Зараз зручний момент відмовитися від послуг посередників

Сьогодні ринок експедиторських послуг складає 1 млрд.  грн на рік, з яких можливо половина повертається розпорядникам грошей. Після того, як у вересні запрацювала система електронного розподілу вантажних вагонів, не спрацьовує формула «гроші вирішують все». Зараз настав момент коли можна відмовитися від послуг цих посередників, які розривають пряму відповідальність між реальними учасниками ринку. До того ж експедитори не надають таких послуг, котрі не в змозі забезпечити елеватори.

Варто відновити механізм співпраці залізниця-елеватор. Сьогодні доцільно почати з переповнених елеваторів, до яких стоїться черга клієнтів. Їм мають допомогти чесні зернотрейдери, які не отримують «заохочення»  від експедиторів. Пропоную експеримент, який можна почати в будь-який момент. У кожного з зернотрейдерів є елеватор, який не вивантажується з початку осені. На своєму прикладі маєте показати іншим елеваторам, що це зовсім не важко. Хай елеватор наймає експедиторів, якщо в нього немає кому грамотно оформити перевізні документи. Зернотрейдерам також потрібно погодити з портами електронні заявки цього відправника–елеватора й забезпечити наявність коштів для оплати тарифу. Елеватор направляє в «ЦТЛ» свою заявку й гарантійне зобов’язання, що він відвантажить за 24 години подані йому вагони в повному обсязі, а не один-два. Залізниця повинна забезпечити також ці відвантажувальні фронти тяговим рухомим складом.

Для впровадження експерименту потрібен тиждень, щоб встановити АС «Местплан», тиждень замовити пломби, отримати електронні ключі. Навчити людину користуватися «Местпланом» я можу за один день. Важливо, щоб в системі розподілу вагонів був проставлений вищий рейтинг для елеватора. Також необхідна дієва система штрафних санкцій, як для елеватора, який не відвантажить заявлений об’єм, так і залізниці, яка зриває терміни поставки. Й тоді ми зможемо побачити на скільки пришвидшиться обіг зерновозу. Для того, щоб зняти ажіотаж навколо інвентарного вагону УЗ, достатньо зрівняти його з власним зерновозом. Зараз, ринок вже визначився з ціною на зерновоз, а дешевий вагон лише породжує зловживання та корупцію.