Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци! Alstom розповів про пошук інвесторів для оновлення електровозів Укрзалізниці

Одна з компаній, з якою Укрзалізниця підписала меморандум про співпрацю в сфері оновлення тягового рухомого складу, — Alstom, що є потужним транснаціональним виробником із штаб-квартирою, розташованою у Франції. В інтерв'ю газеті «Магістраль» старший віце-президент Alstom в Європі Жан Лука Ербаччі повідомів про пошук джерел фінансування, а також про те, які саме локомотиви планується запропонувати.

 

 

 

— Яку оцінку ви би дали переговорам із Укрзалізницею щодо оновлення рухомого складу?

— З квітня цього року компанія Alstom проводить активні обговорення з Укрзалізницею. Я очолював нашу делегацію під час зустрічей з керівництвом акціонерного товариства, а також з Міністерством економічного розвитку і торгівлі та Міністерством фінансів. Відтоді мої колеги їздили в Україну практично щотижня для проведення подальших обговорень з Укрзалізницею. У вересні на виставці InnoTrans в Берліні компанії Alstom та Укрзалізниця підписали Меморандум про взаєморозуміння щодо електровозів, що демонструє продуктивність наших обговорень і результативність роботи.

— Скажіть, що робиться для реалізації цього меморандуму зараз?

— Зараз ми активно займаємося остаточним оформленням пропозиції для Укрзалізниці, яка буде включати не тільки локомотиви, а й стабільні схеми фінансування і програму локалізації з поетапним збільшенням її рівня в Україні. Наша профільна група опрацьовує питання з Міністерством фінансів Франції та кредитними організаціями. Технічна пропозиція підготовлена в тісній співпраці з нашим спеціалізованим локомотивним центром розташованим в м. Бельфор. Наші колеги, що працюють в Казахстані, також беруть активну участь у цьому процесі. Необхідно відзначити, що рівень мотивації дуже високий, і ми працюємо в тісному контакті з керівництвом Укрзалізниці. Наша мета — представити пропозицію в найближчі тижні.

— Які саме локомотиви ви плануєте запропонувати?

— Компанія Alstom розробила вантажні великовагові локомотиви, що входять в модельний ряд Prima. Восьмивісні Prima T8 з осьовою формулою BoBo+BoBo відрізняються високим тяговим зусиллям та більш низьким рівнем агресивного впливу на інфраструктуру порівняно з локомотивами типу CoCo. Вони забезпечують відповідний рівень комфорту роботи локомотивних бригад і максимальну безпеку при поїздках на далекі відстані з вантажними поїздами. Останні потужні моделі локомотивів Prima T8, наприклад KZ8A (для Казахстану) і AZ8A (для Азербайджану), можуть тягнути до 9 тис. т і рухатися зі швидкістю 120 км/год. Вони адаптовані до суворих зимових умов. Ми маємо намір запропонувати Укрзалізниці ці машини, а також локомотиви Prima M4 BoBo для пасажирських перевезень, на зразок KZ4AT (Казахстан) і AZ4A (Азербайджан).

— Як ви плануєте здійснювати локалізацію виробництва локомотивів?

— Локалізація являє собою важливий критерій, визначений Укрзалізницею для цього проекту. Для нашої компанії — це звичайна практика. На сьогоднішній день компанія Alstom представлена в більш ніж 60 країнах і має понад 100 виробничих об'єктів по всьому світу. Ми звикли працювати в різному оточенні, це одна з наших сильних сторін. Протягом останніх років компанія Alstom локалізувала виробництво в Казахстані, Індії, Алжирі. І це тільки деякі з країн. Так, минулого тижня ми відкрили новий завод в Південно-Африканській Республіці, де намічено виготовити майже 600 приміських поїздів.

— Для нашої країни більш близький досвід Казахстану. Розкажіть про виробництво в цій країні.

— У 2012 р. ми збудували завод «ЕКЗ» (електровозоскладальний завод в м. Астана, — ред.) в Казахстані, який виробляє рухомий склад для внутрішнього ринку і на експорт. На сьогоднішній день тут виготовлено 25 локомотивів, в тому числі перший для Азербайджану. Ми збільшили частку в спільному підприємстві з 25 до 50 %, придбавши акції, що належать АТ «НК «КТЖ» (Казахстанська національна залізнична компанія, — ред.). Зараз ми остаточно оформляємо придбання решти 25 % акцій, що демонструє рівень довіри наших клієнтів. Ми впровадили на «ЕКЗ» всі стандарти і процедури Alstom та досягли рівня локалізації 25 %.

— А як щодо вітчизняних виробників, чи вже думали ви з ким будете співпрацювати?

— В Україні дуже багата історія розвитку промисловості та кваліфіковані кадри. Ми розглядаємо можливості партнерства з місцевими компаніями для здійснення остаточного складання або виробництва деталей локомотивів. Уже відвідали деякі з підприємств, але поки рано давати якісь коментарі. Також ми розглядаємо Україну як індустріального партнера для нашої діяльності по всьому світу і шукаємо місцевих постачальників компонентів залізничного призначення.