Потреба в дофінансуванні пасажирських перевезень з держбюджету становить 20 млрд грн на рік

11 листопада 2019, 11:37

Збереження пасажирських залізничних перевезень та сервісу у нинішньому стані потребує щонайменше 20 млрд грн щорічного дофінансування з державного бюджету України, повідомив директор із стратегічного розвитку та інвестиційної політики АТ «Укрзалізниця» Антон Саболевський.

«Згідно з нашими розрахунками, які ми подали у Кабінет Міністрів України та профільний комітет Верховної Ради України, для існування пасажирського господарства у сьогоднішньому вигляді та при нинішніх цінах на перевезення, необхідне щорічне дофінансування з бюджету майже 20 млрд грн. Наприклад, закладене у проєкті держбюджету фінансування автодорожнього господарства становить 74 млрд грн, тобто дофінансування залізничних пасажирських перевезень потребує менше третини цієї суми», — сказав він в ефірі «Громадського телебачення».

Водночас, за словами Антона Саболевського, в європейських країнах популярна практика фінансування, коли із запланованої суми з держбюджету спрямовується по 50 % на залізничну та автодорожню інфраструктуру.

Він додав, що на сьогоднішній день операційно прибутковими є тільки поїзди Української залізничної швидкісної компанії та перевезення у спальних вагонах, а основним «тягарем» є плацкарт та приміські перевезення.

«Ми пропонуємо державі різні варіанти: можливість заміни певної частини приміських перевезень автобусними, як це робиться в Європі, перегляд ціни плацкарти, дофінансування. Але власник в особі Кабінету Міністрів України має прийняти відповідне стратегічне рішення, й держава має бути замовником пасажирських перевезень. Саме тоді вона прийме рішення, на центральному чи регіональному рівні які саме потрібні перевезення, в якому обсязі та як їх фінансувати», — резюмував Антон Саболевський.

Довідка

 Укрзалізниця щорічно отримує 12—13 млрд грн збитків від пасажирських перевезень, які вимушена покривати за рахунок доходів від вантажних перевезень.

Відповідно до Закону України «Про залізничний транспорт», для захисту інтересів окремих категорій громадян при пасажирських перевезеннях, зокрема приміських, можуть передбачатися пільгові тарифи, а збитки залізничного транспорту від їх використання відшкодовуються за рахунок державного або місцевих бюджетів. Проте з державного бюджету Укрзалізниця роками не отримує жодної компенсації, а місцеві бюджети хронічно не виплачують повної суми компенсацій.


Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?