Пасажиропотік залізницею до країн ЄС торік зріс в шість разів

Безвізовий режим з країнами Європейського Союзу, який запрацював з травня 2017 р., та впровадження нових залізничних маршрутів суттєво збільшило кількість пасажирів у міжнародному сполученні. За минулий рік Укрзалізниця перевезла до ЄС у шість разів більше пасажирів, ніж за аналогічний період 2016 р. Тож розповімо, куди торік залізницею найбільше подорожували українці та про особливості організації міжнародних маршрутів.

Польща — найпопулярніша

Залізничне сполучення Києва з Перемишлем та Холмом, яке запрацювало торік, відкрило українцям нові можливості комфортних та бюджетних подорожей до Польщі. Не лише наші співвітчизники, а й поляки полюбили сучасний Інтерсіті+ з його умовами, хорошим сервісом та доступом до Wі-Fі. Вагомим аргументом на користь вибору залізничного транспорту для подорожі до країн Європейського Союзу є відсутність черг на кордоні, в яких автомобілі та автобуси можуть стояти по кілька і навіть по кільканадцять годин.

З огляду на це кількість подорожуючих до Республіки Польща зросла у 7,5 раза — перевезено 190,7 тис. пасажирів. А це понад 90 % всіх клієнтів у міжнародному сполученні Укрзалізниці (статистика за 11 місяців 2017 р.) Найбільша населеність становила по групі вагонів Львів—Вроцлав — 92 %, по поїзду № 751 Здолбунів—Холм — 68 % та по поїзду № 705 Київ—Перемишль — 63 %.

Найбільш затребуваним був поїзд № 705 Київ—Перемишль. Ним скористалося майже 60 % всіх подорожуючих до країн ЄС —
122,8 тис. осіб. У період масових новорічних перевезень населеність поїздів Київ—Перемишль на окремі дати наближається до 90 %. Майже всі квитки були розкуплені на потяг, який вирушав із Перемишля 22 й 23 грудня
2017 р. До цього польського міста з Києва потяг прямує з майже стовідсотковою населеністю
30 грудня 2017 р. та 2, 8, 9 січня 2018 р.

«Населеність пасажирських поїздів щоденно аналізується. Видно, що на міжнародне сполучення попит тільки зростає, тож організували новопризначені безпересадкові вагони. На кінець грудня в сполученні Київ—Кошице вже реалізовано 174 місця за кордон, у вагоні Київ—Відень — 417. Відзначу, що вся норма місць Укрзалізниці на Відень до 9 січня
2018 р. викуплена. Втім, ми надали українцям можливість оформити зазначені проїзні документи на затребувані дати», — розповів директор з пасажирських перевезень і сервісу ПАТ «Укрзалізниця» Ігор Романків.

 

Як вагон долає кордон

Організації міжнародних маршрутів та безпересадкових вагонів передує тривалий переговорний процес з іноземними колегами. Так, перш ніж було призначено безпересадкове сполучення Київ—Відень, у Будапешті відбулась тристороння зустріч українських, угорських та австрійських фахівців. На ній визначено ряд технічних вимог до українських пасажирських вагонів, які пред’являються для курсування поїздів на залізницях Угорщини та Австрії. Аби подивитися, як виробничі підрозділи філії «Пасажирська компанія» ПАТ «Укрзалізниця» підготували вагони до міжнародного сполучення та чи відповідають вони вимогам Правил RIC, до Києва приїздили угорські й австрійські експерти. На владнання цих технічних моментів потрібно щонайменше три місяці, але може бути й більше.

Важливо відмітити, що всі потяги та вагони ретельно перевіряють фахівці іноземної залізниці, якою курсуватиме український рухомий склад. Вони не упустять жодної технічної дрібнички, бо відповідно до Правил RIC за вагони, які прийняті на прикордонних пунктах переходу, відповідальність несе залізниця, що супроводжує вагон у власних поїздах.

«Європейці в питаннях контролю технічного стану вагонів дуже педантичні. Для них безпека пасажирів є головнішою навіть за їх комфорт. Тому коли на колесах безпересадкового вагона Київ—Відень з’явилися в результаті неплавного ходу європейського локомотива повзуни (вибоїни), наші іноземні колеги не пустили його в рейс до Києва. Для них такі затримки — буденність, а для українців — диковинка. Втім, ніхто з українських пасажирів не надіслав на адресу Укрзалізниці жодної офіційної скарги. Більше того, люди дякували українським провідникам за їх уважність і підтримку в цій ситуації», — зазначив Ігор Романків.