ПАТ «Укрзалізниця» розробило об’ємну «Програму енерго- та ресурсозбереження на залізничному транспорті України». Цей комплекс документів стосується як тягового рухомого складу, так і об’єктів стаціонарної енергетики. Заходи, які передбачає програма, умовно можна розділити на організаційні та технічні. Організаційні містять, наприклад, впровадження більш ретельного обліку споживання енергії та палива.

«Департамент енергоменеджменту провів велику роботу з розрахунку нових норм витрати дизельного пального на тепловозах. Адже нинішні норми незмінні з 2001 р. та вже застаріли. Переглянуте ставлення до використання тяговоенергетичних лабораторій, які сьогодні за графіком проводять обстеження на різних дільницях у регіональних філіях», — розповідає директор ПАТ «Укрзалізниця» з інженерно-технічного забезпечення Григорій Бойко.

Сьогодні триває пошук найбільш ефективних технічних рішень для вдосконалення обліку палива. Проведено переговори з Казахстанськими залізницями, які вже вдало експлуатують одну з таких систем. Також свої технічні рішення пропонує американська компанія «Дженерал Електрик», в якої сьогодні Укрзалізниця закуповує сучасні тепловози.