Кількість елеваторних потужностей в Україні має зрости більш ніж вдвічі, — Андрій Рязанцев

23 грудня 2019, 14:23

Нестача складських приміщень для зберігання зернових і олійних культур, які пов’язані з логістичними артеріями — Укрзалізницею, наразі становить від 40 до 65 млн т, а загальне покриття елеваторними потужностями по Україні становить 53 %. Про це повідомив директор з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев у інтерв’ю порталу AgroPolit.

В інших розвинутих аграрних країнах, за його словами, коефіцієнт покриття елеваторами сягає 1,15—1,2, тобто елеваторів має бути 115—120 % від потреби всього обсягу врожаю.

«У періоди сезонних піків збору врожаю нема де зберігати 10 млн т зернових. Тому всі намагаються навантажити «на колеса» й відігнати в порт. Західні регіони — найбільш проблематичні з погляду зберігання Чернівецька, Рівненська, Львівська області. Вони в середньому забезпечені такими потужностями на 20 %. Краща ситуація в Центральній та Східній Україні. На практиці це означає, що з поля одразу аграрії повинні вантажити «на колеса» або на залізницю, тягнути це коліями до порту, а там теж дефіцит сховищ у розмірі 5 млн т», — констатує Андрій Рязанцев.

На його думку, щоб збільшити елеваторні потужності на 40—65 млн т, потрібно інвестувати $ 8—16 млрд.

«Це величезні гроші, які бізнес не витягне самостійно. Щороку країна вводить в експлуатацію 1,5 млн т нових елеваторних потужностей. Тобто закрити наявний дефіцит такими темпами можна за 40—50 років. Цього часу немає. Якщо врожайність с/г культур в Україні зросте до середньоєвропейського показника, то будемо виробляти зерно, але не будемо вивозити. Аграрії просто захлинатимуться, бо не зможуть адекватно продати свою продукцію», — наголосив Андрій Рязанцев.

Він вважає, що до вирішення транспортної проблеми за кількома напрямами має підключитися держава.

«Почати варто з розробки плану щодо логістичної складової вивезення зерна. Мають бути задіяні не тільки наші південні можливості — порти, а й західний кордон і Білорусь, де є резерви для нарощення транспортування залізницею зернових. Це 25 % транспорту всього зернового експорту (9 млн т зерна, яке можемо таким чином перевезти). Крім того, має бути адекватне державне регулювання перевезень за всіма напрямами (залізниця, автодороги, річка, море), ліквідація дефіциту складських приміщень та залучення інвестицій у розбудову цих потужностей», — каже Андрій Рязанцев.

Це, зрештою, зменшить транспортну складову, збільшить дохідність бізнесу й загалом покращить макроекономічні показники держави.


Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?