Поїзди під обстрілом: у потягах «Інтерсіті» з 2012 року розбито 557 вікон

25 січня відома співачка Руслана Лижичко їхала з Києва до Львова швидкісним поїздом Інтерсіті+. Коли поїзд набрав швидкість, у вікно вагона влучила каменюка. Вона пробила обидві шибки і впала на сидіння поряд із Русланою. На щастя, від цих хуліганських дій у вагоні ніхто не постраждав. А співачка невдовзі поділилася своїми враженнями про цю подію через соцмережу «Фейсбук». Подібні випадки, на жаль, не є рідкісними на Українських залізницях. Молодь, а часом і дорослі люди доволі часто розважаються, жбурляючи каміння в потяги, що проїздять повз їхні населені пункти.

Про це та про збитки, яких зазнає Укрзалізниця через дії вандалів, кореспонденту «Магістралі» розповів заступник начальника філії «Українська залізнична швидкісна компанія» ПАТ «Укрзалізниця» з технічних питань Олександр Кутішенко.

— Як часто доводиться стикатися з випадками подібного вандалізму?

— Поїзди «Української залізничної швидкісної компанії» здійснюють рейси з 2012 р. І на сьогодні у результаті вандалізму пошкоджено вже 557 вікон.

— Яких фінансових втрат за­знає компанія?

— Вартість одного вікна змінюється відповідно до економічної ситуації в Україні. Нині одне вікно коштує приблизно 10 тис. грн. Таким чином, вартість розбитих вікон за ці роки становила понад 5,5 млн грн.

Але це витрати на закупівлю лише склопакетів. Загальні ж збитки набагато більші.

Зокрема, для заміни вікон відволікаються від основної роботи працівники. А поїзд, у якому здійснюється ремонт, відставляється, як мінімум, на добу, бо клей та інші технологічні матеріали мають затвердіти. А це спричиняє серйозні збитки.

— Які саме?

— За один рейс у середньому перевозиться трохи більше тисячі пасажирів, що приносить дохід понад 300 тис. грн. Якщо поїзд у рейс не вийшов, Укрзалізниця несе збитки.

І це втрати лише від биття бокових вікон у вагонах. А ще ж є випадки пошкодження лобового скла у кабінах машиністів. За час роботи філії «УЗШК» їх зафіксовано вже 45. Одне таке скло коштує приблизно 745 тис. грн, і щоб його замінити, доводиться відставляти поїзд як мінімум на чотири доби. Отже, загальні збитки в цьому випадку набагато більші. Наведу ще один приклад. Нещодавно на переїзді у Баришівці наш рухомий склад зіткнувся з легковим автомобілем. На щастя, обійшлося без жертв, але ремонт пошкодженого бампера поїзда коштував майже 1 млн грн.

— Чи були випадки, коли внаслідок таких хуліганських дій страждали люди?

— На щастя, пасажири наших поїздів на серйозні травми поки що не скаржилися. У більшості випадків при влучанні сторонніх предметів розбивається лише одне — зовнішнє — скло. На вартість ремонту це ніяк не впливає, оскільки в будь­якому випадку замінюється весь склопакет. Проте принаймні забезпечується безпека пасажирів.

Так що випадок, який стався з відомою співачкою, є досить рідкісним. На щастя, ніхто у вагоні не постраждав.

Проте зазначу, що поїзд Інтерсіті+ рухається з дуже великою швидкістю — до 160 км/год. І потужний зустрічний потік повітря може відірвати уламки розбитого скла. Вони теоретично можуть серйозно травмувати людей, що перебувають неподалік від поїзда (наприклад, на пероні станції, через яку він рухається). Хоча документальних підтверджень подібних випадків у нас немає.

А от випадків, коли громадяни, нехтуючи правилами безпеки на коліях, потрапляли під поїзд, в історії нашої компанії було вже 71. Із них 35, на жаль, закінчилися загибеллю людей.

Загалом же з 2012 р. подібні випадки завдали компанії майже 14 млн грн збитків.

— Випадки жбурляння каміння у поїзди зафіксовані на якихось конкретних територіях?

— Ми дійшли висновку, що якихось виражених закономірностей немає. Випадки вандалізму спостерігаються практично на всіх маршрутах, якими курсують поїзди Інтерсіті+.

— Чи вдається виявити і покарати зловмисників?

— Звичайно, після кожного випадку ми викликаємо поліцію, пишемо заяви. Проте, як правило, отримуємо відповідь, що кримінальних порушень у діях хуліганів не вбачається. А якщо їх знайдуть, то притягнуть до адміністративної відповідальності. Так що можна констатувати, що дії більшості вандалів залишаються безкарними.

— Що ви можете сказати про випадки вандалізму в поїздах?

— Найбільше від них потерпають туалети. Всі пасажири знають правила користування цими приміщеннями і відповідним обладнанням. Але, опинившись у поїзді, вони чомусь про них забувають. Як результат, туалети часто виходять з ладу, а пасажири пишуть гнівні скарги на компанію.

Ще одним «улюбленим» предметом сучасних вандалів є кнопки, якими регулюється нахил спинки сидіння. Їх дуже часто псують або взагалі виривають.

Також дуже часто ламають відкидні столики: деякі пасажири докладають забагато зусиль, розкладаючи їх або приводячи в стартове положення.

І таких випадків пошкодження внутрішнього обладнання салонів вже не сотні, а тисячі.

— Запчастини для ремонту поїздів ви закуповуєте у компанії­виробника швидкісних поїздів?

— Найбільш складні закуповуємо у корейського виробника, а простіші або виробляємо самостійно, або замовляємо на українських підприємствах.

 

За роки курсування поїздів Інтерсіті+ розбито:

557 вікон (вартість одного вікна — 10 тис. грн)

45 лобових стекол (вартість одного скла — 745 тис. грн)

 

Старший стюард Костянтин Федченко:

«Камінь, про який писала співачка Руслана, влучив у вікно вагона на перегоні Тетерів—Ірша. Він пробив зовнішнє і внутрішнє скло і впав на вільне сидіння. На щастя, ніхто з пасажирів не постраждав.

Про цю подію негайно повідомили машиністу. Стюарди одразу перевели пасажирів у інші вагони першого класу.
На станції Коростень до поїзда було викликано наряд поліції і складено акт про правопорушення.

Поїзна бригада власними силами (за допомогою скотча і картонних коробок) закрила отвір у вікні. Завдяки цьому у вагоні відновився досить комфортний температурний режим і деякі пасажири навіть повернулися на свої місця.

На станції Львів робітники закрили вікно фанерою та дошками, що дало можливість нормально здійснити зворотний рейс. А вже після повернення у Київ вікно повністю замінили».