Залізничники з розумінням ставляться до можливих незручностей, які виникають у людей з інвалідністю під час подорожі, і намагаються забезпечити їм максимальний комфорт. Тому з настанням весни Укрзалізниця продовжила реалізацію власної Програми зі створення належних умов для доступу людей з інвалідністю до об’єктів залізничної інфраструктури. Плани на 2018 рік масштабні: загалом у цьому році ПАТ «Укрзалізниця» витратить на облаштування вокзалів та станцій для людей з особливими потребами 3,16 млн грн – у 2,7 разу більше, ніж торік.

Причому увага приділяється не тільки вокзалам, але й невеликим залізничним об’єктам. Зокрема, уже облаштовано санітарно-гігієнічну кімнату на вокзалі станції Коростень  та сходову клітину туалету на станції Чернівці. У холі адміністрації регіональної філії «Придніпровська залізниця» нанесено рельєфне тактильне попередження для осіб з вадами зору та встановлено піктограми; контрастно-попереджувальні смуги нанесено в адміністративній будівлі Апостолівської дистанції сигналізації та зв’язку.

На території шести адміністративних будівель дистанцій електропостачання: Нікопольської, Нижньодніпровськ-Вузол, Верхівцевської, Запорізької, Криворізької та Павлоградської – встановлено інформаційні покажчики з напрямом руху. А в пунктах пропуску до локомотивних депо Мелітополь, Пологи та Дніпровського встановлено кнопки виклику чергового персоналу з піктограмами.

Упродовж 2018 року Укрзалізниця планує облаштувати 46 пандусів до пасажирських платформ, входів до вокзалів та адміністрацій, 16 туалетних кімнат, комфортну кімнату відпочинку. Крім того, буде встановлено 14 кнопок виклику чергових працівників для осіб з інвалідністю, розміщено 12 піктограм, 10 інформаційних покажчиків та обладнано 4 звукові покажчики й засоби орієнтування для осіб з вадами зору.

Серед завдань, які поставлені до кінця цього року, - облаштування пандусів і сходів дворівневими поручнями, обладнання сходів протислизькою смугою, пониження бордюрів, переобладнання перехідних настилів, заміна дверних блоків, пристосування та оновлення маркування місць паркування, поновлення жовтих попереджувальних ліній на краях платформ та контрастного маркування на сходах для осіб з вадами зору на вокзалах, станціях та в адміністративних будівлях ПАТ «Укрзалізниця».

Питання якісного обслуговування людей з обмеженими фізичними можливостями, надання їм допомоги при користуванні залізничним транспортом, відповідність залізничної інфраструктури європейським стандартам щодо забезпечення належного рівня сервісу для категорій громадян з особливими потребами знаходяться на постійному контролі. На вокзалах продовжують роботу групи з надання допомоги особам з інвалідністю, призначені відповідальні працівники для оперативного реагування на звернення та термінового вирішення всіх питань, пов’язаних з організацією їх перевезень. До складу груп входять працівники медичних пунктів, чергові по вокзалах, старші квиткові касири, носії, працівники багажних відділень та інші працівники. Інформація про наявність зазначених груп доводиться до пасажирів по гучномовному зв’язку та візуально на інформаційних стендах та табло.

Нагадаємо, що у 2017 році для забезпечення безперешкодного доступу осіб з інвалідністю до об’єктів залізничного транспорту залізничники облаштували 35 пандусів, 4 туалетні кімнати, одну кімнату гігієни, 2 квиткові каси; встановили 43 кнопки виклику чергових працівників для осіб з інвалідністю; оновили інформаційні, підлогові покажчики на 10 вокзалах, оновили контрастні жовті попереджувальні лінії на 21 вокзалі для осіб з вадами зору.