Від початку року депо відремонтували в об'ємі КВР 44 пасажирські вагони

Завдяки високим темпам ремонтів пасажирських вагонів ПАТ «Укрзалізниця» цього року впровадило кілька нових маршрутів, зокрема поїзд «Чотири столиці» сполученням Київ—Мінськ—Вільнюс—Рига. Так за 9 місяців 2018 р. полагоджено всіма видами ремонтів на 100 вагонів більше, ніж за відповідний період 2017 р. Збільшилася кількість капітально-відновних ремонтів (КВР) із повною заміною зовнішнього і салонного обладнання: 70 вагонів проти минулорічних 17.

 

Економічна складова

Такі результати стали можливими, зокрема, завдяки тому, що з минулого року до виконання КВР приєдналося шість вагонних депо: у Бахмачі, Каховці, Ковелі, Гребінці, Харкові та Синельниковому. Найбільші об’єми таких ремонтів виконують ПКВЧД-12 Каховка (16 вагонів) і ПКВЧД-9 Бахмач (15 вагонів). Вони мають потужності, яких достатньо, щоб відремонтувати в об’ємі КВР майже п’ять вагонів на місяць. Менші — у Ковелі, Гребінці, Харкові та Синельниковому — ремонтують один вагон на місяць.

Те, що кількість вагонів, відновлених в об’ємі КВР, у депо зростає, вигідно, бо вони, на відміну від заводів, перебувають у структурі ПАТ «Укрзалізниця». Отже, ремонти виконуються власними силами, тож інвестовані кошти залишаються в товаристві.

Варто зазначити, що торік в умовах депо за 9 місяців в об’ємі КВР було відремонтовано лише два вагони, а в 2018 р. уже 44. Важливо, що деповський капітально-відновний ремонт поки що обходиться дешевше, ніж заводський. Собівартість виконання КВР одного пасажирського вагона в умовах депо становить 9 млн 462 тис. грн, у той час як на вагоноремонтному заводі — 10 млн 7 тис. грн. 

Чому вагону «зриває» дах

Незважаючи на ціну, якість ремонту в депо не поступається заводському. За останні два роки було запроваджено чимало нововведень. Для безпеки руху на кожен вагон встановлюють сучасні хвостові світлодіодні ліхтарі, які мають максимальну споживану потужність 8 Вт та забезпечують видимість червоного сигналу в нічний час на відстані не менше 1200 м. Зокрема тамбури облицьовують листами з нержавіючої сталі. Для комфорту пасажирів у вбиральнях встановлені нові вакуумні туалети. На вікнах тепер ролетні системи із вогнетривкої тканини, які захищають салон від потрапляння прямих сонячних променів. У всіх вагонах, що вийшли після КВР у депо протягом 2017—2018 рр., у купе встановлено по чотири розетки — для кожного пасажира окремо.

Багато запчастин імпортозаміщені, зокрема, сучасна система кондиціювання, що встановлюється на даху вагона. При її монтажі доводиться вирізати спеціальний чималий отвір.

«Принципова різниця нової системи кондиціювання полягає в тому, що вона має вищу холодопродуктивність. Крім цього, її встановлюють на дах, а це означає, що не буде таких проблем, як раніше. Коли кондиціонери ставили під вагоном, система часто перегрівалась і була вразливою до механічних пошкоджень, що призводило до аварійних відключень», — пояснює начальник відділу ремонту і експлуатації пасажирських вагонів Департаменту з організації внутрішніх та міжнародних пасажирських перевезень ПАТ «Укрзалізниця» Денис Коржук.

 

Чи можна швидше й більше

Середній вік пасажирського вагона становить майже 32 роки. До 93 % парку зношені. На жаль, провести повний апґрейд вагонного парку одночасно неможливо. Наступного року, зважаючи на наявні потужності, планується відремонтувати в об’ємі КВР не менше, ніж у цьому році (остаточна цифра узгоджується).

Основна проблема, що не дає можливості залізничникам виконувати план у повному обсязі, — неритмічне постачання запчастин. Вони централізовано закуповуються філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця». Однак проходження тендерів часто затягується, що відповідно гальмує і процес виконання ремонтів. Проблема імпортозаміщення практично вирішена. Єдине обладнання, яке поки що закуповується за кордоном, — гальмівне та запчастини до нього.

Наразі залізничники відстають від плану на 11 вагонів через те, що у вересні виробники електрообладнання його своє-часно не доставили. Однак, за словами Д. Коржука, налаштовані оптимістично — до кінця року всі заплановані пасажирські вагони вирушать у депо.