Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци! Як готували персонал для обслуговування локомотивів General Electric

Вже перші тепловози TE33AС приступили до роботи. І, звичайно, для того, щоб обслуговувати цю принципово нову для України техніку, знадобився кваліфікований персонал. Про те, як готувалися працівники Укрзалізниці до роботи з американо-українськими машинами, читайте у матеріалі.

Машиністи і ремонтники

Ще у серпні група машиністів із регіональних філій «Придніпровська залізниця» та «Одеська залізниця» АТ «Укрзалізниця» відвідали Казахстан, де вже декілька років експлуатуються тепловози ТЕ33АС. Українські фахівці прослухали теоретичний курс про особливості управління американськими локомотивами, відпрацювали практичні навички на сучасному тренажері і навіть самостійно здійснили рейс у кабіні казахстанського локомотива.

У результаті Укрзалізниця отримала 10 спеціалістів, які можуть не лише водити нові тепловози, а й готові активно ділитися набутими знаннями з колегами. Їхній досвід ліг в основу нових методичних посібників, за якими інші машиністи мають можливість вивчати особливості управління «американцями» та правила їх експлуатації.

Наразі за ними навчаються машиністи в Одеському центрі професійного розвитку персоналу. Перша група у складі 20 осіб (по 10 з Придніпровської та з Одеської залізниць) приступила до занять 29 жовтня. 48-годинний теоретичний курс для них прочитав машиніст-інструктор локомотивного депо Миколаїв Володимир Лапко. Фахівець був у складі групи, яка їздила на навчання до Астани. 24 листопада завершили навчання ще 20 машиністів. 3 та 17 грудня сіли за парти ще дві групи по 20 працівників. До речі, до машиністів Придніпровської та Одеської залізниць приєдналися їхні колеги з Донецької.

Паралельно триває підготовка технічного персоналу. Зараз на Крюківському заводі, де американські локомотиви проходять останні налаштування перед введенням в експлуатацію, завершили перший етап навчання 10 ремонтників із Одеської та Придніпровської залізниць. Опанувати американські технології їм допомагає інструктор General Electric Павло Іларіонов, який спеціально приїхав із Казахстану. Під його керівництвом технічні спеціалісти навчаються обслуговуванню і ремонту тепловозів. Окрім них, слухачами цього курсу є викладачі, які пізніше готуватимуть відповідних фахівців у центрах професійного розвитку персоналу Укрзалізниці. Важливо, що навчання проходить на реальних машинах. Таким чином ремонтники на практиці знайомляться із технікою, яку вже невдовзі обслуговуватимуть у своїх депо.

У грудні частина цього технічного персоналу вирушить до Астани, щоб удосконалити набуті навички. У тамтешньому навчальному центрі вони зможуть відпрацювати основні технологічні операції на спеціальних тренажерах і макетах.

Казахстанський досвід для України

Щоб докладно ознайомитись із досвідом казахстанських колег у підготовці кваліфікованих кадрів для залізниці, Астану також відвідала представницька українська делегація. До її складу увійшли директор Департаменту розвитку персоналу та кадрової політики АТ «Укрзалізниця» Людмила Василега, а також представники закладів, що займаються навчанням спеціалістів та підготовкою методичних матеріалів: Одеський та Дніпровський центри професійного розвитку персоналу та філія «Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут залізничного транспорту». Там вони на власні очі побачили, як організована кадрова робота на Казахстанських залізницях.

Основну увагу делегації привернув Центр оцінки та розвитку персоналу залізничного транспорту. Створений декілька років тому, цей навчальний заклад обладнаний за останнім словом техніки. Особливу роль у процесі підготовки фахівців виконують тренажери, які дають можливість на практиці відпрацювати навички роботи в різних умовах. Їх Казахстанським залізницям подарували компанії-виробники локомотивів, які експлуатуються в цій країні.

«Казахстанський навчальний центр є прекрасним зразком для нас. Він забезпечений найсучаснішим учбовим обладнанням, яке дає можливість його слухачам отримати всі необхідні практичні навички. Завдяки цьому місцеві фахівці, які закінчують цей навчальний заклад, одразу можуть ставати до роботи на своїх підприємствах.

Одночасно там створені належні побутові умови: є їдальні, кімнати відпочинку, гуртожиток тощо. Тож слухачі можуть повністю зосередитися на навчанні, не відволікаючись на вирішення якихось проблем.

Також на території центру представлені зразки всіх локомотивів, які експлуатуються на Казахстанських залізницях. Це дає можливість фахівцям на практиці познайомитися із технікою, яку їм доведеться обслуговувати і експлуатувати.

Особливе захоплення викликає тренажер, на якому навчаються машиністи. Він повністю імітує кабіну тепловоза і дає можливість змоделювати будь-які штатні та позаштатні ситуації, що можуть статися під час рейсу», — ділиться враженнями пані Василега.

Зважаючи на те, що найближчим часом на залізничні колії вийдуть 30 нових локомотивів, Департамент розвитку персоналу та кадрової політики працює над тим, щоб підготувати для їхнього обслуговування достатню кількість відповідних фахівців.

Оскільки перша партія американських локомотивів експлуатуватиметься на Одеській та Придніпровській залізницях, планується зосередити навчання на території цих регіональних філій. Одеса стане методичним центром для машиністів, а місто Мелітополь — для ремонтників. Таке рішення є доцільним, оскільки перший сервісний центр для нових тепловозів передбачається розмістити саме там. Його також використовуватимуть як учбову базу для студентів Мелітопольського багатопрофільного центру професійно-технічної освіти (залізничний профіль). З нинішнього року цей навчальний заклад переходить на дуальну систему навчання. Отже, після того, як у місцевому депо з’являться TE33AС, студенти вже під час навчання зможуть працювати з новими тепловозами і набувати навичок їх обслуговування і ремонту.

«Наша молодь завжди активно цікавиться різноманітними технічними новинками. Тож я впевнена, що учні ліцею охоче засвоюватимуть інформацію щодо сучасних американських тепловозів. І вже невдовзі ми отримаємо висококваліфікованих фахівців, здатних виконувати всі необхідні роботи», — запевняє Людмила Василега.