Усі 8 млрд грн зі спеціального інвестрахунку від індексації тарифів з листопада 2017 р. Укрзалізниця витратила на капітальні інвестиції. Загалом за цей період компанія інвестувала в оновлення основних фондів у 2,5 раза більше — понад 20 млрд грн. За зазначений час продукція, що споживає галузь, здорожчала більш ніж на 15 %. Тому компанія закрила інвестрахунок і готова його відкрити знову після чергової індексації вантажних тарифів у 2019 р. Про це повідомив директор з економіки і фінансів АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

Рішення про закриття інвестрахунку, на який надходили кошти від індексації вантажних тарифів, прийнято правлінням товариства. «Усі компоненти собівартості перевезень вантажів залізницею зросли в ціні більш ніж на 15 %. Таким чином, коштів від індексації, що діє з листопада 2017 р., вже недостатньо не те що на інвестиції, а навіть на придбання продукції за цінами, які встановили виробники, на пальне, метал, електроенергію, а також на зарплату. Відповідно, кошти від індексації, за які ми купували основні засоби, здійснювали капітальні інвестиції, вичерпалися», — розповів Андрій Рязанцев.

З листопада 2017 р. до середини лютого 2019 р. на інвестрахунок надійшло 8 млрд грн. Водночас, як зауважив директор з економіки і фінансів товариства, компанія за цей же час інвестувала в оновлення основних фондів у 2,5 раза більше — 20,4 млрд грн.

За весь період дії спецрахунку, який за домовленістю з учасниками ринку відкрила Укрзалізниця, компанія спрямовувала кошти на придбання матеріалів для виготовлення, модернізації та капремонту вантажних вагонів, модернізацію та капремонт тягового рухомого складу, модернізацію верхньої будови колії та на локомотиви GE.

Як зазначив Андрій Рязанцев, із введенням цьогорічної індексації вантажних тарифів компанія готова і далі співпрацювати з ринком у питанні використання цих коштів. «Механізм спецінвестрахунку показав себе в дії. Ми готові до різних пропозицій: можемо звузити напрямки використання надходжень, наприклад, спрямувати ці кошти лише на тягу. Тобто ринок може сам обрати цільове використання коштів від чергової індексації тарифів на вантажоперевезення. Оскільки рік уже розпочався, а індексація — ще ні, то за прогнозами вдасться отримати від неї не більше 5 млрд грн. Куди їх використовувати серед маси варіантів? Тут ми готові до діалогу з ринком», — зазначив директор з економіки і фінансів АТ «Укрзалізниця».