Машиністи навчаються керувати новими американськими тепловозами

До першої групи слухачів курсів цільового призначення з вивчення особливостей конструкції та експлуатації нових американських тепловозів, які проходять на базі Одеського центру професійного розвитку персоналу (ОЦПРП) увійшли 20 досвідчених машиністів-інструкторів та машиністів із локомотивних депо Миколаїв, Мелітополь та Пологи. Адже саме в регіональних філіях «Одеська залізниця» та «Придніпровська залізниця» експлуатуватимуться 30 нових локомотивів, які, згідно з підписаним контрактом, прибудуть до кінця I кварталу 2019 р. із США.

Теоретичну програму, розраховану на 48 год, подає машиніст-інструктор локомотивного депо Миколаїв Володимир Лапко (за сумісництвом — викладач Одеського центру професійного розвитку персоналу). Він був у складі групи, яка в серпні проходила курс навчання на ТЕ33АС в Астані, та отримав відповідний сертифікат.

Старту навчання передувала копітка робота, пов’язана, зокрема, з відбором та навчанням персоналу. Так, департаменти Укрзалізниці тісно співпрацюють із Центром оцінки та розвитку персоналу залізничного транспорту в Астані. Тому в жовтні для ознайомлення викладачів із конструктивними особливостями американських тепловозів було організовано позаплановий обмін досвідом із викладачами цього підрозділу. Делегацію українських залізничників очолила директор Департаменту розвитку персоналу та кадрової політики Людмила Василега.

Крім цього, до кінця листопада технічні спеціалісти-залізничники також пройдуть курси цільового призначення, спрямовані на вивчення особливостей обслуговування локомотивів у ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод».

 

Директор з управління персоналом та соціальної політики Укрзалізниці Євгеній КОЗАК:

«Враховуючи стрімкі технологічні зміни і зростання конкуренції, ми повинні не лише мати освіту, а й постійно підвищувати професійний рівень, самовдосконалюватися, розвиватися, щоб не відстати від закордонних колег».

 

 

 

 

Директор Департаменту розвитку персоналу та кадрової політики Укрзалізниці Людмила ВАСИЛЕГА:

«Перед першими групами стоїть відповідальне завдання: отримати знання і навички та передати їх потім своїм колегам на місцях. Таким чином буде розгорнуто постійний, безперервний процес самовдосконалення та навчання. Такі заходи, як курси цільового призначення, підвищують рівень особистої компетентності, професійної майстерності працівників, але вони мають виходити на новий рівень. Ми ставимо амбітні цілі стосовно модернізації програм навчання, технічного переоснащення учбових центрів тощо. Методична робота з питань організації навчального процесу в нас на непоганому рівні. Ми в цьому переконались, коли спілкувалися з колегами в Астані. Нам є чим пишатися, але потрібно процес навчання зробити більш сучасним, максимально адаптованим до вимог реального виробничого підрозділу та приділяти увагу особистісним компетенціям слухачів курсів».

 

 

Заступник директора Департаменту розвитку персоналу та кадрової політики Укрзалізниці Олена АЗЄЄВА:

«Щоб організувати ефективне навчання локомотивних бригад роботі на новому рухомому складі, ми шукали не просто професіоналів, а людей, які достатньою мірою володіють навичками комунікативного спілкування і вміють передати свої знання іншим, а це особлива місія. І Одеський центр професійного розвитку персоналу ми вибрали як базу для проведення курсів невипадково. Колектив нестандартно підходить до організації навчального процесу, і в цьому ми мали змогу переконатись. Начальник центру Олександр Квітко — це професіонал, який неабияк себе проявив під час спільної розробки професійного стандарту для машиністів електровоза. Володимир Лапко не просто викладач, він — Наставник з великої літери. Брати Олег та Віктор Рудковські мають творчий підхід до висвітлення важливих тем у доступній і цікавій формі, застосовують сучасну методику викладання».

 

Начальник служби кадрової та соціальної політики регіональної філії «Одеська залізниця» Укрзалізниці Костянтин СТРЕМБІЦЬКИЙ:

«Ми вдячні керівництву Укрзалізниці за допомогу та підтримку, а також за довіру в підготовці спеціалістів такого рівня для освоєння тепловозів, які за характеристиками значно перевершують показники тих локомотивів, що є на залізницях».

 

 

 

Начальник служби локомотивного господарства регіональної філії «Одеська залізниця» Укрзалізниці Сергій ЗУБ:

«Я по-доброму заздрю машиністам, слухачам курсів, які будуть першими працювати на такій техніці. Це ж прорив для Українських залізниць! Вони просто зобов’язані ділитися отриманими знаннями та досвідом зі своїми колегами. І треба дбайливо ставитися до «Тризубів», термін експлуатації яких — 40 років».

 

 

 

Начальник Одеського центру професійного розвитку персоналу Олександр КВІТКО:

«Ми підготували методологічні та презентаційні матеріали, наочні посібники, плакати, і в цьому нам дуже допомогли партнери з АТ «Казахстан темір жоли» під час нашого перебування в Астані. «Тризуби» — це значний крок у тепловозобудуванні: використання асинхронних тягових двигунів, мікропроцесорне управління, самодіагностика, неможливість втручання у вузли системи, фіксація відмов тощо.

Додам, що у слухачів курсів є час осмислити отриману в нас інформацію, поки новенькі тепловози проходять на ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» доукомплектування, зокрема, на них встановлюють системи безпеки, адаптовані до вимог України. Практичне навчання машиністи пройдуть у своїх депо після введення тепловозів в експлуатацію».

 

Викладач курсів Володимир ЛАПКО:

«Після закінчення занять слухачі пройдуть обов’язкове контрольне тестування та анкетування. Чекаю від них пропозицій щодо поліпшення учбового процесу, визначення тем, на які треба більше звернути увагу».

 

 

 

Машиніст-інструктор локомотивних бригад локомотивного депо Миколаїв регіональної філії «Одеська залізниця» Укрзалізниці Віталій АРІСТОВ:

«Цікаві, перспективні курси. Я радий, що незабаром працюватиму на локомотиві майбутнього».

 

 

 

 

Машиніст локомотивного депо Пологи регіональної філії «Придніпровська залізниця» Укрзалізниці Ігор ГОНЧАР:

«Усе чудово: й умови проживання, й навчання, й пізнавальна та змістовна інформація. Поки що складно переорієнтуватися на нові локомотиви, але втягнемося. Сьогодні лише перший день занять, а практика допоможе закріпити отриманий на курсах матеріал».