Головне.jpg
Несанкціонований доступ людей до колії зупиняє колючий дріт | Медіацентр "Магістраль"

Несанкціонований доступ людей до колії зупиняє колючий дріт

 Ілона Мироненко, «Магістраль».  Фото Сергія Гончарова, 08 травня 2019, 08:14

Нещодавно Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства запровадило нові норми безпеки на залізниці. Планується встановити суцільну огорожу перед залізничними коліями. Втім, Укрзалізниця вже не перший рік веде такі роботи.

 

На колії поблизу одного з великих торговельних центрів Києва торік загинуло п’ять осіб, ще дві — важко травмувалися. Аби розвідати про нинішній стан речей, ми з фотокореспондентом вирішили впродовж майже години поспостерігати за рухом людей у цьому місці. За цей час проїхало 10 поїздів, людей тут побачили лише двох. Нині не так багато охочих скоротити шлях від Ізюмського (Деміївського) ринку і житлових масивів до торговельного центру «Оушен Плаза» колишнім несанкціонованим переходом через залізничне полотно. Перешкодою стала кількаметрова металева огорожа з колючим дротом і попереджувальними написами, які тут встановила Укрзалізниця. Така практика добре себе зарекомендувала й буде поширена на інші об’єкти.

Труби, що ведуть до колій, перегороджені залізними ґратами

10 хвилин економії 

Намагаємося підступитися до паркану з боку «Оушен Плази». Доступ ускладнює річка Либідь, через яку перекинуті старі прогнилі труби. До них ведуть протоптані людьми стежки. Більшість труб перегороджена металевими перепонами ще до паркану. Вже збираємося переходити через міст, що розташований приблизно за 500 м звідси, коли підходить юнак із поламаним велосипедом.

— Ви не знаєте, тут можна перейти? — запитує.

— Тепер ні, — відповідаємо.

Це місцевий житель Володимир Коляда. Говорить, що давно звик пересікати тут колії. Більшість людей прямують на Ізюмський базар або з протилежного боку — до «Оушен Плази». Платити 8 грн за одну зупинку метро зі станції «Деміївська» до «Либідської» чи навпаки дорого, а мостом — довго.

Вирішуємо перевірити. Вирушаємо від входу до ТЦ «Оушен Плаза», засікаємо час. Неспішно йдемо мостом. Фотокореспондент встигає зупинитися й зробити кілька кадрів. Пройшло майже 10 хв — і ми на ринку.

Підходимо до огорожі з іншого боку. Суцільний паркан. Охочих перетнути колії немає. Перейти дорогу до паркану через досить жвавий автомобільний рух не наважуємося. Висновок: якщо тут і можна зекономити час, то досить несуттєво. Сенсу робити перехід через колії немає, адже поруч міст із досить широким тротуаром.

Проте коли Укрзалізниця встановила огорожу лише з одного боку, місцеві проробили в ній дірку і продовжували ходити коліями. Нині не лише залатали її, а й встановили паркан з іншого боку. Порушення припинилися.

Геть навушники та смартфони!

В інших місцях, де дійсно є необхідність, залізнична компанія почала встановлювати сучасні пішохідні переходи. Нагадаємо, що головою правління АТ «Укрзалізниця» Євгеном Кравцовим і членом правління компанії Желько Марчеком у 2018 р. з цією метою була ініційована спеціальна програма.

Місцеві жителі зробили дірку в паркані, аби й надалі скорочувати шлях. Довелося поставити ще одину загорожу.

На території регіональної філії «Південно-Західна залізниця» уже встановлено три пішохідні переходи — в Ірпені, Білій Церкві та біля станції Дарниця у столиці. Вони передбачають підхід до колій лабіринтного типу. Тобто спочатку людина змушена пройти вздовж колій в один й інший бік, а лише потім перейти. Це змушує її так чи інакше побачити поїзд, що наближається. Крім цього, передбачені світлові і звукові сигнали. Такий варіант був обраний тому, що наземні переходи будувати досить дорого, а люди однак ними не користуються. Протоптують стежки і далі йдуть коліями.

Як розповів директор регіональної філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця» Роман Веприцький, переважно потрапляють під поїзд ті, хто йде в навушниках або переглядає новини в смартфоні. За його словами, проблему пішохідних переходів планують вирішити за п’ять років. Статистика підтверджує ефективність цього підходу. Якщо за перший квартал 2018-го травмувалося 60 осіб, то за цей же період 2019 р. — 43. Варто зазначити, що у тих місцях, де були облаштовані переходи, після їх встановлення не травмувалося жодної людини.

Коментар 

Директор регіональної філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця» Роман Веприцький:

«Планується збудувати кілька десятків переходів лише в регіональній філії «Південно-Західна залізниця». Ми вирішуємо проблему комплексно: дбаємо не лише про колії, а й іншу інфраструктуру, зокрема адміністративні споруди. Це дозволить зменшити як крадіжки, так і травмування та смерті, яких за перший квартал 2019 р. лише по нашій філії 31. Тільки біля «Оушен Плази» встановлено два кілометри паркану — 1200 м з одного боку, і 800 — з іншого. Продовжимо зводити їх і далі. Наші фахівці проводять роз’яснювальну роботу в навчальних закладах, ліцеях, дитсадках. Доносять інформацію в маси. Наша найближча мета — унеможливити несанкціонований вхід на залізничну інфраструктуру насамперед по Києву. Досвід з побудови таких переходів уже перейняли на Одеській та Львівській залізницях».