На залізничній мережі знаходиться майже в 4 рази більше вагонів, ніж можуть переробити порти, – Євген Кравцов

18 вересня 2019, 17:22

Порти України є найвужчим місцем логістики зернових перевезень. Завантажені зерновози через низьку пропускну спроможність портової інфраструктури  скупчилися на коліях і використовуються як міні-елеватори. Відеодоказ представив на особистій сторінці у «Фейсбук» голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов. 

Припортові станції переповнені вагонами, переважно зерновозами. До сьогодні 10 616 вагонів-зерновозів завантажені на адресу морських портів. «Переробна спроможність зернових терміналів становить 2765 вагонів/добу. Тобто на залізничній мережі знаходиться майже в 4 рази більше вагонів, ніж можуть переробити порти», — зазначив Євген Кравцов.

У зв‘язку з тим, що припортові станції заповнені, інші поїзди, які прямують до портів, зупиняються в очікуванні, доки порт обробить вагони.

«Укрзалізниця надала можливість портам призупиняти відвантаження на свою адресу, якщо ті не встигають обробити плановий обсяг. Ще раз скажу: компанія максимально ефективна і послідовна у плануванні перевезень. Але! Ані збільшення кількості локомотивів, ані розширення припортових станцій не дозволить вирішити проблему логістики зернових. Проблема в обмеженні переробної спроможності самих портів», — зазначив Євген Кравцов.

Простої зерновозів на залізничній мережі виникають не лише через те, що порти не інвестують у розвиток своєї інфраструктури та неефективно планують перевезення, а й через те, що зберігати зерно у вагоні дешевше, ніж в елеваторі.

Таким чином некоректно перекладати відповідальність на Укрзалізницю за перевантаження припортової інфраструктури та скупчення навантажених зерновозів на залізничній мережі. Тим більше що порти не використовують функціонал призупинення відвантажень, який  надала їм Укрзалізниця.  

 


Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?