04 лютого 2020, 12:29
Укрзалізниця приймає пропозиції від підрядників за проєктом переведення на електротягу лінії Долинська—Миколаїв до 30 березня

Укрзалізниця приймає пропозиції від підрядників за проєктом переведення на електротягу лінії Долинська—Миколаїв до 30 березня

Покупайте билеты на сайте Мы официальные партнеры Укрзализныци!
Антон Саболевський

Згідно з відповідним оголошенням на Порталі електронних закупівель ЄБРР (ECEPP), йдеться про роботи з електрифікації, прокладання другої колії, модернізації системи блокування, сигналізації та зв’язку. Пропозиції на участь у тендері приймають до 30 березня поточного року.

Наразі йдеться про виконання першої фази проєкту, зокрема про здійснення робіт на дільниці Долинська—Миколаїв та приєднання до зовнішніх мереж електропостачання. Тендер щодо другого етапу — електрифікації лінії Миколаїв—Колосівка — мають оголосити дещо пізніше. Проте безпосередньо роботи планується проводити паралельно. Здійснити їх намічено впродовж 2020—2023 рр.

Важливо, що тендер проводиться за правилами ЄБРР та ЄІБ, а це передбачає певні відмінності від звичних торгів, що здійснюються в Україні у системі ProZorro. Зокрема, не зазначається очікувана вартість робіт або послуг. Крім того, за правилами міжнародних фінансових установ підприємства, пов’язані із замовником, не можуть брати участь у тендері. Отже, підрозділи Укрзалізниці до конкурсу не допускаються. Натомість запропонувати свої послуги можуть компанії з будь-якої країни світу, окрім тих, що входять до санкційного списку ООН.

Загальна очікувана вартість проєкту електрифікації лінії до портів Миколаєва становить 360 млн євро, із яких 60 млн — податок на додану вартість. Міжнародні інвестори надають левову частку суми — 300 млн євро, решта — власні кошти Укрзалізниці.

Очікуваний попередній економічний ефект від реалізації проєкту, за розрахунками фахівців, може становити 740 млн грн на рік. Цього планується досягти за рахунок збільшення пропуску вантажів, підвищення швидкості руху поїздів на 20—25 % та скорочення термінів доставки, а також суттєвого зменшення експлуатаційних витрат завдяки економії дизельного пального.

Варто зазначити, що цим напрямком транспортують один із найперспективніших для залізниці вантажів — зерно. Його врожайність та перевезення постійно зростають, сягнувши торік рекордних 40 млн т. Крім того, лінія Долинська—Миколаїв є частиною транспортного коридору, приєднаного до пан’європейської мережі ТЕN-T у межах співпраці Єврокомісії та країн Східного партнерства.

Magistral logo

Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?