31 березня Укрзалізниця запустила соціальну програму з безкоштовного перевезення медиків службовими поїздами. Із 1 квітня компанія долучила до неї співробітників Національної поліції, а з 3 квітня — співробітників Державної служби України з надзвичайних ситуацій.

Станом на кінець березня задіяно 147 составів, якими вдається транспортувати майже 14 тис. осіб. Для цього переважно використовуються локомотиви і пасажирські вагони ЦМВ. Регіональна філія  «Південно-Західна залізниця» також залучила дизель-поїзди і самохідні мотовози. Працівників впускають лише за наявності службового посвідчення та індивідуальних засобів захисту. За порядком слідкують стрільці воєнізованої охорони. Детальніше — далі.

 

Посвідчення — обов’язково

Як розповів кореспондентці «Медіацентру «Магістраль» заступник начальника Департаменту приміських пасажирських перевезень АТ «Укрзалізниця» Сергій Храпатий, регіональні філії для забезпечення виконання виробничих процесів організовували довезення працівників господарчими поїздами.

З приводу довезення працівників до Укрзалізниці зверталися органи місцевої влади, депутати, різні підприємства й установи. Так, більшість медперсоналу київських лікарень живе у передмісті (Фастів—Миронівка—Київ). Укрзалізниця виконала свою соціальну місію і запустила програму безкоштовного довезення медпрацівників господарчими поїздами. Для того, щоб скористатися такою послугою від національного перевізника, медикам потрібно мати при собі службове посвідчення або інший документ, що підтверджує роботу в медичному закладі, маску і рукавички. Також у службових поїздах дозволено проїзд працівникам Національної поліції та ДСНС.

Для того, щоб скористатися транспортною послугою від національного перевізника, потрібно мати при собі службове посвідчення або інший документ, що засвідчує місце роботи

 

Як пояснив Сергій Храпатий, розклад руху поїздів не змінюватимуть, адже будь-які зміни в умовах карантину Укрзалізниця має погоджувати з Міністерством інфраструктури України. Імовірно, до тих поїздів, що вже курсують, додаватимуться вагони для забезпечення додаткових місць. Також до Укрзалізниці звернулося ПАТ «Укрпошта». Ведуться перемовини щодо умов довезення працівників цього підприємства.

 

Купейні вагони й «зайці»

Про те, як це працює на місцях, ми дізнавались у працівників регіональної філії «Південно-Західна залізниця».

Заступник начальника стрілецької команди на станції Дарниця регіональної філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця» Олексій Мисник розповів, що їхній підрозділ працює в штатному режимі. Зазвичай стрільці охороняють вантажі на станції і по шляху прямування поїзда, але нині також супроводжують господарчі поїзди Київ—Ніжин, Київ—Яготин та Київ—Тетерів. «Поїзд Київ—Яготин залежно від населеності супроводжують до трьох стрільців воєнізованої охорони, — говорить Олексій. — Ми слідкуємо за тим, щоб люди були в масках, не порушували режим карантину. Дуже часто працівники заходять у поїзд у масках, а потім їх знімають. Періодично, оминаючи провідника, всередину намагаються проникнути особи, які не є працівниками АТ «Укрзалізниця». По станції Дарниця ми регулярно відловлюємо по кілька таких «зайців». Посвідчення залізничника при вході в поїзд перевіряє провідник, поруч працівник воєнізованої охорони слідкує за дотриманням порядку. Донині гостро стояло питання довезення медиків, адже їх також не можна було пускати в поїзди. Тепер ми отримали офіційний дозвіл на це, але при собі вони повинні мати документ, що посвідчує особу, і довідку з лікарні про те, що вони працюють у медичній установі».

Як зазначає Олексій Мисник, з отриманням дозволу на перевезення медпрацівників у Ніжинському напрямку кількість вагонів збільшили з чотирьох до шести.

Стрільці регулярно отримують пам’ятки про правила поведінки під час карантину, кварцують робочі приміщення. Вони забезпечені масками, одноразовими рукавичками й антисептиками. «Ми постійно наголошуємо працівникам, що кожен насамперед повинен подбати про себе сам», — підкреслює Олексій.

 

За дотриманням карантинного режиму слідкує воєнізована охорона

 

Майстер мостовий Козятинської дистанції колії регіональної філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця» Андрій Макарчук два тижні їздив у відрядження до Фастова і добирався господарчим поїздом. Говорить, що графік складений так, що чітко підходить під робочу зміну. Потяг приїздить до Фастова о 07:50 а ввечері виїздить після 20:00. О десятій вечора всі працівники вже в Козятині.

«У поїзді тепло, комфортно, — ділиться Андрій. — Купейні вагони. На вході провідник і охоронець перевіряють посвідчення залізничника і наявність маски. Нікого зайвого у вагоні не було. За бажання можна було відпочити на верхній полиці після зміни чи набратися сил перед початком роботи. Наприклад, черговій по переїзду зупиняли потяг прямо на переїзді. Колеги, які часто добираються до Фастова на роботу, розповідали, що раніше електричка приїздила в Козятин майже о 23:00. Крім того, в електропоїзді могли їхати пияки чи безхатьки — неприємний контингент. У господарчому ж поїзді чисто і приємно. На жаль, я чув негативні відгуки людей, але не розумію, чому вони критикують ці потяги. На мою думку, все чітко організовано. Хотілося б завжди так працювати».

Більш докладна інформація про маршрути та розклад руху службових поїздів Укрзалізниці надаватиметься органам місцевої влади для доведення до відома медиків, працівників поліції та рятувальників. Для уточнення графіка руху поїздів можна також звертатися за номером гарячої лінії Укрзалізниці 0 800 503 111 та в Messenger офіційної сторінки Укрзалізниці у Facebook.