Якщо до популярного слогану Ukraine NOW додати лише одну рисочку — вийде WOW. Зрозумілий кожному вигук, що символізує величезний захват, захоплення. Тож символічно, що експозиція, яка відкрилася на території залізничної станції Київ-Пасажирський, найменована саме так.

 

Новий культурний простір називається «Багажне відділення з рампою». Уточнімо, що раніше тут справді розміщувалося багажне відділення, але з 2000-го воно не було затребуване. Чималенька територія розташована в самому серці країни — місці, куди з’їжджаються поїзди звідусіль та до якого дуже зручно дістатися у Києві. Відтак ідея створення тут залів для мистецьких заходів бриніла у повітрі.

 

Віртуальне серце. Чи ближче людина, тим сильніше воно б’ється

Задум втілити на цій локації культурний проєкт до Дня залізничника і присвятити його винятково залізниці з’явився ще навесні. Але коли організатори, GresTodorchuk PR, почали відпрацьовувати цю концепцію, то усвідомили, що розповідь про залізницю — це розповідь про країну. Про її людей, про різні міста, про маршрути, про те, як змінювалася історія нашої держави і, відповідно, як розвивалася залізниця. Виникло розуміння, що тему слід розширити.

Крім цього, локація надихала на те, що це мала бути виставка-подорож. Поряд — вокзал, колії та все, що дарує відчуття «передсмаку» мандрівки. Але й це було неостаточне рішення. Адже попутником у мистецтві може бути будь-хто — то чому б і не країна? Відтак у цьому разі Україна розповідає випадковим (і невипадковим) попутникам все, що в неї накопилося за цей час: про свою історію та свої історії, про своїх жителів та свої перемоги…

Сонячні квіти вітають гостей

За статистикою, 36 % українців ніколи не виїжджали за межі рідної області. Люди дуже рідко подорожують країною й мало про неї знають — хоча її можна відкривати для себе безкінечно.

В Укрзалізниці, безумовно, власні міркування щодо такої події. Немало мандрівників звикли «лаяти» залізницю. При цьому поведінка багатьох пасажирів далека від ідеальної — починаючи від залишеного в купе сміття після подорожі й завершуючи розтрощеними лавками та хамством убік провідників. Тобто, поводять вони себе «не ВАУ». Те саме і в ставленні до країни — люди частіше звинувачують інших, не ставлячи собі питання: що я сам роблю для України? Тож, якщо бодай декілька відвідувачів замисляться над цим і почнуть змінюватися — захід уже проведено недарма.

Тільки 17 листопада виставку відвідали понад 8 тис. осіб

Шість причин, чому треба відвідати виставку UKRAINE WOW:

1. Відчути себе маленьким і безтурботним.

Одна з популярних локацій — копія купе, в якому навіть доросла й висока людина відчує себе дитиною, що вперше збирається в подорож потягом. Передбачені й численні онлайн-забави. Наприклад, погратися зі справжнім котом через інтернет лазерною указкою, вхопити в аеротрубі квиточок на щастя чи озвучити мультик про видатних українців. Або просто спостерігати за дорогою через віконце. Також можна розгадувати загадки та клеїти наліпки на бажані маршрути.

 

2. Оглянути унікальні експонати.

Є тут і справжня кімната «з секретиками». На вигляд це звичайне багажне відділення, але, відкриваючи шафку, можна відчути морський вітер в обличчя, зробити надзвичайне селфі, зазирнути в шахту чи увійти до розмальованого будинку. Це півсотні цікавих сюрпризів, де кожен знайде щось неймовірне та захопливе для себе.

Також тут представлені справжні раритети: останній автопортрет Казимира Малевича, скульптури Олександра Архипенка, 10 із 14 літер абетки Георгія Нарбута, перша надрукована в Україні книга — «Апостол» 1574 р. Івана Федорова, барокові царські врата XVIII ст., срібні гривні Київської Русі, унікальна українська кераміка та інші скарби.

 

3. Спробувати віртуальну реальність.

На виставці дуже багато варіантів де-небудь побувати, не рушаючи з місця. Приміром — подивитися на Київ з висоти Батьківщини-Матері, прогулятися відновленим (на жаль, лише віртуально) Невицьким замком, проїхатися у кабіні машиніста, відвідати «дев’ятку» — найбільшу доменну піч Європи та прибрати купе. Це можливість дізнатися понад тисячу цікавих фактів про Україну та заново відкрити її для себе. А ще подивитися перший фільм Олександра Довженка та одне з останніх відео Богдана Ступки з його щемким зізнанням у коханні до України.

Віртуальна подорож країною

4. Побачити чудові інсталяції.

Ті, хто мріяв прогулятися тунелем кохання, але ніяк не міг туди доїхати, може зробити це в невеличкій його версії. А ще — подивитися на бурштинову стіну (важко навіть уявити, скільки вона коштує), побувати у хаті-мазанці з відтвореними малюнками художниці Поліни Райко та ін.

 

5. Спробувати на собі.

Як у будь-якому сучасному музеї, тут все (ну майже все) можна покрутити, підняти, перевернути тощо. Наприклад, навпомацки визначити, який архітектурний шедевр ховається за ширмою, чи зробити так, щоб логотип виставки почав рухатися.

На полюванні за літаючими квитками

6. Вагон-ресторан.

Зараз спеціалізовані вагони-ресторани відійшли в минуле. Але — не на виставці. Тут є вагон, де після довгої подорожі можна випити кави, поїсти та поділитися враженнями про експозицію, щоб ще раз з новими силами все передивитися.

 

Кураторка виставки, керівниця Ярослава Гресь:

«Завдяки Укрзалізниці в цьому чудовому просторі можуть відбуватися фантастичні події — від сьогодні працюватиме дуже цікавий проєкт, присвята Україні —
Ukraine WOW. Над ним працювали понад 200 людей: архітектори, дизайнери, редактори, журналісти, фахівці з віртуальної реальності, ціла команда медіахудожників, прожект-менеджерів і, звісно, кураторська група. Зокрема, це агенція Gres Todorchuk. Куратори проєкту — Євгеній Стасіневич та Ксенія Малих. Дизайн Ukraine WOW розробила агенція Banda, автори бренду України — Ukraine NOW. Мультимедійні інсталяції підготувала команда Photinus. Серед численних партнерів Ukraine WOW: Ukrainer, Depositphotos, «Книга-мандрівка. Україна», Pictoric, Expolight, Fiori, «Ощадбанк», «Кернел», ОККО, Interpipe, Dragon Capital, «Глуско», Socar, GE Global Growth Organization та ін. Вони зробили все, щоб ви відчули, наскільки Україна — ВАУ, заново відкрили її для себе.

Виставка поділяється на сім смислових блоків. Історія розкривається тут так, ніби ви їдете з Україною в поїзді. Розповідаючи про залізницю, ми розповідаємо про нашу країну.

Тут є те, що зацікавить і найменших відвідувачів, і найвибагливіших естетів. Є фотозони, на яких можна зробити незабутні світлини, цікава інформація про культуру, промисловість, географію».

 

 

 

Виставка триватиме  до 29 грудня з 11:00 до 20:00.

(понеділок — вихідний).

Вартість: 50 грн.

Для залізничників, дітей до 12 років, пенсіонерів та учасників БД вхід безкоштовний за наявності посвідчення.