Пріоритетні напрямки капвкладень Укрзалізниці запропонували клієнти

У вівторок, 6 лютого 2018 р., почалася серія прес-брифінгів на тему розвитку інфраструктури. На стартовій конференції міністр інфраструктури та очільники ПАТ «Укрзалізниця», Державного агентства автомобільних доріг України, ДП «Адміністрація морських портів України» і Укрпошти звітували про перший місяць роботи і ділилися планами на 2018 р. Говорячи про цілі ПАТ «Укрзалізниця», міністр інфраструктури України Володимир Омелян зазначив, що найважливішим проектом, який має реалізуватися цьогоріч, є Бескидський тунель. А вже детальніше про плани залізничників розповів в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

 

Про збільшення інвестицій

За словами Євгена Кравцова, у 2018 р. заплановано 26,9 млрд грн капітальних інвестицій. Плани на поточний рік у 2,5 раза більші, ніж 2017­го, та в 6 разів — ніж 2014­го.

Із жовтня 2017 р. компанія разом із бізнесом і клієнтами визначала найпроблемніші місця галузі для того, аби правильно розподілити ресурси кап­вкладень. На основі їхніх очікувань був сформований план капітальних інвестицій. Отже, найбільше як вантажовласники, так і пасажири нарікали на дефіцит вагонів, роботу тяги і недостатнє фінансування пасажирського господарства.

«За 2017—2018 рр. буде оновлено 1/6 загальної кількості пасажирських вагонів, — сказав Євген Кравцов. — Це найбільший показник за останні 12 років. Щодо вантажних вагонів, то на підприємствах України планується побудувати 3,5 тис. вантажних вагонів. Крім цього, 3,5—4 тис. таких вагонів очікується отримати від зовнішніх підрядчиків за кошти партнерів і за сприяння ЄБРР».

Більше 10 млрд грн заплановано витратити на інфраструктуру. Так пріоритетними є електрифікація виходу до Миколаївського порту (Долинська—Миколаїв—Колосівка), що є стратегічно важливим у першу чергу для аграрної галузі. Для розвитку металургійного і рудного господарств буде електрифіковано ділянку Потоки—Золотнишине. Вихід до європейських ринків для українських вантажів забезпечить електрифікація напрямку Ковель—Ізов—Держкордон. Компанія працюватиме і над збільшенням пропускної спроможності на маршруті у напрямку Маріуполя: Запоріжжя—Комиш­Зоря—Волноваха.

Про фінанси online

Незабаром на порталі E­data можна буде відслідкувати детальну фінансову звітність компанії. Затверджений і порядок розпорядження майном
ПАТ «Укрзалізниця». Всі операції зі списання чи передачі в оренду майна компанії будуть проводитися тільки через «Prozorro. Продажі». Очікується, що лише від списання майна протягом 2018—2019 рр. вдасться додатково виручити до 2 млрд грн.

Раніше компанія отримувала за використання клієнтом піввагона в середньому 83 грн за добу при ринковій вартості 700—800 грн. Завдяки сприянню Міністерства інфраструктури керівництву компанії вдалося досягти дерегуляції тарифів. За словами керівника, очікується, що до кінця 2018 р. ПАТ «Укрзалізниця» отримає додатково щонайменше 3—4 млрд грн.

«Здійснивши прості підрахунки, легко зрозуміти, що за останні 5—6 років компанія недоотримала до 20 млрд грн, — прокоментував Євген Кравцов. — Цієї суми вистачило б на 100 % оновлення всього наявного в експлуатації парку піввагонів».

Про структурні зміни

«Мушу визнати, — сказав Євген Кравцов, — що Укрзалізниця ще не досягла успіхів у розвитку системи корпоративного управління. Наразі керівництво компанії разом із незалежними експертами розробляє план реформи корпоративного управління. Передбачається, що його почнуть втілювати в другому кварталі 2018 р. Після реформи очікується, що залізниця стане єдиним холдингом з відповідними вертикалями керівництва».

Крім цього, планується створення низки нових структурних підрозділів. Так питаннями закупівлі вагонів буде займатися окрема «Вагонна компанія». Централізовано керуватиме вокзалами нова філія — оператор вокзалів, питаннями тяги — оператор тяги. Буде створено низку нових дирекцій, що займатимуться ремонтом і будівництвом колій та інженерних споруд.

Про закупівлі

ПАТ «Укрзалізниця» є одним із найбільших покупців. Щомісяця воно закуповує товари на суму до 5—7 млрд грн. Нині проводиться їхній незалежний аудит із метою отримання компанією сертифікату відповідності системи закупівель компанії світовим практикам.

Наразі у закупівлях вже є певні зрушення. За п’ять місяців керівництва Євгена Кравцова компанія придбала дизель за ціною, нижчою від ринкової, зекономивши 200 млн грн. Успішно пройшли торги за формульним ціноутворенням вартості дизельного пального.

«2018-­й — рік суттєвих змін, — підсумував Євген Кравцов. — Від так званого тромбу в державній економіці наша компанія планує стати її локомотивом».