Наглядова рада ознайомилася з ходом будівництва залізничної колії до аеропорту «Бориспіль»

Нещодавно розпочала роботу нова Наглядова рада ПАТ «Укрзалізниця». З перших днів члени цього ключового органу управління поринули у бурхливий вир життя залізничної галузі й не у високих кабінетах, а безпосередньо на місці ознайомлювалися з деякими підрозділами компанії та важливими проектами, що сьогодні реалізуються Укрзалізницею.

 

 

Стратегічно важливий об’єкт

Під гуркіт моторів десятків тракторів та екскаваторів в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов ознайомив нову Наглядову раду з ходом будівництва залізничної колії до аеропорту «Бориспіль». Хмари будівельної куряви не завадили розгледіти новопризначеним посадовцям, що масштабні роботи ведуться  відповідно до графіка, і до кінця нинішнього року перші поїзди вирушать зі столичного вокзалу до повітряних воріт країни. Експерти висловили задоволення з приводу того, що нову колію прокладають з використанням сучасної безшовної технології.

— Проект необхідно виконати так, щоб забезпечити максимальні зручності для пасажирів. Для цього залізнична платформа має бути розташована якнайближче до пасажирських терміналів аеропорту, — зауважив новообраний голова Наглядової ради Шевкі Аджунер.

Також було зазначено, що цей проект відіграє велику роль для розвитку транспортної інфраструктури столиці та держави загалом. Крім того, він позитивно вплине як на фінансові показники, так і на імідж Укрзалізниці.

 

Половину плану вже виконано

Представники Наглядової ради також відвідали Дарницький вагоноремонтний завод, який є одним із ключових підприємств Укрзалізниці, що забезпечують оновлення парку рухомого складу. Цьогоріч на підприємстві заплановано побудувати 1 тис. вантажних вагонів. Роботи йдуть повним ходом, і на сьогодні з воріт заводу вже виїхало 465 одиниць гостродефіцитних піввагонів.

Посадовці пройшлися технологічним ланцюгом заводу: завітали до цеху ходових частин, фарбування вагонів та вагонозбирального цеху. Зокрема, детально цікавилися технологіями, які застосовуються у виробництві для забезпечення якості продукції. Окрему увагу звернули на застосування методів неруйнівного контролю елементів вагонів.

Член Ради Крістіан Кун, котрий має досвід роботи на залізницях різних країн, зацікавився економічними показниками роботи підприємства, зокрема собівартістю будівництва вагонів.

— Необхідно вдосконалити технологічні процеси, що дасть можливість поліпшити фінансовий результат роботи заводу, — зазначив пан Кун.

Не могли оминути увагою члени Наглядової ради і «візитівку» залізничного транспорту — вокзал Київ-Пасажирський. Цей транспортний вузол щодня обслуговує понад 36 тис. пасажирів, що становить в середньому на рік приблизно 14 мільйонів. Звідси вирушають поїзди далекого сполучення у понад 30 напрямках та приміські у п’яти напрямках.

Поважних гостей вразило те, що на вокзалі великий досвід використання нової техніки та прогресивних технологій, за рахунок чого затрати ручної праці за останні роки набагато зменшені.

Велику увагу приділяють наданню послуг пасажирам. Діють автоматичні та стаціонарні камери схову, кімнати відпочинку (в тому числі для пасажирів із дітьми), паркінг, заклади торгівлі,  максимально наближені до місць перебування пасажирів. Якість товарів та їхній асортимент тут постійно контролюють.

Члени Наглядової ради відзначили значні масштаби та високий рівень організації перевезень. Водночас зауважили, що Укрзалізниця має ще багато роботи з підвищення якості пасажирського рухомого складу.

 

Якісний ремонт електропоїздів

Ще одним об’єктом робочого виїзду став Київський електровагоноремонтний завод. Це підприємство виконує капітальний ремонт та модернізацію електропоїздів для ПАТ «Укрзалізниця». Тут є технічна база, що дає можливість випускати електропотяги з експлуатаційними характеристиками, які відповідають сучасним вимогам, впроваджувати нові конструкції для комфортного перевезення пасажирів та посилення безпеки руху на залізничному транспорті.

Останнім часом на підприємстві відбуваються зміни в організації виробництва. Так, було переглянуто бізнес-процеси, що діють, впроваджено нові посадові інструкції з детальними блок-схемами взаємодії між підрозділами та працівниками. Також введено систему контролю постановки завдань WorkSection, що забезпечує оперативне реагування на поставлені завдання. Начальники підрозділів доповідають про виконання завдань в онлайн-режимі.

Представники Наглядової ради оглянули цехи підприємства та зразки продукції, які випускає завод. Оскільки були нарікання на придатність робочих місць машиністів, посадовці безпосередньо в кабіні оновленого електропоїзда ознайомилися з тим, як наразі вирішують це питання в ході модернізації.

— Крісло машиніста зручне, ергономічне, — зазначив голова Наглядової ради Шевкі Аджунер. — Якість ремонту самих вагонів також на належному рівні.

Проте високі гості помітили й деякі складнощі, що виникають у виробничому процесі. Зокрема, директор заводу Василь Дутчак звернув увагу на велику кількість металобрухту на території, який підприємство не може здати самостійно.

Що ж до побажань, то Крістіан Кун звернув увагу на те, що на українських підприємствах поки що не настільки ретельно дотримуються правил техніки безпеки, як це роблять у країнах, де йому доводилося працювати. Тому члени Ради погодилися з тим, що впровадження європейського підходу до безпеки персоналу є одним із важливих завдань для менеджменту Укрзалізниці.

 

На вищому рівні

Проте життя Укрзалізниці — це не лише виробничі цехи та довгі колії, а й рутинна, але важлива і доленосна робота з різними органами влади. Зокрема, з викорінення корупції та інших негативних процесів, що, безумовно,  справляють негативний вплив на ефективність роботи ПАТ «Укрзалізниця». Тому недивно, що на одній із перших ділових зустрічей членів нової Наглядової ради відбулася відверта розмова з керівництвом Національного антикорупційного бюро України. Згодом своє бачення розвитку галузі з представниками ключового органу управління ПАТ «Укрзалізниця» обговорив і голова Уряду Володимир Гройсман.

На думку очільника Кабінету Міністрів України, створення наглядових рад зробить державні компанії відкритими, публічними та мінімізує можливості для корупції. Також високопосадовець звернув увагу на те, що саме на Наглядову раду компанії покладається завдання аналітики, пропозицій стратегії, кадрових рішень. «Я вірю, що успіх Укрзалізниці з якісною роботою Наглядової ради не забариться», — сказав голова Уряду.

 

Голова Уряду Володимир Гройсман  акцентував на тому, що призначення висококваліфікованої та професійної Наглядової ради Укрзалізниці стало можливим завдяки відкритому конкурсу, проведеному Кабінетом Міністрів: «Уряд впроваджує нові найкращі європейські стандарти корпоративного управління для державних підприємств. Сподіваюсь, що ваша робота буде еталоном для всіх наглядових рад державних підприємств».