З початку року обсяги залізничного транзиту зросли на 16%

На фоні низьких минулорічних показників транзитних перевезень територією України у 2017 р. спеціалісти
з транспортної логістики Укрзалізниці спостерігають зростання обсягів транскордонних доставок. З початку року вітчизняним залізничним сполученням транспортували на 16 % більше вантажів, ніж у 2016 р. Про ключові показники та особливості цьогорічного вантажопотоку розповів в. о. начальника Департаменту комерційної роботи
ПАТ «Укрзалізниця» Анатолій Мумренко.

В умовах жорсткої політики з Росією

Транзитний вантажопотік, який потрапляє до України, формується на території Митного союзу — у Російській Федерації, Білорусі та Казахстані. Причому частка Росії у загальних обсягах транзиту становить 77 %.

«Обсяги транзитних перевезень між Україною та Росією збільшуються. Це при тому, що політика Російської Федерації стосовно України, у тому числі у сегменті перевезень, залишається досить жорсткою. У цьому році ми наростили обсяги транзиту з Росією на 10,9 %, це плюс 1 млн 352 тис. т вантажів», — каже Анатолій Мумренко.

З території Білорусі до України надходить 11 % вантажів. У 2017 р. обсяги перевезень від північного сусіда зросли майже вдвічі. З Казахстану потрапляє до 6 % доставок, їхні обсяги порівняно з минулим роком зросли на 11 %.

«Основними країнами призначення транзитних перевезень територією нашої держави є країни Європейського Союзу, Туреччина, Сербія, Японія, Молдова та Бермудські острови. Цікава деталь: на Бермудські острови територією України вже не один рік транспортують залізницею хімікати з Казахстану — сірку. Прямує цей вантаж через Чорноморськ-Порт. Кожен напрямок є однаково пріоритетним та має перспективи розвитку», —
розповідає експерт.

Вугілля демонструє зростання

Збільшення обсягів вантажних перевезень за 11 місяців 2017 р. перевищує 16 %. Обсяги транзиту сягнули 17 млн 995 тис. т. Основна частка вантажів — більше як 40 % припадає на кам’яне вугілля. Територією України від початку року його транспортували
понад 8 млн т.

«У цьому році вдалося збільшити об’єми транзиту кам’яного вугілля майже у 2,2 раза, це плюс 3 млн 879 тис. т порівняно з минулим роком. Також більш як удвічі зросли обсяги поставок через Україну лісових вантажів — переправили майже 700 тис. т. Активніше транспортували зерно та продукти помелу. Цей показник виріс майже на 50 % — транспортували до 2 млн т зернових. Значно більше у 2017 р. перевезли хімікатів, чорних металів, коксу», — сказав Анатолій Мумренко.

Вихід до Індії у планах-2018

У намірах Укрзалізниці на 2018 р. — збільшення транзитних перевезень за маршрутом Китай (Чан-Гаш)—Монголія—Росія—Україна—Словаччина (термінал Добра). Пілотний рейс контейнерного поїзда у цьому напрямку був організований у червні 2017 р.

«На початку літа у складі нового поїзда з Китаю до Словаччини було перевезено територією України 41 сорокафутовий контейнер зі збірним вантажем. Це були переважно товари народного вжитку, — розповідає А.Мумренко. — До середини вересня вдалося транспортувати шляхами Укрзалізниці 439 сорокафутових контейнерів з аналогічним вантажем. У подальшому планується значно збільшити обсяги перевезення — до 300 контейнерів у складі поїзда щомісяця».

Прокласти транзитні шляхи до Індії та Ірану у наступному році планують завдяки удосконаленню організації перевезень через порти Чорного моря у напрямку Туреччини та Близького Сходу. На сьогодні до 50 % транзитних вантажів прямують до торговельних портів України, цей показник сподіваються значно збільшити.

«Безперешкодний вихід на залізниці Туреччини у наступному році без обов’язкового переоформлення перевізних документів підвищить перспективи здійснення перевезень до Ірану та Індії шляхом порт Бендер-Аббас—порт Мумбай. Також з 1 січня за рішенням Кабінету Міністрів України буде знижено ставки портових зборів на 20 %. Це сприятиме зростанню обсягів транзиту територією нашої держави», —
каже керівник Департаменту комерційної роботи ПАТ «Укрзалізниця» Анатолій Мумренко.