У перший рейс 30 березня вирушив фірмовий поїзд І класу категорії «Нічний експрес» № 10/9 Київ—Маріуполь. Його урочисто відправили міністр інфраструктури України Володимир Омелян, голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов та міський голова Маріуполя Вадим Бойченко.

За словами міністра інфраструктури, цей проект став можливим завдяки координації зусиль вищого керівництва держави, міністерства, Укрзалізниці та місцевої влади Маріуполя. У подальших планах — реконструкція залізничного вокзалу в Маріуполі та електрифікація дільниці між Маріуполем і Запоріжжям.

Новий поїзд складається із 10 вагонів різних типів: СВ, купе та плацкарт. У поїзді загалом 354 місця. «Це найшвидший поїзд на цьому маршруті, він долає відстань на 2 год швидше, ніж інші поїзди. Ми змогли оптимізувати рух поїзда завдяки вдосконаленню залізничної інфраструктури та склали його графік руху таким чином, щоб не заважати вантажним поїздам, які прямують до багатьох підприємств регіону», — розповів Євген Кравцов.

За його словами, у вагонах, окрім металевого корпусу, все повністю нове. Купейні вагони капітально відремонтовані у двох депо Укрзалізниці, а вагони СВ та плацкарт — на двох українських заводах. Усі комплектуючі майже 100 % українського виробництва. «Оновити вагон купе таким ремонтом коштує 9,5 млн грн — це у 2,5 раза дешевше, ніж купити новий», — зауважив керівник Укрзалізниці.

Також Євген Кравцов зазначив, що цей поїзд приклад найвищого рівня стандарту обслуговування, який може на сьогодні запропонувати пасажирам Укрзалізниця. «У квітні запровадимо нову класифікацію поїздів з розподілом на категорії: «Комфорт», «Стандарт» та «Економ». Таким чином, пасажири зможуть обирати рівень сервісу за відповідну ціну», — резюмував Євген Кравцов.

За словами міського голови Маріуполя, проект має велике значення для розвитку промислового та економічного потенціалу регіону, для покращення логістики.

Нагадаємо, пасажиропотік у сполученні Київ—Маріуполь—Київ постійно зростає. У 2018 р. залізничним транспортом перевезено з Києва до Маріуполя майже 570 тис. пасажирів, зворотно — понад 606 тис., тоді як у 2017 р. було перевезено 422 тис. та 487 тис. відповідно. У 2019 р. з Києва до Маріуполя подорожували 120 тис., зворотно — 140 тис. пасажирів. Наразі прямі пасажирські поїзди до Маріуполя курсують не лише з Києва, а й із Харкова, Львова та Бахмута.

 

Довідка. Поїзд № 10/9 Київ—Маріуполь вирушає зі станції Київ-Пасажирський о 19.03 та прибуває на кінцеву станцію о 9.47. Із Маріуполя він вирушає о 16.30 і прибуває до Києва о 7.14. Поїзд зупиняється на станціях Дніпро-Головний, Запоріжжя І, Комиш-Зоря та Волноваха. Він долатиме маршрут за 14 год 47 хв в обох напрямках. Інші потяги перебувають у дорозі за цим маршрутом майже 17 год (№ 104/103 Київ—Маріуполь) та майже 18 год (№ 84/83 Київ—Маріуполь).

У вагонах поїзда створені комфортні умови для пасажирів та використані сучасні елементи й матеріали. Багато запчастин імпортозаміщені. Встановлена надійна система дахового кондиціонування повітря та обладнані екологічні вакуумні туалети вітчизняного виробництва, а також збільшено кількість розеток. Оновлено інтер’єр салонів: використане шумоізоляційне покриття підлоги, на вікнах встановлені ролетні системи із вогнетривкої тканини, пасажири отримають нову постіль, гіпоалергенні подушки, ковдри та матраци.