Контейнерні тренди—2019: зростання внутрішніх перевезень

25 лютого 2020, 16:14
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Микола Копилов, «Магістраль». Фото з архіву «Магістралі». Інфографіка Олексія Посудієвського

Минулого року територією України перевезено залізничним транспортом понад 384 тис. ДФЕ, що на 14,64 % більше від показників транспортування контейнерів у 2018-му. Їхня частка у загальному обсязі вантажів сягнула 1,77 %. У цьому значна заслуга залізничників, які спільно з партнерами організували чимало нових маршрутів.

Як повідомили в Департаменті комерційної роботи АТ «Укрзалізниця», для збільшення обсягів перевезення, прискорення доставки і збереження вантажів товариство організувало 41 контейнерний поїзд, з яких 32 курсують на регулярній основі. Причому більшість із них були запущені торік. Упродовж 2019-го організовано курсування 26 (!) нових контейнерних потягів. Як правило, це внутрішні маршрути.

 

Зернові — у лідерах

 

Для прикладу, у вересні почали курсувати контейнерні поїзди Балин—Чорноморськ-Порт, Гнівань—Чорноморськ-Порт, Старокостянтинів ІІ—Чорноморськ-Порт, Основа—Чорноморська (ТІС), Чернігів-Північний—Чорноморська (ТІС). Ці маршрути дали змогу оперативно вивезти новий врожай. Цікаво, що зернові вантажі за обсягами перевезень майже наздогнали металургійну продукцію (феросплави, прокат сталі, руда), що в нашій країні традиційно є лідером у цьому сегменті.

Завдяки роботі, проведеній АТ «Укрзалізниця», транспортування зернових та продуктів перемолу в контейнерах у 2019 р. збільшилось майже вдвічі. Якщо у 2018-му залізницею перевезено 687 тис. т, то у минулому році — вже понад 1 млн 187 тис. т. Загалом за рік транспортовано металургійної продукції не набагато більше — майже 1,2 млн т. Окрім того, серед лідерів — соняшникова олія, синтетичні смоли, деревина. Проте частка цих вантажів значно менша.

Начальниця відділу взаємодії з перевізниками та операторами рухомого складу Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Ірина Кірічук розповіла, що за підсумками минулого року найбільш завантаженими залишаються маршрути: Нікополь—порти Чорного моря, Нижньодніпровськ-Пристань—Чорноморська (ТІС), Рожнятів—Одеса-Порт, Тернопіль—Чорноморська (ТІС), Київ-Ліски—Чорноморська (ТІС).

«Успішно курсують за встановленим розкладом регулярні потяги у внутрішньому сполученні. Їхні маршрути поєднують порти Чорного моря з термінальними комплексами, розташованими в пунктах концентрації вантажопотоку», — повідомила фахівчиня.

 

Польський вектор

 

Щодо міжнародного сполучення, то ситуація минулого року була не настільки райдужною. Зокрема, поїзд комбінованого транспорту «Вікінг», що вже 17 років з’єднує інфраструктуру морських портів Балтійського та Чорноморського регіонів, показав зниження обсягів. У його складі територією України перевезено понад 9 тис. ДФЕ, що на 12 % менше, ніж за 2018 р.

Завдяки роботі, проведеній АТ «Укрзалізниця», транспортування зернових та продуктів перемолу в контейнерах у 2019 р. збільшилось майже вдвічі

Водночас залізничникам вдалося організувати чотири маршрути в міжнародному сполученні. Так, з березня 2019-го АТ «Укрзалізниця» запустило новий регулярний контейнерний поїзд зі станції Нижньодніпровськ-Вузол до Славкува (Польща). Він вирушає з України щосуботи і курсує за встановленим розкладом. Час доставки контейнерів до державного кордону скорочено мінімум утричі (менше 40 год).

У кінці травня почав курсувати потяг за маршрутом Росія—Україна—Польща. За 2019 р. у його складі перевезено 6,3 тис. ДФЕ.

На початку поточного року запущено ще кілька перспективних маршрутів, які дають надію на збільшення транзиту контейнерів. У січні розпочав курсування потяг Китай—Казахстан—Російська Федерація—Україна—Польща. Територією нашої країни прослідувало вже два такі состави в напрямку Євросоюзу, а на початку лютого — ще один поїзд із Китаю до Словаччини. У контейнерах на маршрутах, що з’єднують Південно-Східну Азію та Центральну Європу, здебільшого транспортуються товари широкого вжитку.

Крім того, успішно продовжує курсувати поїзд Білорусь—Україна—Румунія, що був організований торік. Лише за січень територією нашої країни пройшло п’ять пар таких поїздів.

 

 

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі


Читайте також



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?