Щодоби залізничники перуть понад 100 т постільної білизни

Майже півтора року тому пасажирське вагонне депо Одеса-Головна стало структурним підрозділом філії «Пасажирська компанія» та отримало назву «Виробничий підрозділ ПК ВЧД3». Які зміни відбулися звідтоді, і які проблеми має база обслуговування пасажирів (БОП)?

 

Щодоби працівники пасажирського вагонного депо Одеса-Головна (ПК ВЧД3) готують у рейс від 12 до 14 тис. 700 комплектів білизни. Це означає, що колективу операторів машинного прання, прасувальниць і вантажників потрібно кожної зміни «перелопатити» в середньому 14,5 т забруднених простирадл, рушничків, наволочок.

Пригадую, що два роки тому тут експлуатувалося п’ять машин із восьми. Решта були, по суті, баластом. Під час візиту до прального цеху БОП на початку серпня перше, що я побачила, — дві новенькі машини.

«Останнім часом у нас відбулися позитивні зміни, — розповідає начальник бази обслуговування пасажирів ПК ВЧД3 Юрій Томченко. — За сприяння ПАТ «Укрзалізниця» придбано дві пральні машини завантаженням по 150 кг. Минулоріч капітально відремонтовані ще дві, які до цього 10 років були в неробочому стані. Одна з них, завантаженням на 55 кг, використовується для прання постільної білизни. В іншій, на 16 кг, перуть спецодяг для працівників депо. Таким чином, у пральному цеху функціонує 10 машин, і всі вони у справному стані. Також у прасувальному цеху капітальним ремонтом відновили три сушильні барабани».

У 2017 р. було капітально відремонтовано котельню. Відтепер протягом зміни там підтримується належний тиск і пар подається до прасувального цеху необхідної температури.

Систематичне постачання ПАТ «Укрзалізниця» комплектів постелі дає змогу своєчасно оновлювати та списувати стару білизну. Так, цьогоріч база обслуговування пасажирів ПК ВЧД3 отримала приблизно 30 тис. комплектів білизни, з них 539 — для спальних вагонів. Тож у вжитку майже 40 % нових наборів.

«В експлуатації приблизно 78 тис. комплектів постільної білизни, — продовжує Юрій Антонович. — Зазвичай цієї кількості достатньо, щоб забезпечити якісною білизною 11 пасажирських поїздів формування ПК ВЧД3 та три — формування інших регіонів. На кожний состав, залежно від кількості сформованих вагонів, ми готуємо від 1,5 до 2 тис. комплектів. А на кільцеві рейси — до 3 тис. Також організовуємо прання та прасування білизни для пасажирських поїздів регіональної філії «Донецька  залізниця», для Шевченківської вагонної дільниці».

На жаль, не всі користувачі поважають працю залізничників. Нерідко пасажири витирають рушниками чи простирадлами засалені руки, а то й черевики. З цієї причини 2 % білизни доводиться прати повторно

Для комфорту пасажирів компанія закуповує постіль із сучасних матеріалів. Так, на зміну вовняним ковдрам у пасажирське вагонне депо Одеса­-Головна надійшли майже 2 тис. синтетичних, легких та гіпоалергенних. 5 тис. 140 подушок, набитих пір’ям, витіснила така ж кількість синтепонових. Також отримали понад 570 легких матраців.

Не вистачає робочих рук

На жаль, усі проблеми поки що не вирішено. Так потрібно оновити решту техніки (наприклад дев'ять прасувальних машин експлуатуються з 1972 р.). Крім цього, виробничому підрозділу елементарно не вистачає робочих рук. Особливо це відчутно влітку, в пік перевезень, коли додається 4—5 складів поїздів. Гарячої пори на підмогу в прасувальний цех, де бракує прасувальниць, залучають працівників з інших цехів БОП. База обслуговування пасажирів ПК ВЧД3 має потребу і в інших представниках масових професій: слюсарях, слюсарях­-ремонтниках, вантажниках…

«Влітку ми виплачуємо своїм працівникам щомісячну премію за інтенсивність від 50 до 100 %, тож найактивніші можуть заробити від 8,5 тис. до 12 тис. грн чистими. Безкоштовно видаємо газовану питну воду. На виробництві створені належні побутові умови: обладнана мікрохвильовою піччю, холодильниками кімната для прийому їжі, є й душова, де жінки можуть змити втому після робочої зміни. Приємних бонусів додає профспілка, організовуючи колективні поїздки Україною», — говорить Ю. Томченко.

У майбутньому для вирішення кадрової проблеми (принаймні на літній період) в. о. начальника ПК ВЧД3 Олексій Ткачик планує запрошувати жителів інших регіонів. Потенційним працівникам готові створити умови для проживання на території депо. Тож можна заощадити на транспортних витратах, а це в середньому 350 грн на місяць (за умови проїзду автобусом без пересадок). Є можливості для самостійного приготування їжі або організації комплексних обідів. Зручний графік роботи дасть можливість виділити час для відпочинку на морському узбережжі. Подібний варіант безпрограшний.

 

Заступник директора філії«Пасажирська компанія» ПАТ «Укрзалізниця» Ігор Плескач:

«ПАТ «Укрзалізниця» турбується про те, щоб користувачам послуг було комфортно в поїздах. Так, з початку року станом на 1 серпня придбано 125 676 комплектів постільної білизни для купейних та плацкартних вагонів і 3155 для вагонів СВ. У повному обсязі виконано плани по закупівлі на 2018 р. гіпо­алергенних матраців (3836 од.), подушок (7308 од.) та ковдр (4124 од.). Загалом на оновлення постільної білизни буде виділено 50440,0 тис. грн без ПДВ. До кінця року заплановано постачання ще 62 715 комплектів постільної білизни для купейних та плацкартних вагонів і приблизно 2404 для вагонів СВ. Оновлення всіх цих речей проводиться щорічно, а кількісні показники залежать від потреб.

Філія «Пасажирська компанія» має дев’ять прально­-прасувальних комплексів. Цієї кількості достатньо, щоб забезпечити потреби в пранні. Для оновлення обладнання баз обслуговування пасажирів проводяться тендерні процедури на капітальний ремонт прально­-прасувального обладнання тощо.

Маємо хороші перспективи щодо оновлення рухомого складу. Так, згідно з планами капітальних інвестицій, у 2018 р. планується витратити на придбання нових вагонів 1267200,0 тис. грн без ПДВ, на модернізацію старого рухомого складу — 1483750,0 тис. грн. без ПДВ. Планується здійснити капітально­-відновний ремонт 147 вагонів, придбати 52 одиниці нових та встановити сучасні біотуалети ще у 60 вагонах плацкартного типу.

Також вирішується питання щодо розповсюдження технології внутрішнього прибирання пасажирських вагонів із залученням спеціалізованих прибирально­-екіпірувальних бригад, а саме: розглядається можливість впровадження такої технології в пунктах обороту та на шляху прямування пасажирських вагонів. Це дасть можливість не лише оновити рухомий склад, а й підвищити рівень якості обслуговування пасажирів у вагонах поїздів».