22 липня 2019, 16:21
Ремонт приватних вагонів підвищує ефективність державного перевізника

Ремонт приватних вагонів підвищує ефективність державного перевізника

Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Олег Мотін, директор Департаменту вагонного господарства

Робочий парк приватних вагонів останніми роками динамічно зростає та нині за чисельністю вже перевищує такий Укрзалізниці. За підсумками 2018-го товариство володіло 60 тис. вагонів, а парк приватних підприємств — це майже 80 тис. одиниць. Така тенденція зберігається і нинішнього року.

Завважу, що неякісні та нерегулярні ремонти приватного рухомого складу з кожним роком завдають все більшу шкоду перевізному процесу. Кількість ремонтів із відчепленням по цьому парку торік становила 115 тис. одиниць, а цього року прогнозується вже на рівні понад 120 тис. Загалом майже 5 % приватних вагонів перебувають у ремонті. Це приблизно 2,3 тис. одиниць, яких так не вистачає ринку в пік сезону.

Хоча в країні є декілька підприємств, що надають послуги з ремонту вагонів і належать іншим власникам або перебувають в оренді, вони не виконують навіть половини необхідних ремонтів. Тож власники рухомого складу регулярно звертаються до Укрзалізниці.

Власне, тому було ухвалено рішення: з 1 січня змінити концепцію роботи вагоноремонтних підрозділів товариства. Суть нового підходу полягає в тому, що тепер жодне депо не оновлює одночасно вагони, які належать Укрзалізниці, й ті, що є приватною власністю. Якщо надходить замовлення власника вагонів, депо зупиняє ремонт рухомого складу Укрзалізниці та повністю концентрується на приватному. Нинішнього року такий підхід реалізовано в депо Кременчук (регіональна філія «Південна залізниця»), Дрогобич (регіональна філія «Львівська залізниця»), Козятин (регіональна філія «Південно-Західна залізниця»), Пологи (регіональна філія «Придніпровська залізниця») тощо.

Нині вже є декілька підрозділів, які взагалі більше не лагодять рухомий склад компанії, а спеціалізуються лише на приватному. Це депо Куп’янськ (регіональна філія «Південна залізниця»), Знам’янка (регіональна філія «Одеська залізниця»), Коломия (регіональна філія «Львівська залізниця»), Слов’янськ та Костянтинівка (регіональна філія «Донецька залізниця»). За бажання власників вагонів можемо додавати до цього списку інші підрозділи, щоб задовольнити всі потреби.

Загальних виробничих потужностей компанії вистачає для того, щоб належним чином здійснювати ремонти і власного, і приватного рухомого складу. Оскільки у власності приватних підприємств вже перебуває більше вагонів, ніж в Укрзалізниці, а товариство зацікавлене у збереженні своєї активної участі на ринку ремонту вагонів, то дотримуємося політики максимальної клієнтоорієнтованості. Замовлення на ремонт приватних вагонів — у пріоритеті. Проте зі свого боку товариство висуває певні умови. Укрзалізниця не ремонтує невелику кількість вагонів. Замовник повинен забезпечити обсяг робіт для депо хоча б на місяць, або й декілька.

Загалом цього року розраховуємо виконати ремонт майже 40 тис. вагонів. Із них 20 тис. приватних та 20 тис. — власності Укрзалізниці. Важливо, що такий підхід підвищує ефективність діяльності державного товариства. За результатами першого кварталу прибуток Укрзалізниці від ремонту приватних вагонів збільшився приблизно вдвічі, порівняно з минулим роком.

 

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?