Укрзалізниця пропонує учасникам ринку та експертам активно долучитися до обговорення ініціативи товариства щодо обмеження роботи малодіяльних зернових вантажних станцій. Про це під час зустрічі з представниками Європейської бізнес асоціації повідомив в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

«Нам потрібен відкритий діалог, щоб спільно з усіма учасниками ринку та експертами узгодити алгоритм подальших дій стосовно малодіяльних зернових вантажних станцій. Для Укрзалізниці малодіяльні станції – не ефективні, а враховуючи тенденцію зростання експорту зерна, для Укрзалізниці важливо завчасно вжити відповідних заходів, щоб на належному рівні забезпечити перевезення зерна в новому маркетинговому періоді», – зазначив Євген Кравцов.

За його словами, аналіз роботи зернових вантажних станцій свідчить, що близько 300 зернових вантажних станцій із 528 сьогодні обробляють незначну кількість вантажів, до двох вагонів зерна на добу. Але при цьому вони здійснюють навантаження на залізничну інфраструктуру та потребують значних витрат на утримання. Також рейтинговою оцінкою визначено 177 малодіяльних станцій із навантаження зерна, діяльність яких, на думку фахівців ПАТ «Укрзалізниця», доцільно оптимізувати – шляхом їх реструктуризації, санації, тимчасового чи повного закриття для вантажних операцій.

Зокрема, пропозиції Укрзалізниці полягають у повному закритті 60 станцій для вантажної роботи, а також закритті 110 станцій для вантажної роботи на період з 1 червня по 1 грудня 2018 року з подальшим відновленням за умови наявності певної кількості заявок на навантаження. Також є 7 станцій, яким через від’ємний фінансовий результат або недостатнє використання потужностей пропонується надати можливість упродовж кількох місяців збільшити кількість середньоденного навантаження вагонів і вийти на беззбиткову діяльність.

Євген Кравцов наголосив, що такі заходи дозволять поліпшити якісні показники роботи рухомого складу та відповідно якості наданих послуг. За попередніми підрахунками, витрати на утримання станційної інфраструктури малодіяльних станцій зменшаться до 350 млн грн на рік, приблизно на стільки ж будуть зменшені витрати на формування поїздів за рахунок зменшення відстані між станцією навантаження та станцією формування поїздів. Ці кошти будуть спрямовані на оновлення робочого парку вантажних вагонів та локомотивів, покращення станційного господарства. Окрім цього, завдяки оптимізації малодіяльних станцій передбачається додатково вивільнити до 50 маневрових локомотивів, що покращить операційну роботу.

Керівник Укрзалізниці також додав, що окрім механізму обмеження роботи малодіяльних станцій, Укрзалізниця також розробляє алгоритм цінового стимулювання для переходу клієнтів на більш потужні станції по навантаженню. «Це вже буде другий етап, але ми його також пропонуємо обговорити з учасниками ринку», - зазначив Євген Кравцов.

Він також наголосив, що в процесі відкритого обговорення цих ініціатив Укрзалізниці з учасниками ринку планується сформувати незалежну групу експертів, яка дасть їм свою оцінку. Вона вплине на остаточне прийняття рішення щодо закриття чи продовження роботи тих чи інших малодіяльних зернових станцій.