«Вікінг» і компанія: що і куди перевозиться в контейнерах?

Стійке зростання обсягів контейнерних перевезень дає можливість українським залізничникам не лише втримувати свої позиції на ринку інтермодальних перевезень, а й відправляти нові поїзди. Цьогоріч таких подій сталося вже дві...

Про результати та перспективи контейнерних перевезень розповів перший заступник начальника філії «Центр транспортного сервісу «Ліски» ПАТ «Укрзалізниця» Олександр Поліщук.

— На початку поточного року, а саме 31 січня, було запущено новий контейнерний поїзд станція Київ-Ліски—станція Чорноморськ (ТІС). Які результати його роботи? Скільки перевезено контейнерів, і чи витримуються графік руху та заявлені терміни доставки (19 год)?

— Це — перший повноскладовий контейнерний поїзд у межах глобальної системи доставки вантажів всесвітньовідомої компанії Maersk, що курсує мережею залізниць України. Нині поїзд вирушає щотижня для забезпечення комплексного сервісу з доставки вантажів безпосередньо до одержувача за схемою «від дверей до дверей». Зазначу, що до перевезення приймаються не лише контейнери Maersк Line, а й інших ліній. Послуги з транспортування у складі цього поїзда користуються високим попитом у клієнтів. Наразі в напрямку станції Чорноморська активно курсують контейнери з лляною олією, паливними пелетами, напоями та пиломатеріалами, а у зворотному напрямку — поліетилен і товари широкого вжитку. Графік руху та заявлені терміни доставки витримуються. Загалом за період втілення проекту новим контейнерним маршрутом уже перевезено 3 тис. 48 контейнерів. Нині поїзд здійснив уже 32 кругорейси, що дає змогу переконатися в його актуальності та необхідності.

— Нещодавно повідомлялося про експериментальний запуск ще одного контейнерного поїзда з Одеси до Дніпра. Які його перспективи?

— Так, 31 липня поточного року відбулося відправлення маршруту контейнерного поїзда «Дніпровець» оновленого формату зі станції Одеса-Порт до станції Дніпро-Ліски та у зворотному напрямку. Потяг курсуватиме з відправленням зі станції Одеса-Порт щовівторка. У подальшому на замовлення вантажовласників це буде здійснюватися додатково в будь-який день.

— Як відомо, з Чорноморська (колишній Іллічівськ) до Клайпеди курсує міжнародний контейнерний поїзд «Вікінг». Які результати його роботи за перше півріччя 2018 р.? Чи є зміни у графіку руху, формуванні тарифів, номенклатурі вантажів?

— Потяг «Вікінг» залишається найпопулярнішим маршрутом серед контейнерних поїздів уже впродовж декількох років. Зокрема, лише за перше півріччя 2018 р. обсяги перевезень у його складі залізницями України зросли на 33 %, порівняно з відповідним періодом минулого року, і становили 5 тис. 155 TEU. Це відбулось у зв’язку зі збільшенням експортно-імпортних перевезень. У напрямку Литви переважно перевозимо феросплави. Зворотно основна номенклатура вантажів — це полімери, добрива, вторсировина, риба, кокс, одяг («секонд-хенд») і папір. Також зростають транзитні перевезення через Україну до Білорусі.

— Як відбувається оновлення парку фітингових платформ? Чи достатньо їх для виконання всіх заявок вантажовідправників?

— Зважаючи на зростання обсягів перевезень у контейнерах, рухомого складу не завжди вистачає. З’являється постійна потреба в оновленні парку фітингових платформ. У 2017-му філією «ЦТС «Ліски» було закуплено 65 платформ. А в другому півріччі цього року плануємо придбати ще 100 одиниць рухомого складу. Процес його побудови вже розпочато. Загалом для забезпечення перспективного плану впродовж п’яти років необхідно закупити ще 2 тис. платформ.

— Як ви оцінюєте сьогодення та перспективи розвитку контейнерних перевезень?

— Нині контейнерні перевезення мають великий попит, зокрема в експортно-імпортному сполученні у зв’язку із не найкращим станом автомобільних доріг та посиленням контролю ваги автотранспортних засобів. Розвиток таких перевезень дає змогу вирішити низку проблемних питань: збереження автомобільних доріг, розвантаження автомагістралей, безпека руху на шляхах (зменшення аварійності), перевага в часі під час перетину кордону за рахунок проведення митного контролю не кожного авто окремо, а поїзда загалом.