим, що почуває водій старенького «Москвича», опинившись за кермом сучасного «Мерседеса». Система управління тепловозів повністю автоматизована. Робота всіх механізмів регулюється бортовим комп’ютером, а вся необхідна для машиніста інформація виводиться на дисплей.

Це тепловоз нового покоління, в якому реалізовані найсучасніші технологічні досягнення. Як ми могли пересвідчитися, його експлуатаційні характеристики суттєво вищі, ніж у тих тепловозів, які нині експлуатуються в Укрзалізниці. Тому після надходження достатньої кількості цих машин можливості компанії щодо здійснення вантажних перевезень суттєво розширяться.

Ми дуже задоволені тим, що керівництво Укрзалізниці знайшло нарешті можливість для оновлення парку тяги. І сподіваємося, що у нас попереду нові кроки, спрямовані на модернізацію рухомого складу».

Машиніст Володимир Соколенко:

«Навчальний центр, в якому ми побували, обладнаний за останнім словом техніки. Теоретичний курс, який ми прослухали, був дуже насичений, проте вся інформація подавалася в доступній, зрозумілій формі. Тож можна говорити, що ми якісно ознайомилися з конструкцією тепловоза.

Особливо корисними були заняття на тренажері. Він повністю повторює кабіну машиніста, а на спеціальні монітори, розташовані на місці вікон, виводиться рухоме зображення реальних залізничних перегонів. Причому оператор, котрий сидить у сусідньому приміщенні, може задавати різноманітні умови рейсу (час доби, погодні умови, підйоми і спуски, нештатні ситуації) для того щоб майбутній машиніст в умовах тренажера міг досконально відпрацювати свої дії в усіх можливих ситуаціях».

Машиніст Тарас Широков:

«Враження від нових тепловозів перевершили наші найоптимістичніші очікування. Цей локомотив суттєво відрізняється від тих, на яких ми працюємо зараз. У кабіні машиніста є кондиціонер, що створює сприятливий мікроклімат: коли надворі холодно, він обігріває кабіну, а коли спека — охолоджує. Дуже зручно, що в кабіні є пристрій для розігрівання їжі. В тепловозах працюють санвузли, про які ми вже давно забули, працюючи на старих радянських.

У кабіні машиніста ідеальна чистота, тож одяг неможливо забруднити. Тому машиністи зможуть водити нові тепловози у формі, створюючи ще привабливіший образ компанії та нашої професії.

Все це створює сприятливі умови, за яких людина менше стомлюється і може зосередитися на якісному виконанні своїх службових обов’язків, спостереженні за дорогою, контролюванні рухомого складу замість вирішення дріб’язкових побутових і технічних проблем. А після виконання рейсів машиністу знадобиться набагато менше часу та зусиль на відпочинок і відновлення працездатності».