Уже через місяць будуть відібрані перші стартапи, що оцифрують частину робочих процесів Укрзалізниці

Десять команд IT-фахівців готують проекти для сталевої магістралі, що стосуються впровадження нових послуг і удосконалення частини робочих процесів, а також їхньої діджиталізації (оцифрування). Уже через три місяці будуть відібрані найперспективніші стартапи, які дадуть можливість поліпшити якість обслуговування пасажирів, надання послуг вантажовідправникам і вантажоодержувачам, а також покращити фінансовий результат Укрзалізниці.

Проект був запущений у вересні поточного року, коли співзасновник першого в Україні некомерційного інкубатора 1991 Open Data Incubator Денис Гурський оголосив про старт нової інкубаційної програми для державних компаній. Її мета — дати шанс стартапам розкрити свій комерційний потенціал і з їхньою допомогою запустити процес цифровізації держпідприємств. А це, в свою чергу, підвищуватиме як якість послуг, так і інвестиційну привабливість держсектору.

Ініціативу практично відразу підтримали в Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України та в Офісі Національної інвестиційної ради України. А от протестувати ідею й запустити пілотний проект ризикнули наразі лише керівники Укрзалізниці і, здається, не помилилися. Треба зазначити: вже в середині жовтня на участь в інноваційному заході організатори першого в нашій країні айтішного інкубатора отримали понад 60 заявок.

Як розповіла директор з питань інформаційних технологій Укрзалізниці Світлана Каткова, на першому етапі керівники нашого товариства та ментори вибрали 20 проектів. Причому кожен із них детально вивчався та колективно обговорювався на предмет того, наскільки ідея може бути цікавою для Укрзалізниці та клієнтів сталевої магістралі (пасажирів, вантажовідправників і вантажоодержувачів). І, звичайно ж, аналізувалися питання: чи дасть змогу запропонована концепція просунути компанію на шляху створення нових послуг і цифровізації процесів. І лише потім на основі загальної колективної думки, а іноді навіть і голосуванням були обрані 20 концептів (пропозицій). Однак, як дізналися кореспонденти газети «Магістраль», це лише результати чвертьфіналу. Найбільш напружена робота ще попереду.

Так, 29 жовтня став непростим днем і для IT-фахівців, і для менторів. Адже з самого ранку були заплановані консультації авторів стартапів з менторами Укрзалізниці. Таким чином айтішники отримали додаткову можливість, враховуючи рекомендації залізничників, доопрацювати (за кілька годин) свої концепти, щоб наприкінці робочого дня максимально ефективно їх представити.

На кожен пітч (коротку презентацію) відводилося лише 3 хв, хоча додавався час, щоб відповісти на уточнюючі запитання журі, а саме: в. о. голови правління Укрзалізниці Євгена Кравцова та команди директорів вертикалей нашого товариства.

Потім за результатами наради визначили 10 стартапів, які продовжать роботу та боротьбу за впровадження своїх IT-продуктів на сталевій магістралі. Точніше — після трьох місяців роботи над проектами комісія ще раз уважно розгляне кожний з них, і кращі впроваджуватимуться у виробництво.
 

Проект UZ Air Guard

Костянтин ДОДА і Дарія ТАРАН зазначили, що як співробітників Укрзалізниці їх турбує проблема розкрадання майна компанії. Вивчивши досвід провідних сталевих магістралей світу щодо зменшення збитків від протиправних дій, запропонували впровадити систему нагляду за інфраструктурними об’єктами за допомогою безпілотних літальних апаратів (БПЛА). Наприклад, використання дронів у Польщі дало можливість зменшити збитки від крадіжок на 49 %, причому лише за перший рік їхньої експлуатації.

Проект Trainy

Роман САМОЙЛЕНКО та Тарас ЧІПКО доводили, що готові впровадити чат-бот із штучним інтелектом. IT-продукт заощадить час як співробітників сталевої магістралі (керівників і підлеглих), так і користувачів веб-ресурсів (пасажирів). А саме: він відповідатиме на однакові та рутинні запитання. Крім того, в змозі поліпшити інтеграцію внутрішніх залізничних сервісів із зовнішніми, наприклад при купівлі квитків у месенджері, замовленні їжі в поїзд і таксі на вокзали тощо.

 

В. о. голови правління Укрзалізниці Євген КРАВЦОВ:

«На старті Future of Mobility Lab.UZ edition мені доводилося чути думки, що нічого хорошого з цього задуму не вийде. Проте коли наша команда ознайомилася з проектами, то ми переконалися: нову програму розпочали недарма. Я вважаю, що для розвитку і стартапів, і IT-технологій, і, зрозуміло, для нашої компанії ідея засновників 1991 Open Data Incubator виявилася дуже слушною, своєчасною і потрібною. Тому я радий, що знайшлися фахівці, котрі зуміли запропонувати цікаві ідеї, і сподіваюся, що через три місяці будуть підготовлені концепти, які можна буде запускати в роботу».

 

 

 

Заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Михайло ТІТАРЧУК:

«Об’єднання інтересів держсектору та бізнесу дасть поштовх роботі стартапів. А їхній динамічний розвиток, у свою чергу, дасть змогу державним підприємствам впроваджувати найсучасніші IT-технології та надавати зручні IT-послуги користувачам. Зазначу: статистика економічно розвинених країн свідчить, що із шести проектів один обов’язково втілюється. Сьогодні ж було вибрано 10 пропозицій, які зацікавили керівників Укрзалізниці. Сподіваюся, що співпраця залізничників із фахівцями у сфері інформаційних технологій складеться вдало».