В.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов під час робочого відрядження до Будапешта (Угорщина) провів переговори з менеджментом угорських залізниць: президентом – генеральним директором ЗАТ «Угорські державні залізниці» (ЗАТ «МАВ») Ілоною Давід, генеральним директором ЗАТ «МАВ-ШТАРТ» Андрашем Чепке, головою правління – генеральним директором ЗАТ «Рейл Карго Хунгарі» Імре Ковачем. Сторони обговорили низку актуальних питань двостороннього співробітництва у сфері вантажних і пасажирських перевезень, тарифної політики. Окрему увагу керівники залізниць України та Угорщини зосередили на проекті запровадження нового залізничного сполучення Будапешт – Мукачево, який передбачає рух пасажирських поїздів євроколією шириною 1435 мм без заміни колісних пар.

«Сьогодні ми досягли важливих домовленостей з нашими угорськими колегами щодо спільної реалізації амбітного проекту – запуску поїзда Мукачево – Будапешт. Він пожвавить пасажирський рух між Україною та Європейським Союзом і стане важливим кроком для розвитку нашого транспортного сполучення з ЄС. Це, зокрема, розширить для пасажирів вибір варіантів подорожей у західному напрямку, у цьому випадку за маршрутом з Мукачева до Будапешта», – повідомив Євген Кравцов.

За його словами, передбачається організувати пряме сполучення Мукачево – Чоп – Будапешт існуючою колією шириною 1435 мм від українсько-угорського кордону до станції Мукачево. «На новому напрямку Мукачево – Будапешт не витрачатиметься час на перестановку вагонів з широкої колії на вузьку – це значна перевага маршруту», - зауважив керівник Укрзалізниці. Він також додав, що на станції Мукачево існує можливість для зручної пересадки пасажирів на внутрішні поїзди, які поєднують Закарпаття з іншими регіонами України.

Для реалізації проекту ПАТ «Укрзалізниця» планує спорудження окремої пасажирської платформи поруч із колією, що знаходиться на відстані 500 м від будівлі залізничного вокзалу станції Мукачево. Також необхідно впорядкувати близько 40 км колії стандарту 1435.

У ході переговорів сторони досягли домовленостей, що перевезення за маршрутом Мукачево – Чоп – Будапешт здійснюватиметься рухомим складом угорської сторони, оскільки Укрзалізниця не експлуатує пасажирський рухомий склад для колії шириною 1435 мм.

Передбачається, що маршрут поїзда Мукачево – Будапешт пролягатиме через угорські міста Дебрецен та Ньїредьгаза. Поїзд долатиме відстань близько 400 км орієнтовно за 7 годин. Прикордонно-митні операції здійснюватимуться на станції Чоп.

Окрім цього, у ході переговорів керівники залізниць України та Угорщини обговорили питання розвитку транзитних перевезень вантажів з Китаю в напрямку Європи через перехід на кордоні Україна – Угорщина. Також у рамках зустрічі сторони домовилися розвивати контрейлерні перевезення. Адже наразі це питання є актуальним з огляду на зростаючий вантажопотік у європейському напрямку. Так, за 3 місяці 2018 року обсяги перевезень вантажів залізничним транспортом між Україною та Угорщиною склали 1071,26 тис. тонн, що на 168,35 тис. тонн або 18,6% більше, ніж за аналогічний період 2017 року. «Контрейлерні перевезення – це альтернатива міжнародним автомобільним перевезенням, яка дозволить вирішити одразу декілька питань, зокрема, щодо надання дозволів на здійснення міжнародних автомобільних перевезень, адже вантаж перейде на залізничні платформи, у результаті чого буде мінімізовано вплив автотранспорту на екологію», – резюмував Євген Кравцов.

 

Довідка

У графіку руху поїздів на 2017/2018 рік у сполученні між Україною та Угорщиною передбачено щоденне курсування поїздів формування ЗАТ МАВ «ШТАРТ»: № 33/34 Будапешт – Чоп; № 32510/32519 Захонь – Чоп; № 32530/32539 Захонь – Чоп; № 32520/32529 Захонь – Чоп; № 32512/32517 Захонь – Чоп; № 32516/32513 Захонь – Чоп; № 32526/32523 Захонь – Чоп; № 32518/32511 Захонь – Чоп.

Також передбачено курсування безпересадкових вагонів формування ПАТ  «Укрзалізниця»:

- № 21/431 РІЦ 30 Київ – Відень через Будапешт щоденно в складах поїздів № 749/145/32519/140-147/32510/146/750. Відправлення з Києва о 14:07, прибуття в Будапешт о 08:20; зворотно відправлення з Будапешта о 19:40, прибуття в Київ о 17:11. Час на шляху прямування складає туди 19 годин 13 хвилин, зворотно – 20 годин 31 хвилина. Вартість квитка складає 2034 грн.

- № 33/434 РІЦ 30 Львів – Будапешт щоденно 1 вагон в складах поїздів:

№ 81/33-34/82 відправлення зі Львова о 06:46; прибуття в Будапешт о 18:37; зворотно відправлення з Будапешта о 07:23, прибуття до Львова о 22:16. Час на шляху прямування складає туди 12 годин 51 хвилин, зворотно – 13 годин 53 хвилин. Вартість квитка складає 1483 грн;

№ 34/834 РІЦ 30 Львів – Будапешт факультативно (можливе призначення при наявності пасажиропотоку).