24 травня 2019 р. минає рівно рік, як Укрзалізниця відкрила регулярний рух поїздів через новозбудований двоколійний Бескидський тунель у Карпатах, який з’єднує Україну з країнами Євросоюзу. Це наймасштабніший інфраструктурний проект, реалізований у нашій країні за останні десятиліття. Нині тунель повністю забезпечує як пропускну потребу на дільниці Лавочне—Мукачево, так і умови для розширення експортного потенціалу України. Про це повідомив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

«Реалізований залізничниками проект виконує основне соціально-економічне завдання — забезпечує надійне та безпечне функціонування залізничного транспорту в сполученні Львів—Стрий—Чоп—Державний кордон, що є частиною V Критського міжнародного транспортного коридору. Новий Бескидський тунель створює сприятливі умови для розвитку торгівлі між Україною та країнами Європи, безперебійного руху вантажо- і пасажиропотоків цим міжнародним транспортним коридором», — зазначив керівник Укрзалізниці.

Крім того, новий двоколійний тунель гарантує високий рівень безпеки руху. А завдяки збільшенню швидкості руху поїздів (вантажних — до 60 км/год, пасажирських — до 70 км/год) та можливості паралельного пропуску двома коліями пропускна здатність перегону зросла вдвічі. Це позитивно вплинуло на показники роботи залізниці.

«Теперішні показники та тенденція до суттєвого збільшення вантажних і пасажирських потоків через новий Бескидський тунель відповідає розрахункам його окупності. Із червня 2018 р. через новозбудований тунель у напрямку західних кордонів держави та зворотно пройшло 10,5 тис. вантажних поїздів загальною кількістю понад 500 тис. вагонів. Вантажообіг в обох напрямках становив майже 2,5 млрд ткм брутто», — розповів Євген Кравцов.

Серед вантажів, що прямують через тунель на експорт, переважає українська продукція гірничо-видобувної та металургійної промисловості, а також вантажі в контейнерах.

У пасажирському сполученні за рік дільницею V Критського міжнародного транспортного коридору в обох напрямках пройшло 8 тис. 590 пасажирських і приміських поїздів.

У першому кварталі 2019 р. середньодобова кількість вантажних поїздів, що прямували через Бескидський тунель перегоном Лавочне—Мукачево, майже на 19 % перевищує показник першого кварталу 2018 р.

За розрахунками, окупність реалізованого проекту припадає на 2042 р. При цьому враховуються не лише доходи від вантажних і пасажирських перевезень, а й зменшення експлуатаційних витрат від функціонування нового тунелю.