«Вікінг» і компанія: що і куди перевозиться в контейнерах?

07 серпня 2018, 15:20
Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Микола Копилов. Фото Сержа ГОНЧАРОВА

Стійке зростання обсягів контейнерних перевезень дає можливість українським залізничникам не лише втримувати свої позиції на ринку інтермодальних перевезень, а й відправляти нові поїзди. Цьогоріч таких подій сталося вже дві...

Про результати та перспективи контейнерних перевезень розповів перший заступник начальника філії «Центр транспортного сервісу «Ліски» ПАТ «Укрзалізниця» Олександр Поліщук.

— На початку поточного року, а саме 31 січня, було запущено новий контейнерний поїзд станція Київ-Ліски—станція Чорноморськ (ТІС). Які результати його роботи? Скільки перевезено контейнерів, і чи витримуються графік руху та заявлені терміни доставки (19 год)?

— Це — перший повноскладовий контейнерний поїзд у межах глобальної системи доставки вантажів всесвітньовідомої компанії Maersk, що курсує мережею залізниць України. Нині поїзд вирушає щотижня для забезпечення комплексного сервісу з доставки вантажів безпосередньо до одержувача за схемою «від дверей до дверей». Зазначу, що до перевезення приймаються не лише контейнери Maersк Line, а й інших ліній. Послуги з транспортування у складі цього поїзда користуються високим попитом у клієнтів. Наразі в напрямку станції Чорноморська активно курсують контейнери з лляною олією, паливними пелетами, напоями та пиломатеріалами, а у зворотному напрямку — поліетилен і товари широкого вжитку. Графік руху та заявлені терміни доставки витримуються. Загалом за період втілення проекту новим контейнерним маршрутом уже перевезено 3 тис. 48 контейнерів. Нині поїзд здійснив уже 32 кругорейси, що дає змогу переконатися в його актуальності та необхідності.

— Нещодавно повідомлялося про експериментальний запуск ще одного контейнерного поїзда з Одеси до Дніпра. Які його перспективи?

— Так, 31 липня поточного року відбулося відправлення маршруту контейнерного поїзда «Дніпровець» оновленого формату зі станції Одеса-Порт до станції Дніпро-Ліски та у зворотному напрямку. Потяг курсуватиме з відправленням зі станції Одеса-Порт щовівторка. У подальшому на замовлення вантажовласників це буде здійснюватися додатково в будь-який день.

— Як відомо, з Чорноморська (колишній Іллічівськ) до Клайпеди курсує міжнародний контейнерний поїзд «Вікінг». Які результати його роботи за перше півріччя 2018 р.? Чи є зміни у графіку руху, формуванні тарифів, номенклатурі вантажів?

— Потяг «Вікінг» залишається найпопулярнішим маршрутом серед контейнерних поїздів уже впродовж декількох років. Зокрема, лише за перше півріччя 2018 р. обсяги перевезень у його складі залізницями України зросли на 33 %, порівняно з відповідним періодом минулого року, і становили 5 тис. 155 TEU. Це відбулось у зв’язку зі збільшенням експортно-імпортних перевезень. У напрямку Литви переважно перевозимо феросплави. Зворотно основна номенклатура вантажів — це полімери, добрива, вторсировина, риба, кокс, одяг («секонд-хенд») і папір. Також зростають транзитні перевезення через Україну до Білорусі.

— Як відбувається оновлення парку фітингових платформ? Чи достатньо їх для виконання всіх заявок вантажовідправників?

— Зважаючи на зростання обсягів перевезень у контейнерах, рухомого складу не завжди вистачає. З’являється постійна потреба в оновленні парку фітингових платформ. У 2017-му філією «ЦТС «Ліски» було закуплено 65 платформ. А в другому півріччі цього року плануємо придбати ще 100 одиниць рухомого складу. Процес його побудови вже розпочато. Загалом для забезпечення перспективного плану впродовж п’яти років необхідно закупити ще 2 тис. платформ.

— Як ви оцінюєте сьогодення та перспективи розвитку контейнерних перевезень?

— Нині контейнерні перевезення мають великий попит, зокрема в експортно-імпортному сполученні у зв’язку із не найкращим станом автомобільних доріг та посиленням контролю ваги автотранспортних засобів. Розвиток таких перевезень дає змогу вирішити низку проблемних питань: збереження автомобільних доріг, розвантаження автомагістралей, безпека руху на шляхах (зменшення аварійності), перевага в часі під час перетину кордону за рахунок проведення митного контролю не кожного авто окремо, а поїзда загалом.

 

 

 

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?