Ірпінь, Бровари та ще кілька містечок на Київщині отримають "метро" від залізничників

ПАТ «Укрзалізниця» запускає пілотний проект з організації приміського сполучення навколо великих міст. планується, що До кінця року його переваги зможуть відчути мешканці Броварів, Ірпеня та Бучі — містечок поблизу столиці, які зараз активно забудовуються. Вперше така ідея була озвучена 
в. о. Голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євгеном кравцовим на одному з нещодавніх засідань уряду.

Оскільки щоранку значна частина населення вирушає на роботу чи навчання в обласні центри і щовечора повертається назад, актуальність цього задуму в масштабах України важко переоцінити. Наразі заплановано використання на першому етапі пілотного проекту двох електропоїздів.

Перевезення пасажирів здійснюватиметься модернізованими електропоїздами. На замовлення ПАТ «Укрзалізниця» ПрАТ «Київський електровагоноремонтний завод» провело капітальний ремонт двох електропоїздів із продовженням терміну служби. Модернізовано внутрішній салон, системи вентиляції та обігріву, сидіння та дивани. Пасажиромісткість модернізованого електропоїзда з 10 вагонів — 1 тис. осіб. Вартість ремонту — приблизно 46 млн грн (детальніше — у матеріалі «Сполучення з комфортом» на стор. 5).

З метою апробування технології ще до кінця 2017 р. заплановано, що два поїзди курсуватимуть на маршрутах Клавдієве—Святошин та Бровари—Київ­Пасажирський. Вони виконуватимуть по два рейси у години пік: із 6.00 до 9.00 та із 17.00 до 20.00. Наразі спеціалісти аналізують наявний графік руху на цих дільницях. Це тривалий процес, адже там курсують інші електропоїзди та вантажні поїзди. Також маршрут перетинається з міською електричкою (див. інфографіку «Орієнтовний час курсування модернізованих поїздів»). Наприкінці листопада із ПрАТ «Київський електровагоноремонтний завод» вийде ще один модернізований електропотяг — ЕР9М № 392. За умови успішного апробування технології надалі поїзди курсуватимуть з інтервалом 20—25 хв.

Тарифікація

— Автоперевізники підвищили тарифи на проїзд до 14—16 грн, при тому що у ПАТ «Укрзалізниця» вартість квитка на приміському маршруті і надалі становить у середньому 8 грн, — коментує заступник начальника Департаменту приміських пасажирських перевезень ПАТ «Укрзалізниця» Сергій Храпатий. — Поки що ціни такими й залишаться. Ми працюємо над тим, щоб тариф був економічно обґрунтованим, але не можемо затвердити його без погодження з місцевими органами влади. Проблема в тому, що регіональна влада не завжди йде на контакт і не до кінця розуміє значення наших проектів. Якщо вона укладе з нами угоди і буде своєчасно компенсувати проїзд пільгових категорій населення, то система поступово налагодиться.

У Польщі, Німеччині та інших європейських країнах успішно діє механізм компенсації місцевими органами влади різниці між фактичною вартістю перевезень та встановленим тарифом.

За 9 місяців 2017 р. загальна сума боргу за приміські перевезення пільгових категорій громадян становить 275 млн грн, зокрема по Київській області — 37 млн грн.

При цьому в регіоні, де має впроваджуватися пілотний проект у приміському сполученні, регіональна філія «Південно-Західна залізниця» уклала лише дві угоди щодо компенсації за перевезення окремих пільгових категорій громадян з управліннями соціального захисту населення: Ірпінської міської ради — 200 тис. грн, Бучанської міської ради — 100 тис. грн. При цьому фактична заборгованість по Ірпінській міській раді становить 3,6 млн грн, а по Бучанській міській раді — 2,1 млн грн.

Альтернативний варіант — збільшити середню вартість проїзду щонайменше до 10 грн за умови, що проїзд оплачуватимуть усі, у тому числі й пільговики. Існує механізм, який дозволяє це зробити. У пільговиків залишиться можливість скористатися безкоштовним проїздом на інших рейсах.  

Відеоконтроль

ПАТ «Укрзалізниця» запустило пілотний проект із контролю оплати проїзду. На окремих рейсах працюють бригади контролю, оснащені відеокамерами. Уже підбито перші підсумки: дохід від контрольованих рейсів збільшився майже втричі.

— Ми плануємо закріпити окрему бригаду конт­ролю, оснащену відеокамерами, за модернізованими електропоїздами, — говорить Сергій Храпатий. —
Це дасть змогу проконтролювати оплату проїзду і відслідкувати населеність вагонів.

На маршрутах Київ­Пасажирський—Бровари та Святошин—Клавдієве більшість станцій обладнані турнікетними системами. Квитки продаватимуться у касах вокзалів і квитковими роз’їзними касирами.

— Також ми проведемо додатковий моніторинг станційної і вокзальної інфраструктури, — коментує Сергій Храпатий. — Можливо, деякі місця посадки треба буде обладнати навісами та турнікетами.

«Брудне» питання

 

— При експлуатації технічний та санітарний стан задіяних модернізованих поїздів на маршруті буде постійно контролюватися, — говорить Сергій Храпатий. — Зі свого боку ПАТ «Укрзалізниця» докладе всіх зусиль, щоб поїзд якомога довше перебував у належному стані. Хай як би банально це не звучало, але «чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять». Чистота рухомого складу залежить від культури поведінки пасажирів. Дехто дозволяє собі вживати алкоголь, хтось не дотримується елементарних правил користування туалетом. Сподіваюся, що наприкінці пілотного проекту поїзди залишаться в хорошому стані, а не повернуться розукомплектованими. На жаль, ми нерідко стикалися з випадками крадіжок, коли пасажири цупили якийсь кран чи поличку. За результатами реалізації пілотного проекту буде ухвалено рішення про його подальший розвиток.

 

В. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця»
Євген КРАВЦОВ:

«ПАТ «Укрзалізниця» реалізує пілотний проект з організації приміського сполучення навколо великих міст. Приміське залізничне сполучення між Києвом та Ірпенем, Бучею, Немішаєвим та Броварами буде здійснюватися модернізованими електропоїздами. Цей проект допоможе зробити трудову міграцію населення більш зручною та розвантажити автомобільні дороги».

 

http://info.uz.ua/storage/image/7/1/2/7125414ac90a5115105910411510591041.jpeg

Заступник начальника Департаменту приміських пасажирських перевезень ПАТ «Укрзалізниця» Сергій Храпатий:

«Основне завдання першого етапу пілотного проекту — забезпечити комфортні умови перевезення пасажирів із Броварів, Бучі та Ірпеня. Також це дасть змогу частково розвантажити автомобільні дороги і поїзди далекого сполучення».