Через «тролінг» з боку нафтотрейдерів може зірватися поставка 20 тис. т дизпального для залізниці за вигідною ціною

28 листопада 2019, 17:00

Окремі нафтотрейдери через «тролінг» у судах можуть зірвати поставку 20 тис. т дизельного пального для залізничної галузі за вигідною ціною. При цьому тендери були проведені абсолютно прозоро та з дотриманням усіх норм законодавства. Про це повідомив директор з питань закупівель АТ «Укрзалізниця» Сергій Довгаленко.

За його словами, у жовтні Укрзалізниця провела п’ять тендерів на закупівлю 50 тис. т дизпального. «Торги завершилися на найвигідніших для Укрзалізниці умовах, коли рівень запропонованих цін був нижчим від гуртового ринку більше ніж на 1 тис. грн, а маржа постачальників знизилася від 1640—2200 грн/т до 830—990 грн/т. Загалом у тендерах взяли участь сім компаній і жодного учасника не було дискваліфіковано. Так само жодних скарг щодо умов тендерної документації не надходило», — зазначив він.

Натомість уже наприкінці жовтня учасники торгів ТОВ «Торум» та ТОВ «Анвітрейд» подали перехресні скарги на порушення законодавства у процесі тендерів. «Усі скарги є дуже схожими за змістом та метою — відтермінувати підписання договорів за низькими цінами. Наприклад, один із пунктів — невідображення у тендерній документації джерела фінансування закупівель. При цьому тендер, в якому перемогла «Укртатнафта», оскаржений не був. Безпідставність претензій до Укрзалізниці підтвердив Антимонопольний комітет та відхилив усі чотири скарги», — розповів Сергій Довгаленко.

Крім того, ще до засідання АМКУ компанії подали позови до Господарського суду. Суд задовольнив позови за двома тендерами, а ще за двома — відхилив. Отже, Укрзалізниця має право на підписання договорів за результатами торгів за трьома лотами, а це 30 тис. т замість 50 тис. т. «Фактично через війни між постачальниками нафтопродуктів Укрзалізниця ризикує втратити 20 тис. т дизпального за вигідною ціною, якого вистачило більш ніж на три тижні роботи. Така ж ситуація прослідковується й у тендерах на постачання мастил, що систематично блокуються у судах. Такі дії недобросовісних постачальників завдають збитків не лише Укрзалізниці, а й ставлять під загрозу обороноздатність держави», — резюмував він.

Укрзалізниця закликає громадських спостерігачів, медіа та уповноважені державні органи дати оцінку систематичним оскарженням тендерів та договорів компанії, велика частина з яких є суто комерційним інструментом унеможливлення конкуренції та штучного відтермінування або анулювання «незручних» закупівель.


Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?