Влітку Укрзалізниця перевезла на півмільйона пасажирів більше за показник минулого року

Влітку ПАТ «Укрзалізниця» перевезло більше пасажирів, ніж минулого сезону, незважаючи на зменшення кількості рухомого складу. Позитивного результату вдалося досягти, в першу чергу, завдяки покращенню ефективності використання вагонів. Основні напрямки перевезень лишилися незмінними.

 

 

«Влітку 2018 р. поїздами далекого сполучення та регіональними поїздами Укрзалізниця перевезла територією України 13,4 млн пасажирів, що на 3,2 % (майже 0,5 млн пасажирів, — ред.) більше за  показник минулого року», — повідомив в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов. Як додав керівник компанії, це вдалося здійснити на тлі зменшення на 7 % парку пасажирського рухомого складу. Загалом же було задіяно 2,9 тис. вагонів.

Ефективна модель організації перевезень дала змогу щоденно додатково перевозити в середньому 5,2 тис. пасажирів. Як повідомили в Департаменті з організації внутрішніх та міжнародних пасажирських перевезень ПАТ «Укрзалізниця», основні популярні серед українців напрямки подорожей залізницею лишилися незмінними. Високим попитом вже традиційно користувалися потяги до Одеси, Херсона, Бердянська, Генічеська. Масовий виїзд на курорти Азовського та Чорного морів спостерігався починаючи з 15 червня, а повернення у зворотному напрямку — в останніх числах серпня. Середня населеність потягів перевищувала 93 %.

Крім того, стабільно підвищеним попитом користувалися поїзди у напрямку Карпат. Додаткового ажіотажу додали довгі вихідні у зв’язку зі святкуванням Дня Конституції та Дня Незалежності України. На них, а також на період пікових перевезень, призначали додаткові состави. Цього року таких було 22, ще 10 регулярним поїздам збільшили періодичність курсування.

Інструментами, які дозволили залізничникам збільшити обсяги пасажирських перевезень, стало скорочення обороту рухомого складу. Зокрема, через мінімізацію простоїв вагонів. Так, чимало нічних поїздів майже відразу після рейсу замість тривалого відстою вирушали назад як денні. А згодом — знов у нічну поїздку. Покращило показники ефективності використання рухомого складу застосування нових вагонів­трансформерів (з місцями, що перетворюються зі спальних на крісла).

Нагадаємо, що згідно з наказом № 184 Міністерства інфраструктури України від 20 квітня 2018 р. було визначено календарні періоди, які впливають на вартість проїзду. Через це влітку діяв підвищений коефіцієнт — 1,07. У вересні він становить уже 1,02.

Серед здобутків цього літа — введення гарячого харчування у деяких нічних поїздах та початок запровадження нової системи якісного прибирання вагонів. Найближчим часом ПАТ «Укрзалізниця» планує розділити пасажирські перевезення на три сегменти: «економ», «стандарт» і «комфорт». Це допоможе пасажирові чітко розуміти, на який поїзд він купує квиток та які умови отримає за ці кошти. Таким чином буде виділено соціальний сегмент перевезень.