До Маріуполя курсують капітально відремонтовані пасажирські вагони

В. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов у понеділок, 20 листопада, оглянув поїзд № 83/84 Київ—Маріуполь. Усі купейні та спальні вагони, що входять до складу цього потяга, пройшли капітально-відновлювальний ремонт і за комфортом не поступаються новим.

   

Оглядаючи рухомий склад, керівник Укрзалізниці зазначив, що його оновлення є одним із пріоритетних завдань компанії.

— Ми вирішуємо проблему старіння вагонного парку в кількох напрямках: купуємо нові вагони та ремонтуємо наявні. Вартість проведення капітально­відновлювального ремонту одного вагона — 8,5 млн грн, що в три рази дешевше, ніж придбання нового. У результаті відновлення вдається подовжити термін експлуатації вагона на 15 років, — зазначив Євген Кравцов.

У нинішньому році залізничники вже завершили капітально­відновлювальний ремонт 28 пасажирських вагонів. До кінця року на маршрути вийде ще 40 одиниць. Також цього року Укрзалізниця отримає ще 12 нових вагонів на додачу до 38 закуплених.

Всі нові й відремонтовані вагони будуть включені до складу поїздів, що курсують на популярних напрямках, одним із яких є маріупольський. Євген Кравцов поставив завдання вже нинішнього року на 50 % оновити склад поїздів, що прямують до приазовського міста. А в наступному — повністю укомплектувати їх відремонтованими вагонами.

Крім технічного стану і чистоти у вагонах, Євген Кравцов також ретельно вивчив стан постільної білизни, що видається пасажирам. Звернув увагу на якість прання, а також познайомився зі зразками нових виробів, що нині надходять до Укрзалізниці від виробників.

Завершивши інспекцію, керівник Укрзалізниці поспілкувався з кореспондентом «Магістралі».

— Які ваші враження від огляду поїзда Київ—Маріуполь?

— В цілому я залишився задоволений. Вагони, що пройшли капітальний ремонт, в чудовому стані й забезпечують комфортне перевезення пасажирів. Дещо гірше, на жаль, виглядають плацкартні. Нині у нас немає нових вагонів цього класу, тому доводиться використовувати ті, що служать багато років і давно не ремонтувалися.

Проте зазначу, що всі без винятку вагони прибрані й вимиті. Отже бригада поїзда сумлінно виконує свої обов’язки. І завдяки цьому загальне сприйняття дуже добре.

— Чому для Укрзалізниці важливий маріупольський напрямок?

— Він має велике стратегічне і символічне значення для України. Маріуполь — прифронтове місто, розташоване у безпосередній близькості до зони бойових дій. Практично все його транспортне сполучення з рештою території країни здійснюється залізничним транспортом. Тому ці поїзди користуються великою популярністю. Їх населеність, згідно зі статистикою, сягає 95—100 %. І ми, звичайно, повинні забезпечити жителям Маріуполя можливість комфортно діставатися до столиці та інших регіонів країни.

— Чи задовольняє вас якість прання білизни.

— Певні питання ще залишаються. Проте в цій справі помітний прогрес. Принаймні немає вже скарг на відсутність миючих засобів. У подальшому якість прання повинні уважно контролювати лінійні керівники. Відповідні доручення вони отримали. Тож, сподіваюся, мені не доведеться в майбутньому влаштовувати несподівані перевірки якості прання.

Також дуже добре, що нарешті вдалося відновити постачання нової білизни. Протягом десяти місяців вона не закуповувалася через зрив тендерів. Проте зараз цю проблему вирішено. До Укрзалізниці почали надходити перші партії нових виробів. Вони, звичайно, виглядають чудово, чисті та свіжі. Проте необхідний суворий контроль якості виробів, аби не виявилося, що через кілька місяців вони зносяться.

Начальник поїзда № 83/84 Київ—Маріуполь Ольга Жикол:

«Провідникам дуже подобається працювати в оновлених вагонах, бо вони дуже добре обладнані технічно. Є електричне опалення, кип’ятильник, бойлер — все, що треба для якісного обслуговування пасажирів.

Також чудово, що у вагонах встановлено нові вакуумні туалети, які не закриваються на зупинках. Це дуже зручно, особливо для пасажирів з дітьми, бо часто малеча не може чекати. Через це раніше часом виникали конфліктні ситуації.

Пасажири у захваті від нового інтер’єру вагонів. Коли вони заходять всередину, у них одразу поліпшується настрій, завдяки чому в дорозі набагато менше скарг і конфліктів.

Ще одна величезна зручність — це клімат­контроль, що здатний автоматично підтримувати комфортні умови у вагоні, незалежно від сезону. Провідникові необхідно тільки встановити потрібну температуру, і техніка автоматично підтримує її протягом усієї поїздки. Звичайно, пасажири цим задоволені, а у провідників залишається більше часу для надання якісних послуг».