Збиткова інфраструктура залізниці сьогодні становить 45,7 % дільниць і сукупно виконує лише 2,1 % тоннокілометрової роботи. За неї Укрзалізниця отримує лише 543 млн грн, тоді як видатки на її утримання становлять понад 7,8 млрд грн. Це висновки аналітичного дослідження щодо експлуатаційної та економічної ефективності роботи галузі з статичною геоінформаційною візуалізацією, про що повідомив директор з економіки і фінансів АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

«Окрім інформації про експлуатаційні показники роботи галузі, в опублікованому звіті надано статистику про доходи, витрати та фінансовий результат від вантажних перевезень. Такі розширені дані дозволяють приймати правильні управлінські рішення і на рівні Укрзалізниці, і на рівні держави та місцевих органів влади. А також спостерігати їх наслідки, такі як динаміка та позитивний економічний ефект, зони стабілізації. Також ці дані дозволяють не лише у цифрах, а й візуально оцінити обсяг та розташування малодіяльної інфраструктури, яка створює додаткове фінансове навантаження на галузь та рано чи пізно припинить функціонувати без співфінансування з боку держави чи місцевої влади», — пояснив директор Укрзалізниці з економіки і фінансів.

На думку Андрія Рязанцева, в умовах відсутності фінансування з державного та місцевих бюджетів це є одним з механізмів стримування зростання тарифів на залізничні перевезення.

«Сьогодні для залізниці як ніколи актуальним стає питання нарощення обсягів перевезень саме на малодіяльних напрямках, за умови відсутності можливості їх оптимізації. Іншим варіантом збереження такої інфраструктури може бути співфінансування з державного та місцевих бюджетів, якщо дільниця має високе стратегічне, оборонне, соціальне значення», — зауважив Андрій Рязанцев.

За його словами, компанія систематично публікує у відкритому доступі аналітичні матеріали щодо фінансово-економічної ефективності з подальшим обговоренням на різних дискусійних майданчиках.

«Ми аргументуємо громадськості свою позицію і мусимо спільно з органами влади вирішити питання малодіяльної інфраструктури якнайшвидше, оскільки утримувати її коштом Укрзалізниці вже немає можливості. Крім того, вивільнені кошти могли б бути спрямовані на розвиток компанії, у першу чергу на мотивацію праці залізничників», — резюмував він.