25 липня 2019, 16:04
Бюджет Києва дозволяє зробити проїзд міською електричкою безкоштовним

Бюджет Києва дозволяє зробити проїзд міською електричкою безкоштовним

Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Олександр Кава

Ініційоване Укрзалізницею повернення раніше переданих на баланс КП «Київпастранс» 10 електропоїздів є цілком допустимим рішенням за критичної ситуації, що склалася нині з перевезеннями на маршрутах міської електрички.

Проте, на мій погляд, лише тоді, коли Київська міська державна адміністрація укладе з Укрзалізницею угоду щодо обслуговування маршруту за принципом транспортної роботи. У цьому документі повинно бути передбачено кількість рейсів електропоїздів та, відповідно, оплата за виконані рейси в повному обсязі.

Сума має покривати всі витрати Укрзалізниці, зокрема на інфраструктурну складову та забезпечення роботи поїздів, в тому числі їхній ремонт і обслуговування. При цьому міська влада, можливо в особі підприємства «Київпастранс», має займатися збором виручки. Укрзалізниця ж повинна виконувати транспортну роботу, здійснюючи передбачені рейси, і її не має хвилювати те, скільки пасажирів перевезено. Таким чином буде вирішено питання компенсації проїзду пільговиків.

В усьому світі міський пасажирський транспорт є збитковим. Про прибуток навіть не йдеться. Проте перевізник не бере на себе ці ризики: збитки покриває місцева влада. Перевізник же забезпечує виконання передбаченої угодою кількості рейсів, дотримання розкладу руху, відповідність нормам технічного стану поїздів.

Саме така система успішно діє в багатьох великих містах за кордоном, де курсують міські електропоїзди, наприклад у столиці Польщі — Варшаві. Загалом її прийнято в європейських країнах, зокрема в Німеччині, при здійсненні міських і приміських перевезень.

Що ж до вартості квитків, то її має встановлювати місцева влада залежно від кожного окремого маршруту. Завважу, що міський бюджет Києва становить 58 млрд грн, і за бажання можна навіть зробити проїзд безкоштовним. Віднайшлися ж 0,5 млрд грн на будівництво нещодавно відкритого «кришталевого» пішохідного мосту в центрі міста! Чому тоді аналогічні суми не можна спрямувати на соціальну інфраструктуру?

 

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?