За 8 місяців 2018 року УЗ перевезла більше зернових, ніж у рік рекордного в Україні врожаю

Обсяги перевезень зернових залізничним транспортом наразі перевищують показники найбільш урожайного в Україні року. За вісім місяців 2018-го перевезено зернових вантажів на 2 млн т більше, ніж за аналогічний період 2016 р., коли був зібраний рекордний в історії країни урожай. Про це повідомив директор з економіки і фінансів  ПАТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

За вісім місяців 2018 р. Укрзалізниця перевезла 21,2 млн т зернових вантажів, з яких 15,5 млн т у напрямку портів. З початку маркетингового 2018/2019 р., за липень—серпень, залізничним транспортом перевезено більше 4,9 млн т зернових, із яких на експорт у порти понад 4 млн т.

«Ми перевозимо на 10 % більше зернових, ніж у найбільш урожайний рік, коли в Україні було зібрано 66 млн т. Цього року урожай зернових очікується на рівні 63 млн т. Звинувачення у зриві перевезень зернових абсурдні. Панічні настрої більше нагадують акцію недоречного самопіару та спекуляції ім’ям компанії. Цілком очевидно, що потреба наразі не у зерновозах, а в оновленні тяги та зміні логістики», — зазначив  Андрій Рязанцев.

З початку 2018 р. загальний робочий парк вагонів-зерновозів зріс із понад 15 тис. до понад 19 тис. Суттєве його збільшення пов’язане із придбанням зерновозів учасниками ринку. Приватних зерновозів за цей час стало удвічі більше: робочий парк інших власників із 4580 зерновозів збільшився майже до 10 тис. Укрзалізниця з початку 2018 р. для забезпечення перевезень відремонтувала власні 2382 зерновози.

За оцінками менеджменту Укрзалізниці, загальної кількості зерновозів достатньо для перевезення зернових вантажів і наразі є потреба у вдосконаленні логістики та оптимізації надлишкової інфраструктури. «Якщо аграрії наростять потужності зі зберігання зерна, щоб уникнути таких значних сезонних коливань у перевезеннях, і возитимуть рівномірно протягом усього року, якщо ми поборемо спільно проблему «складів на колесах» під портами (тут теж буде необхідно регулювати між вартістю перебування зернових у вагоні та вартістю зберігання на елеваторі), наростимо маршрутні відправлення до 30—40 % замість того, щоб вимагати подавати та забирати під навантаження два вагони на відстань 100 км від найближчої станції формування потяга, то це дасть можливість прискорити обіг вагона до 4 разів на місяць. Відповідно, наявного вагонного парку вистачить, щоб протягом року перевозити до 63—65 млн т на рік. Це означатиме, що частка перевезень Укрзалізниці в зернових збережеться у діапазоні 60—70 % при врожаї в 90—100 млн т на рік», — зазначив Рязанцев.

Як повідомлялося раніше, для покращення операційної роботи Укрзалізниці в регіонах за участю представників місцевої влади, громадських організацій, вантажовідправників та за координації Міністерства інфраструктури обговорюватимуться питання обмеження діяльності малодіяльних вантажних станцій.

Для оновлення локомотивного парку Укрзалізниця розпочала довгострокове партнерство з компанією General Electric. На першому етапі Укрзалізниці буде поставлено 30 вантажних тепловозів TE33AC. Окрім того, 19 вересня підписано меморандуми про співробітництво зі світовими компаніями Alstom та CRRC щодо перспектив оновлення електровозів Укрзалізниці.