Проект "Лідери інновацій" - шанс для активних залізничників

На кону — можливості вдосконалити виробничі або організаційні процеси, реалізувати власні бізнес-плани, піднятися кар’єрними сходами... Словом, ставки для грамотних й активних залізничників — дуже великі. А для того, щоб допомогти претендентам обійти суперників у конкурсі інноваційних проектів «Лідер інновацій», тобто якісно представити свою роботу, стартували консультації учасників інтелектуальних перегонів з членами секцій — експертами за напрямками ПАТ «Укрзалізниця».

Лідери перших 12 команд, скажімо так, репетирували захист своїх бізнес-планів 21 і 22 грудня. А для того, щоб максимально якісно підготувати здобувачів, HR-менеджери Департаменту розвитку персоналу та кадрової політики ПАТ «Укрзалізниця» організували роботу у форматі, наближеному до фінальної події. Проте були і свої особливості: кандидати на перемогу не лише відточували навички публічного виступу, а й, що значно важливіше, почули поради експертів, що потрібно відкоригувати або обов’язково додати до концептів.

Варто також зазначити, що timing — 15 хв як на презентацію авторами проектів, так і на обговорення їх із експертами (членами профільних секцій) — витримували чітко. Причому півгодини пролітали, як-то кажуть, миттєво. Адже практично всі інновації та рацпропозиції стосувалися актуальних для залізничників проблем, а рішення їх пропонувалися цікаві й часто вельми несподівані. А потім експерти ще протягом 10 хв виставляли попередні оцінки. До слова, зведені бали по кожному бізнес-плану найближчим часом будуть опубліковані на сторінці Департаменту розвитку персоналу та кадрової політики у Facebook. А от на журналістів з першої дюжини проектів особливе враження справили два бізнес-плани.

Заступник директора Департаменту розвитку персоналу та кадрової політики
ПАТ «Укрзалізниця» Ольга КУЛИК:

«За умовами конкурсу в кожній із чотирьох секцій працювали по шість експертів. Причому представники департаментів і структурних підрозділів обов’язково виставляли попередні оцінки за проект. Роботи оцінюються за 20 критеріями, згрупованими у вісім блоків, починаючи з відповідності бізнес-плану обраній номінації, структурованості та логічності викладу до комерційного результату
й/або соціального ефекту. Причому концепти можуть набрати як мінімальну кількість балів — 60, так і максимальну — 100. Крім того, у чек-листі члени комісії обов’язково пишуть свою думку щодо проекту: реалістичність (можливість впровадження в Укрзалізниці), поширення та який ефект прогнозується (навіть по завершенню робіт), загальне враження».

КАДРИ ВИРІШУЮТЬ УСЕ!

Тенденція останніх років: під час інтерв’ю керівники майже всіх управлінських ланок констатують факт відтоку фахівців з нашої компанії. Крім того, в інтернеті на «Форумі залізничників» начальники викладають пости, основний меседж яких — причини плинності кадрів. Причому один із мотивів звільнення — неможливість реалізувати себе. Йдеться про кар’єрне зростання грамотних і досвідчених залізничників, які «засиділися» на одній посаді п’ять і більше років. У результаті професіонали поповнюють ряди комерційних компаній, причому не лише України, а й наших західних сусідів. Саме тому презентацію концепту «Автоматизована система формування кадрового резерву
ПАТ «Укрзалізниця» (номінація «Антикорупція») HR-менеджери чекали
з інтересом.

Провідний інженер-технолог відділу експлуатації систем управління персоналом філії «Головний інформаційно-обчислювальний центр» ПАТ «Укрзалізниця» Наталя Лапшина розповідає про концепт «Автоматизована система формування кадрового резерву ПАТ «Укрзалізниця».

Провідний інженер-технолог Наталя Лапшина запропонувала до реалізації нове комп’ютерне програмне забезпечення як нову складову компоненту АСУ «Кад-ри». Інноваційний для галузі проект дасть змогу в автоматичному режимі визначати кандидатів до кадрового резерву на керівні посади, мета якого — забезпечити прозорість призначень. Йдеться про всі номенклатурні посади з підприємств, філій, регіональних філій до департаментів нашої компанії. Саме тому питання стосовно інформації, що має вноситися до програми, вельми зацікавило представників Департаменту розвитку персоналу та кадрової політики і Департаменту безпеки. Причому HR-менеджери зазначили, що необхідно ввести для заповнення поля, з якими ще програмами цей продукт має зручно взаємодіяти та в які процеси бути інтегрований. Ідея хороша, проте, безумовно, потребує опрацювання із замовниками. Адже важливо не лише зібрати та зберегти дані, а й інтегрувати їх в інші процеси, ведення цілої системи кадрового резерву, включаючи підбір, відбір, аналіз, призначення, навчання та розвиток.

UZ BUS

У приміському сполученні рівень відшкодування коштів за перевезення пільгових категорій громадян минулого року встановив абсолютний рекорд за період незалежності України — лише 9,2 %. Крім того, наша компанія через відсутність державної підтримки змушена дотувати різницю між вартістю квитка і реальними витратами на перевезення всіх інших пасажирів.

Начальник відділу впровадження організаційних змін Департаменту організаційного розвитку ПАТ «Укрзалізниця» Костянтин Дода презентує «Проект створення підрозділу автобусних перевезень UZ Bus».

Його інноваційний підхід передбачає створення нового для Укрзалізниці комплексного логістичного продукту. Йдеться про заміну найзбитковіших залізничних маршрутів на автобусні, що скоротить витрати компанії та збільшить рентабельність приміських пасажирських перевезень. «Існують маршрути, на яких приміські пасажирські поїзди з двох—трьох вагонів курсують декілька разів на тиждень і перевозять одиниці пасажирів, — каже К. Дода. — А порівняння лише однієї складової витрат — кількості потрібного пального на 100 км — вражає, адже локомотиву на тепловозній тязі потрібно приблизно 200 л, а автобусу — лише 17». Також автор звертає увагу на наявність матеріально-технічної бази, що при впровадженні проекту дає змогу обійтися без капіталовкладень для спорудження окремих боксів, пунктів технічного обслуговування для автобусів тощо. Так, для виявлення потенційних ризиків і проблем пілотний проект пропонується провести на Центральній залізничній автобазі
регіональної філії «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця».

А головне — згідно з фінансовим планом, період окупності може становити майже 10 місяців. Перший рік роботи підрозділ UZ Bus при оптимістичному сценарії може завершити з прибутком EBIT в розмірі 15 млн 263 тис. грн.

Директор Департаменту розвитку персоналу та кадрової політики ПАТ «Укрзалізниця» Людмила Василега:

«Ми починаємо підбивати підсумки стартапу, який був оголошений рік тому. Нині наша основна задача — забезпечити зворотний зв’язок експертів з конкурсантами.

Що ж до концептів, пов’язаних із кадровою роботою, то в перший день тренувального прогону залізничники представили п’ять бізнес-планів. Йдеться і про програмне забезпечення, що допоможе оцифрувати кількісні дані (без чого неможливо прийняти правильні управлінські рішення), і про нові тенденції у сфері трудових відносин».

 

Нагадаємо: консультації в робочих групах триватимуть до 25 січня.
І буквально за кілька днів, з 29 січ-
ня, розпочнеться захист бізнес-планів, який проходитиме до 23 лютого. А вже на березень заплановано урочисте нагородження переможців. Реалізація ж кращих проектів стартуватиме також у наступному році.