Укрзалізниця має намір залучити приватний капітал для розвитку вокзалів та контейнерних терміналів, — Євген Кравцов

27 серпня 2019, 16:07

Як свідчить міжнародний досвід, залізничні вокзали є одним із найпривабливіших активів для залучення приватного капіталу. Найпоширеніші механізми — це концесія або створення спільного підприємства. Про це, зокрема, йдеться в колонці голови правління Укрзалізниці Євгена Кравцова.

«Ми працюємо зі Світовим банком та IFC над цим питанням і маємо амбіцію здати перші вокзали у концесію вже наприкінці 2020—на початку 2021 рр. Це дозволить, з одного боку, залучити приватні інвестиції для реконструкції вокзальної інфраструктури, з іншого — залізниця матиме партнерів, які допоможуть розбудувати процеси ефективного управління активами», — написав Євген Кравцов.

За його словами, у компанії з нетерпінням очікують якнайшвидшого ухвалення закону «Про концесію», який був проголосований у першому читанні ще у квітні 2018 р.

Щодо іншого перспективного напряму державно-приватного співробітництва — будівництва контейнерних терміналів, на сьогоднішні день Укрзалізниця має чотири такі комплекси в Одесі, Києві, Харкові та Дніпрі. «Є нагальна потреба у будівництві аналогічного термінала на Західній Україні — у Львові, Ковелі або Чопі. Це — значний обсяг інвестицій. Ми шукаємо правильний формат та інвесторів для цього проекту», — зазначив Євген Кравцов.

Також голова правління зазначив, що Укрзалізниця давно співпрацює з приватним капіталом. Серед успішних прикладів можна назвати лібералізацію ринку вантажних перевезень, яка триває з 2004 р. За минулий рік Укрзалізниця купила або побудувала 3,5 тис. вагонів, у той час як учасники ринку — 8,5 тис. Таким чином був ліквідований дефіцит вантажних вагонів.

Повну версію колонки читайте тут.


Поширити y соціальній мережі



Чи не хочете поділитися своїми думками з цього приводу?