Від початку року депо відремонтували в об'ємі КВР 44 пасажирські вагони

17 жовтня 2018, 13:22
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Ілона Мироненко, «Магістраль». Інфографіка Іллі НАУМОВА

Завдяки високим темпам ремонтів пасажирських вагонів ПАТ «Укрзалізниця» цього року впровадило кілька нових маршрутів, зокрема поїзд «Чотири столиці» сполученням Київ—Мінськ—Вільнюс—Рига. Так за 9 місяців 2018 р. полагоджено всіма видами ремонтів на 100 вагонів більше, ніж за відповідний період 2017 р. Збільшилася кількість капітально-відновних ремонтів (КВР) із повною заміною зовнішнього і салонного обладнання: 70 вагонів проти минулорічних 17.

 

Економічна складова

Такі результати стали можливими, зокрема, завдяки тому, що з минулого року до виконання КВР приєдналося шість вагонних депо: у Бахмачі, Каховці, Ковелі, Гребінці, Харкові та Синельниковому. Найбільші об’єми таких ремонтів виконують ПКВЧД-12 Каховка (16 вагонів) і ПКВЧД-9 Бахмач (15 вагонів). Вони мають потужності, яких достатньо, щоб відремонтувати в об’ємі КВР майже п’ять вагонів на місяць. Менші — у Ковелі, Гребінці, Харкові та Синельниковому — ремонтують один вагон на місяць.

Те, що кількість вагонів, відновлених в об’ємі КВР, у депо зростає, вигідно, бо вони, на відміну від заводів, перебувають у структурі ПАТ «Укрзалізниця». Отже, ремонти виконуються власними силами, тож інвестовані кошти залишаються в товаристві.

Варто зазначити, що торік в умовах депо за 9 місяців в об’ємі КВР було відремонтовано лише два вагони, а в 2018 р. уже 44. Важливо, що деповський капітально-відновний ремонт поки що обходиться дешевше, ніж заводський. Собівартість виконання КВР одного пасажирського вагона в умовах депо становить 9 млн 462 тис. грн, у той час як на вагоноремонтному заводі — 10 млн 7 тис. грн. 

Чому вагону «зриває» дах

Незважаючи на ціну, якість ремонту в депо не поступається заводському. За останні два роки було запроваджено чимало нововведень. Для безпеки руху на кожен вагон встановлюють сучасні хвостові світлодіодні ліхтарі, які мають максимальну споживану потужність 8 Вт та забезпечують видимість червоного сигналу в нічний час на відстані не менше 1200 м. Зокрема тамбури облицьовують листами з нержавіючої сталі. Для комфорту пасажирів у вбиральнях встановлені нові вакуумні туалети. На вікнах тепер ролетні системи із вогнетривкої тканини, які захищають салон від потрапляння прямих сонячних променів. У всіх вагонах, що вийшли після КВР у депо протягом 2017—2018 рр., у купе встановлено по чотири розетки — для кожного пасажира окремо.

Багато запчастин імпортозаміщені, зокрема, сучасна система кондиціювання, що встановлюється на даху вагона. При її монтажі доводиться вирізати спеціальний чималий отвір.

«Принципова різниця нової системи кондиціювання полягає в тому, що вона має вищу холодопродуктивність. Крім цього, її встановлюють на дах, а це означає, що не буде таких проблем, як раніше. Коли кондиціонери ставили під вагоном, система часто перегрівалась і була вразливою до механічних пошкоджень, що призводило до аварійних відключень», — пояснює начальник відділу ремонту і експлуатації пасажирських вагонів Департаменту з організації внутрішніх та міжнародних пасажирських перевезень ПАТ «Укрзалізниця» Денис Коржук.

 

Чи можна швидше й більше

Середній вік пасажирського вагона становить майже 32 роки. До 93 % парку зношені. На жаль, провести повний апґрейд вагонного парку одночасно неможливо. Наступного року, зважаючи на наявні потужності, планується відремонтувати в об’ємі КВР не менше, ніж у цьому році (остаточна цифра узгоджується).

Основна проблема, що не дає можливості залізничникам виконувати план у повному обсязі, — неритмічне постачання запчастин. Вони централізовано закуповуються філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця». Однак проходження тендерів часто затягується, що відповідно гальмує і процес виконання ремонтів. Проблема імпортозаміщення практично вирішена. Єдине обладнання, яке поки що закуповується за кордоном, — гальмівне та запчастини до нього.

Наразі залізничники відстають від плану на 11 вагонів через те, що у вересні виробники електрообладнання його своє-часно не доставили. Однак, за словами Д. Коржука, налаштовані оптимістично — до кінця року всі заплановані пасажирські вагони вирушать у депо.

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі


Читайте також



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?