Укрзалізниця отримала єдину ставку за користування земельними ділянками — 0,25 %, і заощадить 1,3 млрд грн

23 січня 2018, 14:08
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Тетяна Копилова, «Магістраль. Інфографіка Олексія Посудієвського

У цьому році податкове навантаження на ПАТ «Укрзалізниця» буде суттєво зменшено, порівняно з 2017-м. Йдеться про скорочення фіскальних виплат щонайменше на 2,4 млрд грн. Верховна Рада підтримала дві ініціативи менеджменту ПАТ «Укрзалізниця»: щодо зменшення ставок на земельний податок та відміну акцизу на дизельне пальне для локомотивів і всюдихідної техніки.

По земельній ренті, по суті, товариству повернули пільгову податкову ставку на користування земельними ділянками. Вона була втрачена після того, як у 2015 р. податок на землю став одним із основних джерел наповнен-ня міських та селищних бюджетів, а місцеві депутати отримали право визначати його розмір. За цього ставки для Укрзалізниці фактично зросли у 250 разів: до 3 % від нормативної грошової оцінки на земельні ділянки в межах населених пунктів та до 5 % — за межами населених пунктів у разі відсутності нормативної грошової оцінки.

«Муніципальна влада непрогнозовано змінювала розмір земельної ренти, тож фактично щомісяця зростали відрахування компанії на сплату податку до місцевих бюджетів. У середньому по Україні ставка земельного податку для Укрзалізниці коливалася в межах 1,25—1,3 % від оціночної вартості ділянки», — проінформував директор з економіки і фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

До слова, у користуванні товариства перебуває понад 230 тис. га, і 80 % із них — під об’єктами залізничної інфраструктури. Тож відрахування за землю, що здебільшого перебуває під залізничним полотном, зросли разюче: якщо у 2015 р. Укрзалізниця сплатила 350 млн грн, то у 2017 р. — 1,6 млрд грн. «Якби народні депутати відхилили нашу пропозицію й не внесли зміни до Податкового кодексу України, то у 2018 р., за попередніми прогнозами, збір сягнув би 3 млрд грн. Після внесення змін до чинного законодавства Укрзалізниця отримала єдину ставку за користування земельними ділянками — 0,25 %. Тож у поточному році компанія сплатить приблизно 300 млн грн цього фіскального збору. Тобто заощадить 1,3 млрд грн», — завважив Андрій Рязанцев.

По акцизу на дизельне пальне зменшуються фіскальні відрахування компаній і за рахунок відміни акцизного збору з дизельного пального, яке використовують локомотиви та всюдихідна техніка. Це цілком раціональне рішення, адже дорожній фонд, який частково наповнює акциз на пальне, сформований для підтримки у належному технічному стані автомобільних доріг, якими залізничний рухомий склад не їздить. А фінансування за рахунок фонду оновлення залізничного полотна не передбачено.

«Наші пропозиції стосовно фіскального збору на дизель були дещо змінені. Верховна Рада ухвалила рішення про те, що сума сплаченого з пального збору буде зменшувати податок на прибуток компанії. Річ у тім, що розмір акцизу, «зашитого» у вартості дизеля, відшкодовують нафтотрейдери та частково споживач. Це щось на кшталт ПДВ, яке сплачують покупці й продавці. До прикладу, якщо база оподаткування податку на прибуток становитиме 1 млрд грн, а компанія сплатила протягом цього періоду 1 млрд грн акцизного збору, закладеного у придбаному дизельному пальному, то податок на прибуток, а це до 300 млн грн, товариство не сплачуватиме. Якби торік діяла «акцизна пільга», то Укрзалізниця взагалі не сплачувала б податку на прибуток», — пояснив директор з економіки і фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

Фахівець додав, що парламент пішов на такий крок, аби стимулювати компанії, які використовують не лише локомотиви, а й всюдихідну техніку, приміром у сільському господарстві, чесно показувати свій заробіток. У такий спосіб залучаються інвестиції в основний капітал. Приватні підприємства не приховуватимуть прибутки, а залишатимуть їх всередині бізнесу, бо фактично це будуть гроші під нульову ставку податку.

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?