В 2017 році затримано майже 6 тисяч порушників правил поводження на колії

25 січня 2018, 12:04
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Мирослав Буркович, «Магістраль». Фото Сергія Друченка

«Мій син дуже шкодує, що заліз на вагон». Такі рядки розмістила на своїй сторінці у Facebook мама 15-річного тернопільського школяра, який влітку минулого року вирішив зробити селфі на даху поїзда.

Він — один із небагатьох, кому пощастило вижити після удару струмом у 27 тис. В. Ціна ж «невинного бажання» — 50 % опіків тіла, фізичний біль, тривале лікування…

Безумовно, така історія, з одного боку,
викликає співчуття. З іншого ж — пригадується сумна статистика, котру ведуть залізничники щодо порушення сторонніми особами правил поведінки на залізничних об’єктах.

ЗАГАЛЬНА СИТУАЦІЯ

Як повідомив начальник управління організації охорони вантажів, об’єктів і посадових осіб Головного управління воєнізованої охорони Ігор Кривенко, уже два роки поспіль найбільше правопорушників затримують працівники воєнізованої охорони регіональної філії «Львівська залізниця». Ними ж найбільше осіб притягнуто до відповідальності. Другий показник — у працівників служби охорони регіональної філії «Придніпровська залізниця». Ними минулого року затримано 1247 осіб, що на 118 більше, ніж у 2016­му.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України, одним із завдань, що має виконувати воєнізована охорона на залізничному транспорті, є запобігання незаконному проїздові сторонніх осіб у вантажних поїздах та ходінню ними через залізничні колії у невизначених місцях. Тож у 2018 р. працівники воєнізованої охорони продовжать роботу.

За словами фахівця, ПАТ «Укрзалізниця» щорічно розробляє та затверджує Програму з попередження нещасних випадків невиробничого характеру на залізничному транспорті України. Вона спрямована на недопущення перебування сторонніх осіб у парках станцій. На рівні Міністерства освіти і науки України вирішується питання щодо введення до шкільної програми вивчення правил безпеки та поведінки на залізничному транспорті.

ДОСТУКАТИСЯ ДО СВІДОМОСТІ

Уже два роки поспіль найбільшу кількість безвідповідальних громадян затримують стрільці воєнізованої охорони на території регіональної філії «Львівська залізниця». Торік за порушення правил до адміністративної відповідальності притягнуто 1947 осіб. Їх оштрафовано на загальну суму майже
63 тис. грн. Це — лише незначна кількість людей, які щодня переходять колію там, де заманеться. За цей період через власну необережність і легковажність на території залізниці отримали травми 84 сторонні особи, в тому числі дві дитини. Із них 47 померли.

За словами інструктора з охорони вантажів та об’єктів служби воєнізованої охорони регіональної філії Сергія Велесницького, Львівську залізницю обслуговує
10 оперативних груп. У складі кожної — два стрільці воєнізованої охорони, які «курують» декілька районів. Тож затримати всіх порушників фізично неможливо. «Проводимо роз’яснювальну роботу, насамперед серед учнів та студентів, котрі ще не мають належного життєвого досвіду. Торік проведено 657 профілактичних бесід у навчальних закладах. Ми свідомо демонстрували дітям шокуючі відеоролики та світлини з важкими травмуваннями, що спричинило порушення правил поведінки на залізниці. Це реальність, яку треба знати», — говорить фахівець.

ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТІЛЕЦЬ

Розповідати дітям про те, до чого може призвести вештання залізничними об’єктами, піднімання на рухомий склад, який перебуває під високовольтною напругою, просить і матір потерпілого тернопільського хлопця. Підліток майже чотири місяці провів у лікарні. Зараз лікується вдома. Цьогоріч йому потрібно буде двічі побувати в санаторії: фізіотерапевтичні процедури мають зменшити рубці після опіків. Вчителі, котрі приходять до школяра додому, займаються з ним за спрощеною програмою. Та й повернутися до хобі —
спортивного плавання — хлопець поки що не може.

Матір каже, що бажає, аби більше з жодною дитиною такої біди не трапилося. Вона розповідає однокласникам сина, які приходять провідати, чому він ледь не попрощався з життям. Від неї школярі дізналися, що при піднятті на вагон удар струмом можна отримати й без контакту з ним. Людина на вагоні наче заземляється — і виникає електрична дуга температурою 3000º. Це більше, ніж на електричному стільці.

«ПРИКЛАД» ДОРОСЛИХ

Про те, до чого призводить байдужість до власної безпеки на залізниці, діти повинні чути і від батьків, і від вчителів. Та, на жаль, чимало дорослих самі подають дітям поганий приклад. Зокрема, не реагують на знаки, які попереджають про високу напругу на опорах лінії електропередач (ходити по коліях, стерегтися поїзда тощо). Характерно й те, що на адресу стрільців воєнізованої охорони при затриманні порушників нерідко лунають образливі слова: мовляв «ловіть тих, хто розкрадає мільйони, а не за дрібниці чіпляйтеся».
А коли через такі «дрібниці» трапляється біда, винними себе визнавати не хочуть.

Тим часом залізниця робить усе від неї залежне, щоб унеможливити нещасні випадки. Зокрема, у жовтні—листопаді 2017 р. на залізниці встановлено 318 нових інформаційних знаків і табличок. На всіх великих вокзалах диктори роблять відповідні оголошення. Там, де є технічна можливість, демонструють відеоролики відповідного змісту.

У 2017 р. у регіональній філії «Львівська залізниця» отримали травми 84 сторонні особи (в тому числі дві дитини).

Із них 47 померли.

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?