На 2018 р. заплановано реконструкцію 300 км колії, що двічі більше, ніж у 2017 р.

Незважаючи на те, що зима була затяжною, колійникам, аби впоратися із наміченим планом, слід вчасно розпочати сезонні роботи. Традиційно наприкінці березня відбувся ревізійний огляд колійних машин. Про те, з якими проблемами стикаються залізничники під час ремонтів та наскільки техніка готова до роботи, — далі у матеріалі.

 

За словами директора філії «Центр з ремонту та експлуатації колійних машин» (ЦРЕКМ) ПАТ «Укрзалізниця» Сергія Серьогіна, всього до роботи готувалося 210 колійних машин. Із 1 квітня вони вирушають у роботу. Основний парк становлять щебенеочисні та виправні машини, планувальники і стабілізатори баласту та комплекси для ремонту стрілочних переводів.

На 2018 р. запланована закупівля матеріалів і запчастин для утримання діючого парку на суму 152 млн грн. У першому кварталі філія вже освоїла понад 27 млн грн. Однак виникають певні проблеми.

Так, частину парку становлять якісні австрійські, словацькі та фінські машини, деталі до яких недешеві. Для колійної техніки радянських часів деякі запчастини виготовляють лише в Росії. Враховуючи це, розробкою деталей до дизелів Д6 і Д12, поршнів, гільз і кілець до них зайнялися в Україні. Вже є перші результати.

 «Однак актуальною лишається проблема з двигунами ЯМЗ. Філія «ЦРЕКМ» веде перемовини з деякими заводами в Україні, які можуть взяти це виробництво», — говорить керівник.

Трохи покращилася ситуація із закупівлею запчастин до колійної техніки європейських виробників. До складу філії входять шість ремонтно-механічних заводів по всій Україні. Вони активно долучаються до вирішення проблеми. Так, 2017 р. Синельниківський ремонтно-механічний завод освоїв ремонт дизелів німецького виробника «Deutz». Там встановлено необхідне діагностичне обладнання, запчастини закуповуються через систему «Прозорро». За минулий рік тут відремонтовано вже сім таких дизелів.

У колійних дорожніх ремонтно-механічних майстернях, що у Самборі на Львівщині, придбано та введено в експлуатацію обладнання для запасовки шлангів високого тиску.

Протягом 2018 р. також планується освоєння нової технології — наплавки гребенів колісних пар колійних машин. Річ у тім, що на австрійських машинах колісні центри мають нестандартний розмір. При обточуванні коліс частина матеріалу «з’їдається». Відтак доводиться купувати нові оригінальні німецькі запчастини. Аби цього не робити, буде проводитися наплавка гребеня, щоб після обточування його розмір не змінювався. Освоюватиме технологію Тернопільський колійний ремонтно-механічний завод, на території якого діє спеціальний колісний цех, акредитований для такої роботи. Цього року від вагонного господарства передадуть спеціальну установку для наплавки гребенів.

У четвер, 29 березня, директор Департаменту колії та споруд ПАТ «Укрзалізниця» Олексій Віннічук проінспектував готовність колійних машин Київського центру механізації колійних робіт («КЦМКР») філії «ЦРЕКМ» ПАТ «Укрзалізниця» до сезонної роботи. В цьому виробничому структурному підрозділі (до речі, найбільшому в Україні) обслуговується техніка, придбана в 2003—2007 рр. Саме тут зосереджені найпотужніші колійні машини австрійського виробництва.

«На огляді представлено 42 одиниці колійної техніки, — говорить начальник ВСП «КЦМКР» Микола Янковський. — Двадцять п’ять були відремонтовані достроково і вже вирушили на сезонні роботи на Львівську і Південно-Західну залізниці».

У першому ангарі — машини для виправки і стабілізації колії безперервного циклу дії австрійського виробника «Плассер енд Тойрер». На відміну від аналогів, які використовуються в СНД, вони вдвічі продуктивніші. «Ці машини не зупиняються під час роботи, вони їдуть далі в той час, як робочі органи підбивають рейковий баласт, — пояснює заступник начальника ВСП «КЦМКР» Андрій Бабенко. — Російські ж машини циклічної дії слід повністю зупиняти на кожному шпальному ящику. Також австрійські машини більш автоматизовані.

Для порівняння: собівартість ремонту 1 км колії такою машиною становить майже 18 тис. грн, в той час як ремонт машиною ВПР російського виробництва такої ж дільниці коштуватиме майже 34 тис. грн.

Ці машини особливо актуальні на напрямках, де курсують Інтерсіті+. Старі аналоги російського виробництва не можуть підтримувати стан колії для швидкостей у 160 км/год.

У наступному ангарі Олексій Віннічук проінспектував кювето-очищувальні машини КОМ-300. Вони не лише облаштовують необхідний обрис земляного полотна, а й відповідають за водовідведення. Без їх використання стійкість колії порушиться, і вже за рік—два вона вийде з ладу.

«На цих машинах встановлені насоси європейських виробників «Рексрот» або «Данфос», адже російські давно вийшли з ладу», — коментує заступник начальника ВСП «КЦМКР» Андрій Бабенко.

У третьому ангарі були представлені сім вакуумних навантажувачів баласту словацького виробника «Компел». За наказом провели аварійну перевірку. У разі виходу з ладу основного двигуна робочі органи приводять в транспортне положення і прибирають машину з колії, аби вона не заважала рухові поїздів.

Насамкінець оглянули колійний комплекс для укладання стрілочних переводів. Окрім основного завдання, він також виконує землерийні роботи за допомогою фронтального навантажувача, бульдозера і катка для ущільнення баласту.

Під час ревізії О. Віннічук цікавився проблемами із закупівлею деталей, інспектував кабіни машин, спілкувався з працівниками, спостерігав за роботою двигунів. За його словами, техніка цілком готова до весняних робіт. А найвимогливіший екзаменатор — колія, яка покаже все. Тож сезон колійних робіт розпочався попри несприятливі погодні умови.

 

Директор Департаменту колії та споруд ПАТ «Укрзалізниця» Олексій Віннічук:

«Все, що планувалося, здійснили. Є невеличкі недоліки, але вони на якість роботи і на готовність техніки не впливають. В останні роки у нас виникають проблеми із закупівлею окремих запчастин іноземних виробників. Проте вітчизняне виробництво розвивається. Багато деталей уже навчилися виготовляти в Україні — до 85 %».

 

 

 

Перший заступник директора Департаменту колії та споруд ПАТ «Укрзалізниця» Олександр Навора:

«Ми задоволені результатами, адже капітальний і поточний ремонти техніки виконані філією «Центр з ремонту та експлуатації колійних машин» в повному об’ємі та своєчасно. Відтак сподіваємося, що нам вдасться здійснити всі заплановані сезонні роботи згідно з наміченим графіком. Уже сьогодні
(2 квітня 2018 р.) розпочинається ремонт колій за такими напрямками: Бескид—Скотарське, Тернопіль—Збараж (Львівська залізниця), Розівка—Зачатівська (дільниця Комиш-Зоря—Волноваха, Донецька залізниця), Городище—Хлистунівка, станції Одеса та Користівка (Одеська залізниця), Божедарівка—Кудашівка (Придніпровська залізниця), Кожанка—Фастів, Кривин—Могиляни (Південно-Західна залізниця), Чугуїв—Коробочкине (Південна залізниця). Наразі у нас «на озброєнні» перебуває 84 машини європейського виробництва, що, безперечно, допоможе продуктивніше проводити ремонт. Усього маємо 1 тис. 566 одиниць колійної техніки, з якої ремонту потребувало до 15 %».