11 листопада 2019, 12:07
Автотранспортній та залізничній інфраструктурі з держбюджету порівну

Автотранспортній та залізничній інфраструктурі з держбюджету порівну

Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Антон Саболевський

Згідно з нашими розрахунками, які ми подали у Кабінет Міністрів України та профільний комітет Верховної Ради України, для існування пасажирського господарства у сьогоднішньому вигляді та при нинішніх цінах на перевезення необхідне щорічне дофінансування з бюджету майже 20 млрд грн. Наприклад, закладене у проєкті держбюджету фінансування автодорожнього господарства становить 74 млрд грн, тобто дофінансування залізничних пасажирських перевезень потребує менше третини цієї суми.

В європейських країнах популярна практика фінансування, коли із запланованої суми з держбюджету спрямовується по 50 % на залізничну та автодорожню інфраструктуру.

На сьогоднішній день операційно прибутковими є тільки поїзди Української залізничної швидкісної компанії та перевезення у спальних вагонах, а чималим «тягарем» є плацкарт та приміські перевезення.

Укрзалізниця пропонує державі різні варіанти: можливість заміни певної частини приміських перевезень автобусними, як це робиться в Європі, перегляд ціни плацкарти, дофінансування. Але власник в особі Кабінету Міністрів України має прийняти відповідне стратегічне рішення, й держава стане замовником пасажирських перевезень. І саме держава повинна з’ясувати, на центральному чи регіональному рівні які саме потрібні перевезення, в якому обсязі та як їх фінансувати.

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?