Крюківський вагонобудівний завод, зловживаючи своїм монопольним становищем, за останні два роки підвищив ціни на вагони для Укрзалізниці на 65 %. В Укрзалізниці таке стрімке зростання вартості продукції виробника вважають економічно не обґрунтованим.

Так, відповідно до договору, підписаного Укрзалізницею з Крюківським вагонобудівним заводом у липні 2016 р., вартість купейного пасажирського вагона спального типу моделі 61-779 становила понад 16,9 млн грн з ПДВ. За договором від квітня 2017 р. — понад 23,3 млн грн з ПДВ, а в травні 2018 р. цінова пропозиція вітчизняного виробника на цей вагон в онлайн-системі ProZorro становила 28 043 640 грн. «Таким чином, користуючись монопольним становищем, Крюківський вагонобудівний завод за останні два роки підвищив ціни на вагони на 65,4 % в національній валюті, а в доларовому еквіваленті — на 57 %», — констатують фахівці Укрзалізниці.

Крім того, ціни на вагони виробництва Крюківського вагонобудівного заводу в період з липня 2016-го до травня 2018 р. зростали вдвічі швидше, ніж ціни виробників промислової продукції. За даними Держстату, індекс цін на продукцію машинобудування за відповідний період зріс лише на 29,4 %, а загальний індекс цін виробників — на 42,2 %. Також за цей період курс долара зріс на 5,6 %, а інфляція в країні становила 27,2 %. Отже, таке суттєве підвищення вартості пасажирського вагона не має жодного економічного обґрунтування, резюмують фахівці Укрзалізниці.

Очевидно також, що Крюківський вагонобудівний завод пропонує свої вагони за ціною, значно вищою, ніж в інших виробників такої продукції. Наприклад, якщо у 2017 р. вартість вагона у вітчизняного виробника становила понад $ 1 млн 70 тис., то, приміром, Тверський вагонобудівний завод у 2017 р. продавав свої вагони РЖД за $ 825 тис., що на 30 % дешевше, ніж КВБЗ. Це також свідчить про суттєве завищення вартості продукції Крюківським вагонобудівним заводом.

Підтримка національного виробника та розвиток української економіки — безумовно, пріоритетне завдання для такої системоутворюючої компанії, як Укрзалізниця. Водночас вітчизняний виробник не повинен використовувати своє монопольне становище заради отримання надприбутків і має формувати економічно обґрунтовану ціну на свою продукцію, застерігають фахівці Укрзалізниці. Інакше в програші залишаються пасажири: через невиправдані апетити Крюківського вагонобудівного в парк Укрзалізниці надійде менше вагонів.